فینال زودرس لیگ برتر در نصف جهان :           هفته بیست و دوم لیگ برتر کشورمان ...



 

 

 

کارآفرینان برتر جهان , ده شاعر برتر جهان , دانلود 10 فیلم برتر جهان

 

 

هفته بیست و دوم لیگ برتر کشورمان از (یکشنبه) در حالی آغاز خواهد شد که چشم و گوش مدعیان و همه علاقمندان به فوتبال در اصفهان و در دربی نصف جهان است.

در ادامه به بررسی دیدارهای این هفته پرداخته ایم:

پیکان- استقلال

استقلال باید مدیون فرهاد مجیدی کاپیتان تیمش باشد که باوجود درگیری‌اش با فتح‌الله‌زاده به موقع به داد تیم رسید و مقابل استیل‌آذین در هفته گذشته پیروز شد. فردا آبی‌پوشان در قزوین حریفی را به نام پیکان دارند،‌ حریفی که با آمدن حمید علیدوستی کمی جان گرفته و دیگر با آن پیکان که روغن‌سوزی داشت! فاصله گرفته است. حمید علیدوستی در لیگ آزادگان با سایپا استقلال را آزار داده و پیش‌تر به عنوان مهاجم نیز دروازه آبی‌پوشان را هم باز کرده است با این حساب فردا می‌خواهد حداقل در قزوین بازنده نباشد.

صبای قم- فولاد خوزستان

هر 2 تیم صبای قم و فولاد خوزستان سخت به دنبال هر 3 امتیاز این دیدار هستند اما نکته بسیار جالب این بازی که در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می‌شود نیمکت 2 تیم است. روی نیمکت صبای قم عبدالله ویسی خوزستانی قرار دارد و چند سال سابقه مربیگری را در فولاد سپری کرده است. در حالی که روی نیمکت فولاد یک مربی تهرانی اما علم‌گرا به نام مجید جلالی نشسته است. پس جدال بدل گواردیولا روی نیمکت صبا و جلالی کامپیوتر در طرف دیگر میدان جالب توجه خواهد بود.

سپاهان- ذوب‌آهن

بدون شک حساسترین دیدار این هفته همین دربی اصفهان است که سپاهان در ورزشگاه اختصاصی ذوبی‌ها، میزبان رقیبش ذوب‌آهن است. شاگردان قلعه‌نویی در بازی رفت با یک گل مغلوب شاگردان ابراهیم‌زاده شدند تا حسرت پیروزی مقابل این رقیب سنتی 5 ساله شود اما پیروزی برای هر کدام در بازی فردا تعیین‌کننده نصف راه قهرمانی است در حالی که همه مدعیان آرزو دارند تا بازی مساوی به پایان برسد و 2 تیم اصفهانی با حداقل امتیاز زمین را ترک کنند.

فینال زودرس لیگ برتر در نصف جهان

مس کرمان- استیل‌آذین

مس کرمان تا قبل از تعطیلات لیگ فوق‌العاده نتیجه گرفته بود و تیم صمد مرفاوی حتی مدعی قهرمانی نیز هست اما 2 بازی اخیر این تیم همراه با ناکامی بوده گرچه در هر 2 بازی تیم مرفاوی میهمان بوده اما فردا بهترین فرصت برای شاگردان مرفاوی است تا با پیروزی مقابل استیل‌آذین بحران‌زده دوباره روند صعودی را آغاز کنند.

در آن سوی میدان تیم بحران‌زده استیل‌آذین قرار دارد که حتی حضور علی پروین در رأس مدیر فنی هم نتوانست به این تیم کمک کند. قطعا اگر فردا استیل‌آذین با بازیکنان نامدار خود باز هم مغلوب شود آن وقت باید حضور دوباره این تیم به لیگ یک را باور کنیم.

صنعت نفت آبادان- شهرداری تبریز

خبرهای خوبی از فوتبال برزیل خوزستان به گوش نمی‌رسد. عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و اختلاف بین بازیکنان و کادر فنی باعث شده تا نفتی‌ها در 2 هفته گذشته مغلوب شوند اما فراموش نکنید که صنعت نفت در آبادان میزبان است و می‌تواند با حمایت هواداران خونگرم خود برای حریف جهنم درست کند بنابراین برزیلی‌ها فردا در ورزشگاه تختی شهر خود چشم به هر 3 امتیاز بازی با شهرداری تبریز را دارند اما باید دید آیا شاگردان حمید درخشان این اجازه را به آنها می‌دهند!

