قاتلان بازی کلش آف کلنز : در بین بازی های استراتژی موبایلی ساخته محبوب «سوپرسل» ...


در بین بازی های استراتژی موبایلی ساخته محبوب «سوپرسل» یعنی «Clash of Clans» (در این متن به اختصار «کلش»)، بین عموم مالکان تلفن های هوشمند به محبوبیت رسید. مجله دانستنیها - امیر گلخانی: ژانر «استراتژی مدرن» پستی و بلندی های بسیاری را پشت سر گذاشته است. از شکل گیری زیرشاخه های «نوبتی» و «هم زمان» و تلفیق این دو با هم گرفته تا پر رنگ تر شدن المان های نقش آفرینی دست به دست هم دادند تا آنچه امروز تحت عنوان استراتژی مدرن می شناسیم به وجود آید.

محبوبیت بالای این ژانر، با ظهور کنسول های خانگی و قدرت گرفتن آنها کمتر شد و به تدریج بازی های استراتژی موبایلی، به عنوان پرچمدارانش وارد عمل شدند. پرچمدارانی که از دید بسیاری از گیمرهای حرفه ای، آن گونه که باید معرف سبک خود نیستند؛ اما باز هم می توان آنها را کورسوی امیدی برای این ژانر دانست.

در بین بازی های استراتژی موبایلی ساخته محبوب «سوپرسل» یعنی «Clash of Clans» (در این متن به اختصار «کلش»)، بین عموم مالکان تلفن های هوشمند به محبوبیت رسید و این مسئله سبب شد تا «کلش کلون ها» و عناوینی که ماهیت وجودی خود را وام دار المان های مشابه عنوان مذکور هستند، یکی پس از دیگری عرضه شوند. در فهرست پیش رو، سعی کرده ایم به مرور ویژگی های کلیدی عناوینی بپردازیم که تنها در دسته بازی های مشابه کلش قرار می گیرند و کلش کلون نیستند.

اگر از هواداران بازی های استراتژی موبایلی هستید و به بازی های مشابه کلش هم تمایل دارید، تجربه هر یک از این بازی ها، ساعات خوشی را برای تان رقم خواهد زد.

Domi Nations

دانلود بازی کلش اف کلنز برای کامپیوتر , دانلود بازی کلش اف کلنز , بازی کلش اف کلنز

آمار دانلود:
بیش از پنج میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران:
4.3 از 5

پس از موفقیت ژانر استراتژی مدرن روی تلفن های هوشمند، نکسون، ناشر قدرتمند و نام آشنای عناوین آنلاین تصمیم گرفت تا به این بازی بزرگ وارد شود و سهمی از بازار فروش را در اختیار بگیرد. این شرکت برخلاف دیگر کمپانی ها که به سراغ تیم های کوچک و مستقل می رفتن، دست روی یک استودیوی بزرگ گذاشت و «بیگ هیوج گیمز» را با خود همراه کرد.

استودیوی مذکور پیش از این روی عناوین محبوبی چون Rise of Nations کار کرده بود و حتی ساخت بازی های نقش آفرینی متفاوت چون Kingdoms of Amalur را نیز در کارنامه داشت. «بیگ هیوج گیمز» برخلاف بسیاری از شرکت های هم رده خود به دنبال ایده های بکر بود و به همین دلیل پروژه Domi Nations را آغاز کرد. این عنوان نزدیک به 10 ماه پیش به صورت همزمان برای هر دو سیستم عامل همراه اندروید و iOS عرضه شد و بسیاری از مراجع دنیای بازی لقب «قاتل کلش» (Clash Killer) را برای آن برگزیدند.

نکته ای که سبب می شود تا ساخته این استودیو با وجود قدمت کم خود به چنین لقبی برسد، ساختار صحیح و مبتنی بر استراتژی های کلاسیک است. اگر از دوستداران ژانر استراتژی روی رایانه های شخصی باشید و عناوین کلاسیک این سبک را بشناسید، بی شک تجربه کم نظیری را روی تلفن های هوشمند خود خواهید داشت.

بازی از نظر ساختاری، شبیه به «کلش» است و در جریان آن هدف نهایی شما حفاظت از مقر خودی و فتح مقر دیگر گیمرها خواهد بود اما همانطور که اشاره کردیم استراتژی هایی که در این مسیر برمی گزینید بسیار تکنیکی تر از بازی های هم سبک است.



