فیلمبرداری‌های مستخدم ویلا برای دزدی میلیاردی : فیلمبرداری‌های مستخدم ویلا ...



فیلمبرداری‌های مستخدم ویلا برای دزدی میلیاردی

مستخدم خانه یك مرد كارخانه‌دار به فیلمبرداری از ویلای اعیانی پرداخت تا برادر تبهكارش به طراحی سرقت یك میلیاردی دست بزند. تبهكاران در نقش پلیس وارد خانه مرد ثروتمند شدند و با اسارت وی نقشه سرقت را به مرحله اجرا درآوردند.

به گزارش ایران نخستین روز آبان‌ماه ‌جاری مرد كارخانه‌دار در خانه اعیانی‌اش در شهرك غرب مشغول استراحت بود كه زنگ خانه‌اش به صدا درآمد. هنگامی كه وی مقابل آیفون رفت تا ببیند چه كسی جلوی خانه‌اش است با تعجب دید 2 مرد و یك پلیس آنجا ایستاده‌اند. خودش را به آنان رساند و از مأمور پلیس شنید كه پسر وی به خاطر درگیری باید بازداشت شود و خانه نیز باید تحت تجسس قرار بگیرد.مرد كارخانه‌دار كه اطلاعی از ماجرا نداشت و شوكه شده بود تسلیم دستورات شد و 3 مرد ناشناس كه به خوبی نقش پلیس را بازی می‌كردند به خانه‌اش راه داد و خود نیز نمی‌دانست در دام نقشه از پیش طراحی شده‌ای قرار خواهد گرفت.

دقایقی بعد مأمور پلیس پس از بازدید اتاق‌ها به 2 مرد دیگر اشاره‌ای مرموز كرد، آن دو مرد نیز با حمله به سوی مرد كارخانه‌دار دست و پای وی را به صندلی بستند و برای اینكه فریاد‌های كمك وی را كسی نشنود دستمالی نیز روی دهان وی بستند.در ادامه با وارد شدن دو مرد دیگر به خانه آنها با كمك یكدیگر وسایل باارزش، پول، طلا، فرش، ساعت‌های گرانقیمت و خودروی آزرای وی را سرقت كردند.

مرد كارخانه‌دار كه دست و پاهایش بسته بود پس از چندین ساعت تلاش موفق شد دستانش را از میان حلقه‌های طناب بیرون بكشد و پس از رهایی از میان آنها با پلیس 110 تماس بگیرد.در ادامه با وارد شدن تیمی از كلانتری 134 شهرك غرب، مرد كارخانه‌دار در تحقیقات به آنان گفت: زن و بچه‌هایم روز گذشته به شمال رفتند و من نیز در خانه تنها بودم كه چند ساعت پیش 3 مرد كه یكی از آنان لباس پلیس پوشیده بود و خود را مأمور حفاظت اطلاعات پلیس معرفی می‌كرد گفت كه حكم بازداشت پسرم را دارد و به همراه دیگر مردان وارد خانه شد و پس از بستن دست و پاهایم هر چه داشتیم را بردند، آنان 30 هزار دلار، 70 میلیون تومان پول نقد، سرویس برلیان همسرم، 6 فرش نفیس، 6 ساعت رولكس كه هر كدام 40 میلیون تومان ارزش داشتند به همراه گاوصندوق و خودرویم را به سرقت بردند كه ارزش همه این اموال یك میلیارد تومان است.

بر این اساس و برای شناسایی مردان تبهكار پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار تیمی از اداره یكم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آنان برای به دست آوردن سرنخی از دزدان از مرد كارخانه‌دار تحقیق كردند كه وی ادعا كرد به دلیل شرایط كاری با افراد زیادی در ارتباط است ولی در این رابطه به زن جوانی به نام «ندا» كه از 7 ماه پیش در خانه‌اش و به عنوان خدمتكار مشغول به كار است مشكوك است.

با این ادعا كارآگاهان «ندا» را بازداشت كردند و وی را تحت بازجویی قرار دادند كه وی در ابتدا ادعا كرد از ماجرای دزدی خانه مرد كارخانه‌دار بی‌اطلاع است ولی پس از گذشت چند روز این زن در ادعای جدید گفت یك بار كه قصد داشته برای نظافت به این خانه برود برادر بزرگترش وی را به آنجا رسانده است.

در ادامه تیم تحقیق سوابق برادر ندا كه «علیرضا» نام دارد را تحت تجسس قرار داد و متوجه شد كه وی به خاطر سرقت از خانه در سال‌های گذشته به زندان افتاده و به تازگی از زندان آزاد شده است و احتمال دارد كه دوباره فعالیت‌های تبهكارانه‌اش را از سر گرفته باشد.

بر این اساس كارآگاهان در عملیاتی ضربتی «علیرضا» را در یكی از پاتوق‌هایش دستگیر كردند كه وی گفت دست از دزدی برداشته و هیچ سرقتی از كسی نكرده است. كارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت خانه «علیرضا» را تحت بازرسی قرار دادند و موفق شدند چندین فرش، گاوصندوق و ساعت‌های گرانقیمت را به دست آورند.

«علیرضا» كه تصور نمی‌كرد در كمتر از یك هفته پلیس بتواند وی را دستگیر كند در بازجویی‌های فنی لب به اعتراف باز كرد و گفت: خواهرم در خانه مرد كارخانه‌دار نظافتچی بود و بارها و بارها از ثروت وی حرف می‌زد، وی با صحبت‌هایش مرا بشدت تحریك می‌كرد كه از خانه این مرد سرقت كنم، بنابراین از خواهرم خواستم از خانه‌ای كه در آنجا كار می‌كند فیلمبرداری كند و اطلاعات مورد نیازم را در اختیارم قرار دهد.

وی در ادامه افزود: پس از طراحی نقشه به همراه دو برادرم و دوستم كه در زندان با یكدیگر آشنا شده بودیم زمانی كه فهمیدم خانواده مرد كارخانه‌دار به مسافرت رفته‌اند نقشه را به اجرا گذاشتیم و یكی از همدستانم به نام سعید با پوشیدن لباس پلیس طوری وانمود كرد كه مرد صاحبخانه در ابتدا به ما شك نكرد.

مرد تبهكار با بیان سرقت یك میلیاردی از خانه مرد كارخانه‌دار ادامه داد: پس از سرقت وسایل با ارزش و پول و دلارها، بسیاری از آنها را فروختم و پول‌ها را نیز بین هم تقسیم كردیم و خودروی آزرا را نیز پس از اینكه لاستیك‌ها و ضبط آن را باز كردیم در جاده‌ای خلوت در نزدیك كرج رها كردیم.با به دست آمدن این یافته‌ها كارآگاهان با اجرای چند عملیات همزمان موفق شدند 2 تن دیگر از تبهكاران را به نام‌های «كامران» و «اصغر» دستگیر كنند.بنابراین گزارش كارآگاهان در تلاش هستند آخرین تبهكار كه «سعید» نام دارد را دستگیر كنند و تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد./ایران

 


ویدیو : فیلمبرداری‌های مستخدم ویلا برای دزدی میلیاردی