فیلم های تاریخی دور از واقعیت! +عکس : با اینکه فیلم های تاریخی با کیفیت بسیاری ...


با اینکه فیلم های تاریخی با کیفیت بسیاری تا کنون ساخته شده اند اما در کنار آن ها فیلم های بی کیفیت هم نیز بسیار زیاد هستند. بعضی از سازندگان سال ها وقت و هزینه را صرف تحقیق درباره موضوع مورد نظر خود می کنند تا بتوانند فیلم هایی را تولید کنند که از نظر تاریخی دقیق هستند. سینما خبر: با اینکه فیلم های تاریخی با کیفیت بسیاری تا کنون ساخته شده اند اما در کنار آن ها فیلم های بی کیفیت هم نیز بسیار زیاد هستند. بعضی از سازندگان سال ها وقت و هزینه را صرف تحقیق درباره موضوع مورد نظر خود می کنند تا بتوانند فیلم هایی را تولید کنند که از نظر تاریخی دقیق هستند.

بعضی دیگر هم برای اینکه فیلم هایشان را عامه پسند کنند یا برای اینکه بتوانند پیام مورد نظر خودشان را انتقال دهند در داستان تاریخی تغییرات آن چنان زیادی ایجاد می کنند که باعث از بین رفتن اصل تاریخی داستان می شود.

در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از معروف ترین فیلم های تاریخی که از نظر داستان از تاریخ واقعی فاصله بسیاری دارند.

اسکندر

دانلود فیلم های تاریخی هالیوود , دانلود فیلم های تاریخی , فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت

فیلمی درباره اسکندر مقدونی که در زمان انتشار با اعتراض گروه های بسیار مواجه شد. این فیلم آن چنان غیر دقیق است که سازنده آن 4 نسخه مختلف از آن را منتشر کرده است و سعی کرده تا با حذف یا اضافه کردن بخش هایی کیفیت آن را بهبود بخشد. بسیاری از تاریخ دانان این فیلم را به کلی رد کرده اند و وقایع آن را به شدت غیر دقیق دانسته اند. فیلم اسکندر آن چنان بد ساخته شده که در سال 2004 نامزد دریافت 6 جایزه تمشک طلایی ( جایزه مربوط به بدترین فیلم های سال) شد.



شجاع دل

فیلم ترسناک ساخته شده بر اساس واقعیت , فیلم تاریخی در مورد فرعون , آیا فیلم های پورنو واقعیت دارند؟

فیلم زیبا و خوش ساختی که سعی کرد نبردهای تاریخی اسکاتلندی ها بر علیه پادشاه انگلستان را به تصویر بکشد. این فیلم توانست در بسیاری از بخش ها به خوبی عمل کند اما در زمینه تاریخی مشکلات بسیاری داشت و به همین خاطر نمی توان آن را تصویر دقیقی از جنگ میان اسکاتلند و انگلستان دانست.



JFK

فیلم تاریخی در مورد مصر , فیلم تاریخی سلمان خان , فیلم آثار تاریخی ابولفضل پور عرب

قتل رییس جمهور آمریکا در سال 1963 باعث ایجاد سوال های بسیاری درباره حقیقت اصلی این ماجرا و دلایل اصلی آن شد. با اینکه بیش از 50 سال از این حادثه می گذرد اما هنوز هم وقایع آن به صورت دقیق مشخص نیست و احتمالآ هیچوقت به صورت کامل مشخص نخواهد شد.

 فیلمی که در سال 1991 بر اساس این موضوع ساخته شده است یکی از تئوری های مربوط به قتل کندی را مبنای اصلی داستان خود قرار داده است. با اینکه این تئوری در فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است اما در دنیای واقعی به کلی رد شده و به همین دلیل به عنوان واقعیت تاریخی قابل قبول نیست.