Call of Duty Heroes

بازی آنلاین کلش آف کلنز , مضرات بازی کلش او کلنز , عوارض بازی کلش اف کلنز

آمار دانلود:
بیش از 10 میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران:
4.4 از 5

سری بازی های «Call of Duty» به واسطه محبوبیت بالایی که نزد گیمرها دارند، همواره به عنوان یکی از سودآورترین عناوین هنر هشتم شناخته می شوند. با افزایش تقاضا برای تجربه بازی های استراتژی موبایلی، «کتیویژن» تصمیم گرفت تا با همکاری مستقیم استودیو «فیس رول گیمز» و استفاده از نام «CoD»، عنوانی از جنس جهان این بازی خلق کند.

 در «Heroes»، گیمر در سه بخش داستانی، بقا و البته رقابت با دیگر گیمرها سرگرم خواهد شد. بخش داستانی، یادآور خاطرات خوبی برای هواداران این سری بازی است و دیدار مجدد با قهرمانانی چون «کاپیتان پرایس»، «سپ مک تاویش» و «هارپر»، سبب می شود تا گیمرهای بیشتری جذبش شوند.

در مجموع مراحل و پس از پایان قسمت آموزشی، گیمر در پنج منطقه مختلف – از آسیای جنوبی تا آمریکای شمالی – به ماجراجویی می پردازد. سیستم ترازبندی و همچنین ارتقای هر یک از نیروها نسبت به عناوین مشابه، شکل مدرن تری دارد که تغییرات این بخش، از حیث بصری هم برای مخاطب به خوبی قابل مشاهده است. به طور کلی می توان گفت که «هیروز» برای آن دسته از گیمرهایی ساخته شده که کلش و بازی های مشابه آن را برای مدت زمانی طولانی تجربه کرده و حال به دنبال تجربه ای جدید و مدرن هستند.



Game of War: Fire Age

معاوضه بازی کلش اف کلنز , آسیب های بازی کلش اف کلنز , خطرات بازی کلش اف کلنز

آمار دانلود:
بیش از 50 میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران:
3.9 از 5

وضعیت کلش و «Game of War»، مشابه «DOTA» و «League of Legends» در دنیای عناوین پی سی است. هر یک هواداران خاص خود را دارند که معتقدند بازی رقیب کم و کاستی هایی دارد. استودیوی توسعه دهنده بازی «Game of Wars» برخلاف سوپرسل ترجیح می دهد تا ساخته خود را یک عنوان «چند نفره کلان» (MMO) بنامد. کمپین های تبلیغاتی بازی از چهره های مطرح دنیای مد و سینما استفاده کرده اند و به همین دلیل، خیل عظیمی از مردم دنیا این بازی را به عنوان یک اثر موبایلی بزرگ می شناسند.

طراحی محیطی و به طور کلی تمام عناصر تصویری در GoW، شباهت فراوانی به بازی های موفق سال های نه چندان دور سبک استراتژی (همچون «Age of Empires») دارند. این فضاسازی رئال، گیمرهای سختگیری را که نسبت به ظاهر کامیک گونه بازی های سوپرسل اعتراض می کردند راضی خواهد کرد. سیر پیشرفت و استفاده از نیروهای جدید نیز تفاوت بسیاری با کلش و عناوین مشابه آن دارد.

ترجمه متنی و صوتی درون بازی، با همکاری مستقیم تیم های گوگل و مایکروسافت صورت گرفته اما گیمرها می توانند به بهتر شدن آن، کمک و بازی را به زبان بومی خود نزدیکتر کنند. در حال حاضر GoW، جزو معدود عناوین آنلاین پرطرفدار موبایل محسوب می شود که از 32 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند.



رقیب ساده

Hay Day

معایب بازی کلش اف کلنز , دزد خوب در بازی کلش اف کلنز , اخر بازی کلش اف کلنز چیست

آمار دانلود: بیش از 100 میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران: 4.4 از 5

گر به دنبال یک تجربه کم دردسر و صلح آمیز هستید، «Hay Day» انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. بازی به عنوان یکی از پروژه های موفق تیم سوپرسل، از آن حال و هوای خشن و پر استرس کلش و عناوین مشابه آن، فاصله گرفته و گیمر را به یک تجربه بی دغدغه و خوش رنگ و لعاب دعوت می کند.