سایپای البرز- ملوان انزلی

سایپا با رهبری "محمد مایلی‌کهن" در هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و در اصفهان ذوب‌آهن صدرنشین را شکست داد تا دیگر مدعیان را خوشحال کند اما مایلی‌کهن به دنبال روند صعودی تیمش در جدول است و بازی با ملوان در کرج بهترین فرصت است تا هر 3 امتیاز خانگی را کسب کند اما ملوان هم تیمی است که هر زمان به امتیاز نیاز داشته باشد به آب و آتش خواهد زد. شاگردان پورغلامی با بردی که در هفته گذشته کسب کردند روحیه خوبی دارند و قصد دارند حداقل با یک امتیاز از کرج به انزلی بازگردند.

نفت تهران- پاس همدان

نفت تهران در بدترین وضعیت خود قرار دارد و این تیم که برای اولین بار در سطح اول فوتبال کشور بازی می‌کند. ظاهرا در پایان فصل دوباره به جایگاه قبلی خود یعنی لیگ دسته اول باز می‌گردد؛ بنابراین اگر شاگردان حسین فرکی به همین روند خود ادامه دهند نفت تهران یکی از تیمهای سقوط‌کننده خواهد بود. در طرف دیگر میدان پاس همدان به رهبری محمود یاوری قرار دارد. یاوری با کوله‌باری از تجربه فوتبال در هفته گذشته 3 امتیاز باارزش را مقابل مس کرمان کسب کرده است ولی هنوز خطر این تیم را تهدید می‌کند.

تراکتورسازی- شاهین بوشهر

در لیگی که تماشاگران با فوتبال قهر هستند تیم تراکتورسازی می‌تواند پای علاقه‌مندان را به ورزشگاه یادگار امام تبریز باز کند چراکه هواداران پرشور تبریز،‌ تراکتور را تحت هر شرایطی رها نمی‌کنند. تراکتور، کمالوند چشم به دروازه آسیا دارد تا تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورند بنابراین کسب پیروزی مقابل شاهین بوشهر هدف اول و آخر این تیم  است.

اما شاهین بوشهر هم با آمدن عمادرضا یک تیم خطرناک شده و دیگر آن شاهین بی پر و بال نیست. با این حساب شاگردان استیلی به دنبال حداقل کسب یک امتیاز از تبریز هستند البته اگر تراکتوری‌ها اجازه بدهند.

پرسپولیس- راه‌آهن

اوضاع و احوال تیم پرسپولیس با حذف شیث رضایی فعلا آرام است. تیم دایی بعد از 5 هفته ناکامی 2 هفته اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشت تا این تیم با توجه به توقف دیگر مدعیان کمی امیدوار شود. نکته جالب این دیدار روی نیمکت راه‌آهن جایی که مهدی تارتار نشسته است،‌ خواهد بود.  تارتار در اوایل فصل کنار دایی روی نیمکت پرسپولیس قرار داشت اما وقتی دید که می‌تواند راه‌آهن نفر اول باشد از دایی خداحافظی کرد و اتفاقا نتایج قابل قبولی هم کسب کرد حالا باید دید  تارتار چقدر از پرسپولیس دایی شناخت دارد!

ساعت: 45/14: پیکان قزوین - استقلال تهران (ورزشگاه رجایی قزوین)

داور: محسن قهرمانی، کمکها: سعید علی‌نژادیان و بابک داوری

*ساعت 15: مس کرمان - استیل آذین (ورزشگاه باهنر کرمان)

داور: شاهین حاج‌بابایی، کمکها: حسین خانبان و بهرام کیانی

*ساعت 15: صبای قم - فولاد خوزستان (ورزشگاه یادگار امام «ره» قم)

داور: احمد صالحی، کمکها: داور رفعتی و محمدرضا امینی

*ساعت 15: سایپای البرز - ملوان بندرانزلی (ورزشگاه انقلاب کرج)

داور: رسول رهبرفام،‌ کمکها: رضا سخندان و رحیم شاهین

*ساعت 15: صنعت نفت آبادان - شهرداری تبریز (ورزشگاه تختی آبادان)

داور: جمشید دانش‌مهر، کمکها: مجتبی فراهانی و آرما اسعدی

*ساعت 17: پرسپولیس - راه آهن شهر ری (ورزشگاه آزادی تهران)

داور: محمود رفیعی،‌ کمکها: علیرضا کهوری و حمیدرضا نظری

*ساعت 15: نفت تهران - پاس همدان (ورزشگاه اکباتان تهران)

داور: جمشید محمدی، کمکها: حسین سنجری و سعید قاسمی

*ساعت 15: تراکتورسازی تبریز - شاهین بوشهر (ورزشگاه یادگار امام "ره" تبریز)

داور: یدالله جهانبازی، کمکها: مجید شمس و سعید زارع

*ساعت 15: سپاهان اصفهان - ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

داور: محسن ترکی، کمکها: حیدر شکور و محسن فریمانی


ویدیو : فینال زودرس لیگ برتر در نصف جهان