فولاد مبارکه «نویدکیای» سپاهان : به نظر می‌رسد در باشگاه سپاهان همه چیز دست ...


به نظر می‌رسد در باشگاه سپاهان همه چیز دست محرم نویدکیاست و فقط سند این باشگاه مانده که به نام کاپیتان این تیم شود. خبرگزاری تسنیم: آنچه در این فصل برای سپاهان رخ داد، کاملاً چهره دیگری از این تیم و از این باشگاه را به معرض نمایش گذاشت. این تیم فصل گذشته و با شرایطی که چندان هم جالب نبود، توانست در هفته پایانی با حسین فرکی قهرمان شود و این مربی در این فصل از رقابت‌ها نیز کارش را در این تیم ادامه داد. از ابتدای فصل مشخص شد که اختلافاتی در سپاهان وجود دارد. اختلافاتی که بین برخی بازیکنان با مدیریت باشگاه و البته کادر فنی به وجود آمده است. قهر محرم نویدکیا از تمرینات و بازگشت او پس از دو ماه مصادف شد با قطع همکاری با حسین فرکی که همان زمان مشخص شد رفتن این مربی به دلیل برخی اختلافات بوده که کاپیتان تیم ایجاد کرده است.

باشگاه‌های ایرانی که از برخی از آنها سردمداران بازیکن سالاری هستند، این بار هم بازیکن سالاری را به رخ همگان کشیدند و بازیکنی که دو ماه از تمرینات تیمش قهر کرده بود، در نهایت تعیین تکلیف کرد تا حسین فرکی از سپاهان جدا شود. نویدکیا در یک بازی سرمربی موقت تیم بود، اما مسئولان سپاهان قصد داشتند سرمربی نامداری را جانشین فرکی کنند و از همین‌رو ایگور استیماچ هدایت این تیم را به عهده گرفت. هدفی که برای این مربی تعیین شد، تغییر نسلی در سپاهان بود که این مربی کروات هم دست به تغییرات زد و بازیکنان جوان را به ترکیب اضافه کرد و بازیکنان پا به سن گذاشته کم کم به نیمکت دوخته شدند. اولین بازیکن هادی عقیلی بود که روی سکوها رفت و در نهایت باشگاه سپاهان برای این بازیکن جلسه انضباطی برگزار کرد و این بار نزدیک به اواخر فصل، محرم نویدکیا مانند اول فصل برای تیمی که می‌گوید علاقه زیادی به آن دارد، حاشیه درست کرده است.

نویدکیا که در چند بازی اخیر در ترکیب قرار نداشته و حتی با تیم برای دیدار لیگ قهرمانان آسیا به ازبکستان نرفت، پیش از دیدار با استقلال خود را به تهران رساند. کاپیتان طلایی‌پوشان اصفهانی در هتل تیمش حضور یافت و جنجال به پا کرد. نویدکیا اعلام کرده بود یا تیم باید با ترکیب مدنظر او به زمین برود یا اینکه اجازه نمی‌دهد تیم به ورزشگاه برود تا بازی کند. این اتفاق پیش از دیدار حساس با استقلال از یک بازیکن باتجربه در حالی رخ داد که شاید ریشه آن در عدم برخورد باشگاه با بازیکن سالاری بوده و البته این مسئله همچنان ادامه دارد. وقتی که مدیرعامل باشگاه در پایان بازی خیلی خونسردانه با این اتفاق برخورد می‌کند.

اصغر باقریان، مدیرعامل باشگاه سپاهان در پایان بازی خیلی عادی با این مسئله و بی‌انضباطی محرم نویدکیا برخورد کرد و گفت: «قرار نیست هر کسی که نظری داد، اعمال کنیم، ما باید به این نکته توجه کنیم که نتایج سپاهان در چند وقت اخیر آزاردهنده بوده و تحت‌ِفشار ممکن است الفاظ به‌صورت دیگری مطرح شود». این در حالی است که ایگور استیماچ، سرمربی سپاهان‌ها به شدت از برخی رفتارها در تیم و باشگاه شکایت داشت و پس از اینکه گفت فشارهایی که او در تیم تحمل کرده را یک اسب هم نمی‌توانست تحمل کند، درباره دخالت‌های محرم نویدکیا و بدون نام بردن از این بازیکن گفت: «کار من مشخص است و من اجازه نمی‌دهم کسی در کارم دخالت کند و اگر بخواهد دخالت کند، در تیم من جایی ندارد یا اینکه مسئولان تصمیم بگیرند من در آن تیم جایی نداشته باشم».

صحبت‌های سرمربی سپاهان کاملاً شفاف و بی‌پرده بود و او اعلام کرد که در این خصوص با مسئولان باشگاه جلسه خواهد داشت تا تکلیف او مشخص شود. هرچه هست و هر تصمیمی که گرفته خواهد شد، رفتاری که مدیران سپاهان تا به امروز انجام داده‌اند چیزی جز بازیکن سالاری نبوده و این مسئله سرلوحه کار آنها بوده است. رفتاری که شاید خیلی از تیم‌ها و باشگاه‌ها در چند سال اخیر سعی کردند با آن مبارزه کنند و برخی از آنها موفق هم شده‌اند، اما شرایط سپاهان فرق دارد. گویا باشگاه سپاهان در اختیار محرم نویدکیاست و فقط مانده که سند را به نامش بزنند تا تیم فولاد مبارکه سپاهان، مبارکِ نویدکیای سپاهانی‌ها شود. آیا وقت آن نرسیده که باشگاه سپاهان تصمیمی قاطع بگیرد و ریشه بازیکن‌ سالاری را بخشکاند؟ آنها حتما می‌دانند که نویدکیاها می‌آیند و می‌روند اما آنچه می‌ماند سپاهان هست همانطور که بازیکنان نامدارتر و بزرگتر از نویدکیا در تیم‌های دیگر آمدند و رفتند. باشگاه سپاهان تا چه زمانی می‌خواهد تحت اختیار نویدکیا باشد؟


ویدیو : فولاد مبارکه «نویدکیای» سپاهان