گیمرهایی که تجربه بازی هایی مثل «Harvest Moon» یا نمونه های ساده تری همچون «Farm Ville» را داشته اند، به خوبی با این عنوان و جلوه های بصری اش کنار خواهند آمد. تنها وظیفه گیمر در جریان «هِی دِی»، مدیریت یک مزرعه کوچک و تبدیل آن به مزارع بزرگتر و کسب درآمد از این طریق است. سیستم دوستان و همچنین تعامل با دیگر گیمرها به جذابیت بازی می افزاید و سبب می شود تا تمام اقشار و سنین بتوانند جذب ساخته سوپرسل و جادوی مزرعه داری به شکل مدرن شوند. جالب است بدانید که از عرضه رسمی بازی، نزدیک به چهار سال می گذرد و همچنان جزو عناوین محبوب به حساب می آید.

رمز محبوبیت «Hay Day» این است که در جریان گیم پلی، هرگز گیمر را مجبور به کاری نمی کند. ماهیت کلی بازی را سیستم های مدیریتی و مزرعه داری تشکیل می دهند؛ با این حال اگر اندکی در آن پیشرفت کنید، می توانید به راحتی از طریق تجارت داخلی با دیگر مزرعه داران، به اهداف بازی دست یابید.

 تلفیق چنین المان هایی با استراتژی های رایج بازی، سبب می شود تا «هی دی» همواره تازه به نظر برسد و روندش برای گیمر تکراری نشود. جالب است که این نکته، مورد توجه اعضای ارشد سوپرسل هم قرار دارد و به همین دلیل، آنها سعی می کنند تا در به روز رسانی های خود برای هی دی، روی جنبه های تجاری و تعامل های درون بازی تمرکز بیشتری داشته باشند.



Castle Clash: Age of Legends

عکس از بازی کلش اف کلنز , بازی که در دوهفته از کلش اف کلنز جلو زد , بترین زمانبندی در بازی کلش اف کلنز

آمار دانلود:
بیش از 50 میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران:
4.6 از 5

احتمالا اولین موردی که پس از جستجوی نام «Castle Clash» نظرتان را جلب خواهد کرد. حجم نسبتا بالای بازی است. عنوان مذکور در شرایطی بیش از صد مگابایت روی تلفن های همراه حجم دارد که نمونه های مشابهش با نیمی از این حجم هم با انتقادات بسیار کاربران روبرو می شوند.

تازه به این مسئله، به روزرسانی های نسبتا حجیمش را هم اضافه کنید تا مشکل برای دوستداران بازی بیش از قبل شود. ضمن این که اگر به جزییات بازی در «کَسِل کلش» بپردازید، بی شک ادامه آن برای تان دشوار خواهد بود زیرا بسیاری از المان های کلی این اثر به طور کامل از کلش وام گرفته شده اند.

تیم توسعه دهنده حتی در نام گذاری بازی هم ریسک نکرده و با استفاده از واژه کلش در آن، موفقیتش را پیش از عرضه تضمین کرده است. با این حال، اگر عینک بدبینی را از چشم تان بردارید و از این موارد حاشیه ای بگذرید و به خود بازی بپردازید، تجربه روندش برای تان لذتبخش خواهد بود. تنوع قهرمانان حاضر در بازی و کلاس های هر کدام، باعث شده تا گیم پلی و روند بازی، متنوع تر از عناوین مشابهش باشد. علاوه بر این، سرعت بالای بازی در ارتقای واحدهای خودی و نیروهای دفاع و حمله، باعث می شود تا گیمر زمان کمتری را از دست بدهد و تجربه ساعات مفید همراه با این عنوان، بسیار بیشتر از کلش یا دیگر عناوین هم ژانر باشد.