گلادیاتور

مهتاب کرامتی در یک فیلم تاریخی , بهترین فیلم های تاریخی فانتزی , 9 فیلم مستندی که واقعیت‌های جهان را تغییر دادند

یکی از معروف ترین فیلم های تاریخی جهان که تا به امروز هم رقیبی ندارد و توانسته طرفداران بسیاری را در سراسر جهان جذب کند. این فیلم با اینکه به زیبایی ساخته شده است و شاید هدف اصلی اش هم بازگویی تاریخ نبوده، اما از اسامی واقعی تاریخی استفاده کرده است. استفاده از نام شخصیت های واقعی در حالی انجام شده است که این اشخاص از نظر تاریخی به شکل بسیار غیر دقیقی به تصویر کشیده شده اند.



300


دانلود فیلم های تاریخی روم باستان , بهترین فیلم تاریخی , بهترین فیلم های عاشقانه تاریخی

یک فیلم پر هیاهو که در هنگام انتشار باعث شد تا تاریخ دانان در سراسر جهان نسبت به ادعای آن درباره حقیقت تاریخ اعتراض کنند. این فیلم داستان 300 سرباز اسپارتانی را به تصویر می کشد که در برابر ارتش عظیم خشایار شاه مقاومت می کنند. در این فیلم سربازان اسپارتانی افرادی بسیار شجاع و قدرمند و در عوض سربازان ایرانی برده ها یا افرادی ترسو و وحشی به تصویر کشیده شده اند. در واقعیت این نبرد میان 7 هزار سرباز یونانی از شهرهای مختلف و ارتش ایران صورت گرفته است. در تاریخ اسپارتانی ها مردمانی جنگجو شناخته می شوند که برده های بسیاری در اختیار داشته اند و از آن ها در جنگ های خود استفاده می کردند، موضوعی که در این فیلم نشان داده نشده است.



پرل هاربر

دانلود فیلم های برتر تاریخی تخیلی جهان , فیلم داستانها و واقعیت , فیلم واقعیت مجازی مشهد

یکی از بزرگ ترین وقایع جنگ جهانی دوم حمله ناگهانی کشور ژاپن به یکی از بنادر نظامی آمریکا بود که باعث شد این کشور به ناچار به سرعت وارد جنگ با ژاپن بشود.در این فیلم حمله ژاپنی ها به این بندر به خوبی به تصویر کشیده شده است اما سازندگان فیلم بیشتر شهروندان این بندر را به تصویر کشیده اند و جنبه نظامی بودن آن را چندان به تصویر نکشیده اند.



جابز

دانلود فیلم هایی بر اساس واقعیت , واقعیت های فیلم ها , فیلم تاریخی یونانی

جدیدترین فیلم این فهرست که چند سال پیش وارد شد سعی کرد تا زندگی یکی از معروف ترین افراد جهان را به تصویر بکشد. هنگامی که استیو جابز در اثر سرطان جان خود را از دست داد تصمیم گرفته شد تا فیلمی درباره زندگی او و نحوه به وجود آمدن شرکت اپل ساخته شود. افراد بسیاری پس از اینکه این فیلم را مشاهده کردند آن را از واقعیت دور خواندند و حتی همکار اصلی استیو جابز نیز از آن انتقاد کرد. قرار است تا فیلم دیگری از زندگی اتیو جابز ساخته شود که احتمالآ به تاریخ و وقایع بسیار وفادارتر خواهد بود.



ذهن زیبا

فیلم های ترسانک بر اساس واقعیت , فیلم بر اساس واقعیت , سیدضیاالدین دری فیلم تاریخی

فیلمی ساخته شده در سال 2001 که سعی کرده تا زندگی یک دانشمند برنده جایزه نوبل را به تصویر بکشد. "جان نش" در زمینه اقتصاد، ریاضیات و هندسه ذهنی بسیار قدرمتند داشت و یکی از مهم ترین دانشمندان قرن اخیر شناخته می شود. این فرد با این حال از بیماری ذهنی خاصی رنج می برد که در زندگی اش اثرات بسیاری ایجاد کرده بود. این فیلم بیماری او را به شکل شدید تری نمایش داده است و بخش های بسیاری از زندگی او را نیز تغییر داده است. سازندگان فیلم در دفاع از محصول نهایی گفته اند که هدف آن ها هیچگاه تولید یک فیلم کاملآ دقیق نبوده است.


ویدیو : فیلم های تاریخی دور از واقعیت! +عکس