فیلمی که در جشنواره ونیز هو شد / جنجال‌ها تکرار می‌شود؟ : فیلمی که در جشنواره ...



جشنواره ونیز , جشنواره فیلم ونیز , مدل لباس بازیگران ایرانی در جشنواره ونیز

فیلمی که در جشنواره ونیز هو شد / جنجال‌ها تکرار می‌شود؟

تماشاگران جشنواره ونیز از فیلم «زیر پوست» با بازی اسکارلت جوهانسن در نقش یک بیگانه غارتگر استقبال نکردند.

 

«زیر پوست» (Under the Skin) به کارگردانی جاناتان گلیزر کارگردان بریتانیایی اولین بار در دنیا روز سه‌شنبه در بخش مسابقه بین‌الملل هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت.

پس از نمایش این فیلم برای نمایندگان رسانه‌ها، تشویق‌ها عادی بود و گروهی هم فیلم را هو کردند. «زیر پوست» که تولید مشترک بریتانیا و آمریکاست، اولین ساخته گلیزر پس از 9 سال است.

منتقد ورایتی از «زیر پوست» به عنوان «یک فیلم آشکارا بلندپروازانه، اما در نهایت بی حس و حال و داستانی احمقانه درباره یک موجود بیگانه شکارچی یاد کرد.»

«زیر پوست» یکی از 20 فیلمی است که در بخش مسابقه بین‌الملل برای دریافت جایزه شیر طلای این دوره قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا رقابت می‌کند.

فیلم براساس رمان اول میشل فیبر ساخته شده و درباره لورا یک موجود غیرزمینی با بازی اسکارلت جوهانسن است که به زمین و مشخصا اسکاتلند آمده تا از گوشت ساکنان زمین برای اهالی سیاره خود ببرد.

گلیزر سال 2004 با فیلم «تولد» با بازی نیکول کیدمن به شهرت رسید.

روز سه‌شنبه همچنین فیلم «Ana Arabia» به کارگردانی آموش گیتای تولید مشترک اسرائیل و فرانسه در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده شد. داستان درباره اجتماعی کوچک از افراد مطرود و بی‌خانمان است که کنار هم در یک قلمرو بسته در اسرائیل زندگی می‌کنند.

برناردو برتولوچی فیلمساز کهنه‌کار ایتالیایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.

جنجال‌های جشنواره پارسال تکرار می‌شود؟
تنها چند روز به پایان جشنواره ونیز 2013 مانده است. پارسال این موقع «مرشد» به کارگردانی پل تامس اندرسن فیلم محبوب جشنواره ونیز بود و در نهایت جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردان و جایزه بهترین بازیگر مرد (فیلیپ سیمور هافمن و واکین فینیکس) را از آن خود کرد، اما برابر با قوانین جشنواره که اجازه نمی‌دهد یک فیلم بیش از حد مورد توجه داوران قرار بگیرد، داوران بخش مسابقه بین‌الملل نتوانستند جایزه شیر طلایی را هم به «مرشد» بدهند، مساله‌ای که اعتراض‌های بسیار به همراه داشت.

 

لباس بازیگران در جشنواره ونیز , مدل لباس بازیگران ایرانی در جشنواره ونیز 2015 , جشنواره ونیز 2016

فیلم بریتانیایی «فیلومنا» با بازی جودی دنچ یکی از فیلم‌های محبوب این دوره جشنواره ونیز است

برگزارکنندگان جشنواره ونیز در اقدامی که می‌تواند از حجم اعتراض‌های احتمالی در آینده بکاهد، امسال جایزه بزرگ هیئت داوران را به جوایز اضافه کرده‌اند، اما همچنان برابر با قوانین یک فیلم نمی‌تواند بیش از یک جایزه دریافت کند.

البته در موارد استثنایی فیلمی که جایزه شیر نقره‌ا‌ی کارگردانی، جایزه بزرگ داوران، جایزه ویژه هیئت داوران یا جایزه فیلمنامه را برده در بخش بازیگری هم می‌تواند جایزه دریافت کند. این کار هم باید با مشورت رئیس جشنواره انجام شود، اما در نهایت فیلمی که برنده جایزه شیر طلایی شده، در بخش دیگری نمی‌تواند جایزه بگیرد.

امسال رسانه‌ها و تماشاگران عادی کاملا از فیلم بریتانیایی «فیلومنا» به کارگردانی استفن فریرز استقبال کردند. این فیلم اولین بار در دنیا شنبه در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز روی پرده رفت و مورد تشویق شدید قرار گرفت.

فیلم فریرز به خاطر مهارت در پرداختن به موضوعی حساس، تحسین شده است. «فیلومنا» از روی داستانی واقعی ساخته شده و جودی دنچ در آن نقش زنی ایرلندی را بازی می‌کند که در جستجوی پسری است که سال پیش از او گرفته و توسط راهبه‌ها فروخته شد.

موضوع فیلم به نوعی یادآور فیلم «خواهران مجدلیه» به کارگردانی پیتر مولان است که سال 2002 برنده جایزه شیر طلای ونیز شد. اگر قرار باشد «فیلومنا» آن راه برود و جایزه شیر طلای جشنواره امسال را از آن خود کند، آن وقت دنچ که بسیار بازی او را در این فیلم تحسین کرده‌اند دیگر برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن فاقد شرایط لازم است.

البته چند فیلم هنوز در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده نشده‌اند، اما شنبه شب همه نگاه‌ها به برتولوچی و همکاران او در بخش مسابقه بین‌الملل خیره است تا مشخص شود آن‌ها چگونه برنده‌ها را انتخاب می‌کنند.

بجز «فیلومنا» در میان فیلم‌هایی که تاکنون در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز روی پرده رفته‌اند، انیمیشن ژاپنی «باد، شدید می‌وزد» به کارگردانی هایائو میازاکی، «تام در مزرعه» ساخته زاویه دولان تولید مشترک کانادا و فرانسه، «کوره‌راه‌ها» به کارگردانی جان کوران تولید مشترک بریتانیا و استرالیا و فیلم آمریکایی «جو» به کارگردانی جوزف گوردون گرین با بازی نیکلاس کیج هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز 28 اوت تا 7 سپتامبر (6 تا 16 شهریور) برگزار می‌شود.

منبع:khabaronline.ir


ویدیو : فیلمی که در جشنواره ونیز هو شد / جنجال‌ها تکرار می‌شود؟