Plunder Pirates

پایان بازی کلش اف کلنز , بازی کلش اف کلنز ویکی پدیا , آپدیت جدید بازی کلش اف کلنز اندر d9

آمار دانلود:
بیش از یک میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران:
4.3 از 5

مهمترین تفاوت بین «Boom Beach» و KPlunder Pirates»، تمرکز ساخته «رویو» روی نبردهای دزدان دریایی است. اگر هوادار نبردهای دریایی و استفاده از نیروهای دریا به خشکی (یا برعکس) باشید، قطعا تجربه هر دو عنوان برای تان ضروری است؛ با این حال، «پلاتِدر پایرتس» از همان ابتدای عرضه اش به دنبال طیف محدودتری از مخاطبان بود اما با وجود تعداد بسیار کمتر هواداران، باز هم می توان از این بازی به عنوان یک اثر موفق در بازار شلوغ بازی های موبایلی یاد کرد.

تیم رویو که پیش از این، سری بازی های محبوب و جریان ساز «انگری بردز» را هم در کارنامه خود به ثبت رسانده، در پلاندر پایرتسیک استراتژی دریایی نسبتا دشوار ارائه می دهد. البته بازی برای دوستداران قدیمی ژانر استراتژی با چالش چندانی همراه نیست اما باز هم به عنوان یک بازی موبایلی، حرف های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این، نباید از یاد برد که در پلاندر پایرتس، بخش قابل توجهی از اشیای محیطی و نقشه ها به صورت سه بعدی طراحی شده اند و بازی از این حیث، سرآمد عناوین موبایلی محسوب می شود.

هدف کلی گیمر در جریان گیم پلی نیز مشخص است؛ «رسیدن به مقر دشمن و تسخیر آن». با وجود ناشری چون رویو، بازی همچنان از نظر آمار دانلود، عنوان چندان شاخصی محسوب نمی شود و مخاطبانش ریزشی نسبی را در بازه های زمانی مشخص، تجربه می کنند.



Boom Beach

درآمد بازی کلش اف کلنز , ساخت بازی کلش اف کلنز , بازی مثل کلش اف کلنز چگونه ساخته میشود

آمار دانلود:
بیش از 10 میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران: 4.4 از 5

«خالق عنوان محبوب «کلش آو گلنز» جدیدترین ساخته خود را روانه فروشگاه های آنلاین موبایلی کرد»؛ همین تیتر کافی بود تا موفقیت بازی «Boom Beach» در روزهای اول عرضه اش تضمین شده به نظر برسد. سیستم کلی گیم پلی و مکانیک ها در عنوان مذکور، شباهت بسیاری به دیگر ساخته موفق سوپرسل یعنی کلش دارد؛ اما با وجود این شباهت، باز هم تجربه بازی برای گیمرهایی که صدها ساعت از زندگی خود را وقف کلش کرده اند، جذاب به نظر می رسد.

در «بوم بیچ» نیروهای دریایی و شناخت مناسب آنها حرف اول را می زند. تیم توسعه دهنده بازی برخلاف تجربه پیشین خود تصمیم گرفتند تا حتی نبردهای زمینی را هم وابسته به نیروهای دریایی کنند و به همین دلیل، گیمرهای بیشتری جذب بازی شدند. فقدان نیروهای دریایی در کلش، سوپرسل را ترغیب کرد تا حتی نقشه بوم بیچ را شبیه یک مجمع الجزایر بزرگ طراحی کند.

اگر پیش از این کلش را تجربه کرده باشید، تعیین استراتژی در بوم بیچ برایتان بسیار راحت تر خواهد بود. تمامی نیروهای حاضر در بازی، باید از طریق کشتی به مقر دشمن برسند و به همین دلیل، استراتژی های آغاز هر نبرد در طول زمان تکراری خواهند شد. با این حال و با وجود ساده تر شدن روند کلی بازی، در سطوح بالاتر و پس از گذشت چند ساعت از تجربه آن، با اثری طرف خواهید بود که روندی سریع دارد و همچون دیگر عناوین استراتژی، هر دقیقه آن حائز اهمیت است.



Star Wars: Commander

بیوگرافی بازی کلاش اف کلنز , بهترین بازی پس از کلش اف کلنز , سازنده بازی کلش اف کلنز

آمار دانلود:
بیش از 10 میلیون نسخه

میزان رضایت کاربران: 4.4 از 5

مگر می شود حرفی از دنیای سرگرمی بزنیم و نامی از «جنگ ستارگان» به میان نیاید؟ عنوان استراتژی این مجموعه با نام «Commander» نزدیک به یک سال و نیم پیش، ابتدا برای آی او اس و سپس دیگر سیستم های عامل همراه در دسترس قرار گرفت.

