فیسبوک، عامل اصلی کاهش باتری گوشی : شاید باورتان نشود، اما فیسبوک ، این شبکه ...


شاید باورتان نشود، اما فیسبوک ، این شبکه اجتماعی یکی از پر مصرف ترین برنامه های تلفن های همراه است! این برنامه با ریفرش های بکگراندی که به صورت لحظه ای انجام می دهد، نقش مهمی در کاهش باتری شما به همراه دارد. وب‌سایت برسام: شاید باورتان نشود، اما فیسبوک ، این شبکه اجتماعی یکی از پر مصرف ترین برنامه های تلفن های همراه است! این برنامه با ریفرش های بکگراندی که به صورت لحظه ای انجام می دهد، نقش مهمی در کاهش باتری شما به همراه دارد.

گوشی طرح اصلی , باتری گوشی , خرید باتری گوشی

اگر به بخش مصرف باتری آیفون سری بزنید، متوجه می شوید که حتی هنگام خاموش بودن امکان Background App Refresh نیز، فیسبوک همچنان از تکنیک های جدید برای ریفرش های بکگراند استفاده کرده و در صدر مصرف باتری شما می باشد.

مشکل اصلی این داستان، اینجاست که سازندگان، نمی خواهند تا مصرف باتری را بهینه کنند، یعنی می شود ها، اما برای چه؟ برای نوتیفیکیشن های لحظه ای، جاسوسی های متداول!، و همچنین غرق کردن شما در دنیای ۰تکنولوژی که نباید دست به چنین کاری زد!

اولین کاری که باید انجام دهید

اصلی ترین گام، نصب نکردن اپلیکیشن فیسبوک می باشد، تنها کافی است از طریق سافاری به آن دسترسی داشته باشید. اولین گام، رفتن به تنظیمات و غیر فعال کردن ریفرش برنامه هایی است که به آن ها نیازی ندارید. اگر چه فیسبوک با تکنیک های جدیدی نظیر پخش خودکار ویدئو ها و غیره می خواهد برنامه را همیشه باز نگه دارد و حتی با بستن مداوم برنامه باز هم این برنامه مصرف خودش را به همراه خواهد داشت.

برای جلوگیری از مصرف زیاد باتری چه باید کرد؟!

حقیقت اینست که فیسبوک یک باتری خور قهار است! مسلما مهم ترین کار، خاموش کردن دسترسی به لوکیشن جغرافیایی خواهد بود. برای انجام، به Settings > Privacy > Location Services > Facebook > Never رفته و همچنین ریفرش اپ را نیز از Settings > General > Background and App Refresh غیر فعال نمایید. اما انجام همین کار با وجود این که کامل نیست، اما کمک بسیاری می کند.

انجام این راه کار ها در iOS به شما کمک می کند تا از دست برنامه آسودگی بیشتری داشته باشید و به جای این، یک بوکمارک فیسبوک، روی صفحه اصلی ارسال کرده و با استفاده از سافاری، به آن دسترسی پیدا کنید. یا به طور کامل از دست، فیسبوک راحت شوید، اگر می توانید!

این راهکار مخصوص تلفن های iOS بود، اما این مشکل با کمی وضعیت بهتر، در اندروید نیز وجود خواهد داشت. پس بهتر است، به طور ویژه به اندروید نیز بپردازیم. پس این هم یک هدیه از طرف برسام.

رفع مشکل در اندروید

در اندروید کار خیلی پیچیده ای در پیش ندارید. تنها کافی است به آسانی مراحل زیر را طی کنید.

۱) اگر می توانید به طور کامل فیسبوک را حذف کنید (در اینجا به آن و معایب آن پرداختیم)

۲) برنامه فیسبوک را داون گرید کنید

برای این کار به تنظیمات اپ ها رفته و برنامه فیسبوک را یافته و آن را Uninstall update کنید و در گوگل پلی نیز سعی کنید تیک آپدیت خودکار از طریق هر دو Wi-Fi و Data را بردارید.

۳) در صورت امکان دستگاه اندرویدی تان را روت کنید

اگر تلفن تان روت باشد، به خاطر دسترسی گسترده ای که خواهید داشت می توانید به کل فیسبوک و دیگر برنامه ها را به کل حذف کنید و اصلا صورت مسئله را از بین ببرید!

تمام شد، همه اش همین بود. با استفاده از گام های بالا چه در اندروید باشید، چه در آی او اس، فیسبوک دیگر کار چندانی از پیش نخواهد برد. رایانه هم که دست خودتان است. ولی من همچنان پیشنهادم این هست که فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی را تا حد امکان غیرفعال کنید و تا زمانی که سم اش از بدن تان بیرون برود، دردش را تحمل کنید!


ویدیو : فیسبوک، عامل اصلی کاهش باتری گوشی