قابلیت 3D Touch در اینستاگرام : یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی که از قابلیت لمس ...


یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی که از قابلیت لمس سه‌بعدی اپل استفاده کرد اینستاگرام بود که می‌توانید در آن با فشار روی صفحه بدون ورود به تصاویر آن‌ها را بزرگ‌تر ببینید وب‌سایت فارنت - علی ارغوان: یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی که از قابلیت لمس سه‌بعدی اپل استفاده کرد اینستاگرام بود که می‌توانید در آن با فشار روی صفحه بدون ورود به تصاویر آن‌ها را بزرگ‌تر ببینید. حالا اینستاگرام تصمیم گرفته تا لمس سه‌بعدی را حتی بدون پشتیبانی سخت‌افزاری به اپلیکیشن اندرویدی خود نیز بیاورد.

قابلیت جدید اینستاگرام , معرفی قابلیت جدید اینستاگرام instagram stories , قابلیت های جدید اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر به جز نسخه محدود 128 گیگابایتی هواوی Mate S سایر گوشی‌های اندرویدی از قابلیت سخت‌افزاری 3D Touch محروم هستند اما این دلیل نمی‌شود که نتوانند به صورت نرم‌افزاری آن را شبیه‌سازی کنند! در نسخه جدید اندرویدی اینستاگرام نگه‌داشتن انگشت روی صفحه همان قابلیت لمس سه‌بعدی را به ارمغان می‌آورد. البته همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید 3D Touch تنها در خود اپ اینستاگرام فعال است و نگه‌داشتن انگشتتان روی آیکن برنامه در صفحه خانگی کار خاصی انجام نمی‌دهد.

قابلیت جدید اینستاگرام story , قابلیت زوم کردن در اینستاگرام , قابلیت حیدی اینستاگرام

با نگه‌داشتن انگشت روی تصاویر کوچک می‌توانید حالت Peek را فعال کنید. یعنی عکس بزرگ نمایش داده می‌شود و اطراف عکس نیز برای تمرکز بیشتر تار خواهد شد. سپس همان‌طور که انگشت را روی صفحه نگه‌داشته‌اید می‌توانید انگشت خود را روی دکمه‌های لایک، کامنت و یا share بیاورید. با این ویژگی البته همانند آیفون خبری از نمایش تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها یا توضیحات (کپشن) عکس نیست.

با وجود این‌که این قابلیت ویژگی انقلابی نیست اما خوشحالیم می‌بینیم اینستاگرام سعی دارد تجربه مشابه آیفون 6اس را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز فراهم کند. قابلیت 3D Touch در نسخه 7.13.0 اینستاگرام فعال شده است و اگر این آپدیت هنوز برای گوشی شما عرضه نشده است می‌توانید فایل APK را از طریق وب‌سایت APKMirror دانلود و نصب کنید.


ویدیو : قابلیت 3D Touch در اینستاگرام