دیزنی تصمیم گرفته بود تا در این عنوان نیز مثل بازی های دیگر این مجموعه، این حق را به گیمر بدهد تا بین دو جبهه خیر و شر، یکی را برگزیند و در جریان گیم پلی، در نقش قهرمانان مجموعه یا ضد قهرمان های نام آشنایش قرار بگیرد. سیستم نبردها و فهرست دوستان نیز (نسبت به کلش) حالتی دینامیک تر دارد و به همین سبب، گیمرهایی که به رقابت با دوستان خود علاقه مند هستند، امکانات بیشتری در این عنوان در اختیار خواهند داشت.

علاوه بر این، تنوع محیطی بازی سبب می شود تا هواداران قدیمی مجموعه، حضور در محیط های سه گانه اولیه جنگ ستارگان را بار دیگر تجربه کنند.

البته با وجود تمام این زیبایی های بصری و امکانات جانبی، ماهیت کلی بازی تفاوتی با کلش و عناوین مشابه ندارد. در «کامندر»، وظیفه شما ساخت مستحکم ترین مقر ممکن است تا دیگر گیمرها نتوانند با حمله به آن، منابع تان را غارت کنند.

علاوه بر این، همانطور که اشاره شد، درست مثل «CoD Heroes»، این امکان به گیمرها داده شده تا قهرمانان نام آشنای سری را در میان نیروهای خود داشته باشند یا در مقابل هر یک قرار بگیرند.



Clash Royale

نظرات در مورد بازی کلش اف کلنز , بازی , دانلود بازی

آمار دانلود:
نامشخص

میزان رضایت کاربران:
4.5 از 5

«کلش رویال» جدیدترین معجون خالقان کلش و حاصل ترکیب المان های دو سبک کاملا متفاوت است. عنوان مذکور با تلفیق «بازی های تخته ای» (Board Games) و عناوین استراتژی کلش، به ترکیبی جدید و البته جالب توجه رسیده.

بعد از موفقیت ساخته تحسین شده تیم «بلیزارد» یعنی «Hearth stone»، استفاده از «المان های کارتی» به مکانیک محبوب بازی سازان موبایل تبدیل شد و سوپرسل هم از موقعیت ایجاد شده به نفع خودش استفاده کرد.

ساز و کار کلی بازی شبیه کلش است و هدف نهایی شما رسیدن به مقر دشمن و نابود کردن آن خواهد بود. در حال حاضر، کارت هایی از قهرمانان کلش طراحی شده که قدرت ها و امکانات ویژه ای را برای چینش استراتژی در اختیار گیمر می گذارد.

هم اکنون بازی به صورت «سافت – لانچ» (عرضه محدود در چند منطقه مشخص) برای سیستم همراه آی او اس در دسترس است اما گفته می شود که در آینده ای نه چندان دور نسخه کامل آن روانه بازار خواهد شد و کاربران اندروید نیز جزیی از جامعه هدف این نسخه هستند. از همین حالا و حتی پیش از عرضه عمومی بازی برای پلت فرم های همراه، نظرات درباره این عنوان و آینده اش متناقض است.

عده ای از کارشناسان صنعت بازی معتقدند که ترکیب المان های سبک استراتژی با بازی های کارتی، نتیجه مثبتی نخواهد داشت و «کلش رویال» بعد از جذب مخاطب، با مشکلات اساسی در بالانس قدرت هر یک از نیروها، دست و پنجه نرم خواهد کرد.

در سوی مقابل اما کارشناسانی هستند که از ایده های جدید تیم سوپر سل استقبال می کنند و اعتقاد دارند رویال این توان را دارد تا به نسخه ای حرفه ای تر و گیمرپسندتر از عنوان اصلی بدل شود. به هر حال، تا بازی به صورت رسمی عرضه نشود و گیمرهای بیشتری آن را تجربه نکنند، نمی توان هیچ یک از این دو نظر را رد کرد یا پذیرفت.


ویدیو : قاتلان بازی کلش آف کلنز