فوت و فن دوباره تمیز كردن خانه با مواد طبیعی : حالا که نزدیک به چند ماه از ...


حالا که نزدیک به چند ماه از خانه تکانی عیدتان گذشته و پای آلودگی‌ها به گوشه گوشه خانه‌تان باز شده، به شما فوت و فن دوباره تمیز كردن خانه با مواد طبیعی را یاد می‌دهیم.
مجله سیب سبز: حالا که نزدیک به چند ماه از خانه تکانی عیدتان گذشته و پای آلودگی‌ها به گوشه گوشه خانه‌تان باز شده، به شما فوت و فن دوباره تمیز كردن خانه با مواد طبیعی را یاد می‌دهیم.

پروتز لب در خانه با مواد طبیعی , زایمان طبیعی در خانه , رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی

مواد لازم:

  • جوش شیرین
  • روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون
  • روغن زیتون
  • پارچه نخی مخصوص نظافت
  • روزنامه

سینك ظرفشویی

جوش شیرین + سركه

جوش شیرین را در سینك بریزید و بعد سركه را روی آن خالی كنید. بعد از گذشت چند دقیقه آب داغ را باز كنید تا تاثیر پاك‌كنندگی این مواد بیشتر شود.

برای پاك كردن شیر آب،یك توپ پنبه را آغشته به سركه كنید تا درخشش به فلز كدر شده شیر آشپزخانه بازگردد. اگر هم روی شیر، سینك، كاشی‌های پشت آن یا سطوح دیگر آشپزخانه‌تان لكه چربی چسبیده، یك قطره اسانس لیمو را روی آن بچكانید و سپس با اسفنج لكه را تمیز كنید.

ظرف‌هایی كه لكه غذا از روی‌شان پاك نشده را هم می‌توانید به كمك لیمو تمیز كنید. برای این كار نصف لیموترش را روی ظرف مورد نظر بچكانید، چند قاشق نمك رویش بریزید و سپس با اسفنج روی آن ناحیه را بسابید.

جوش شیرین چاره خوبی برای پاك كردن كثیفی‌های روی اجاق‌گاز است پس اگر به هیچ طریقی نتوانستید لكه‌های غذا را از روی گاز پاك كنید، دست به دامان جوش شیرین شوید.

زیبایی صورت با مواد طبیعی , سفید کردن دندان با مواد طبیعی , خانه تمیز

زمین

آب گرم + سركه سیب

یك دستمال نخی را با استفاده از این مایع مرطوب كنید و روی زمین بكشید، بعد با كمك یك دستمال خشك دوباره زمین را تمیز كنید تا برق بیفتد.

مایكروفر و اجاق گاز

سركه

برای پاك كردن لكه‌های غذا از روی اجاق گاز كمی سركه روی‌شان اسپری كنید و چند دقیقه بعد سراغ لكه‌ها بروید. برای تمیز كردن مایكروفر هم یك‌چهارم فنجان سركه و یك فنجان آب را حدود یك دقیقه داخل مایكروفر قرار دهید تا مخلوط به نقطه جوش برسد. پس از آن تمیز كردن لكه‌ها برای‌تان كاری نخواهد داشت.

پنجره

سركه + آب + جوش شیرین

امسال به جای استفاده از شیشه‌شوی، یك‌چهارم فنجان سركه و دو فنجان آب را با هم مخلوط كنید. مقدار بسیار كمی جوش شیرین به آن اضافه كنید و مخلوط را روی شیشه‌ها اسپری كنید سپس با روزنامه سطح شیشه را پاك كنید.

حمام و توالت

جوش شیرین + آبلیمو

سطوح آلوده را می‌توانید با كمك جوش شیرین و اسفنجی كه با آبلیمو یا سركه مرطوب شده تمیز كنید.  پس به جای اینکه نفس‌تان را به‌خاطر شستن وان و کف دستشویی و حمام با شوینده‌های شیمیایی بند  بیاورید، سراغ این ترکیب طبیعی و بی‌خطر بروید.

مواد طبیعی , کراتینه مو با مواد طبیعی , مواد طبیعی گلو کوز

مبلمان

روغن زیتون + آبلیمو

وسایل چوبی را بعد از گردگیری با استفاده از پنبه‌ای كه كمی به آبلیموی طبیعی و دوبرابر میزان آبلیمو روغن زیتون آغشته شده، برق بیندازید.


ماشین ظرفشویی و لباسشویی

سركه

به جای شوینده‌های شیمیایی كه در بازار فروخته می‌شود، هر هفته یك‌بار در ماشین ظرفشویی و هر ماه یك‌بار در ماشین لباسشویی‌تان یك فنجان سركه بریزید و برنامه كوتاه شست‌وشو را بدون لباس یا ظرف اجرا كنید.

آفات گیاهی

سركه + برگ خشك فلفل + پودر فلفل قرمز + فلفل چیلی

این مخلوط را روی گیاهان آفت زده اسپری كنید تا مثل یك مانع برای ورود آفات عمل كند.


ویدیو : فوت و فن دوباره تمیز كردن خانه با مواد طبیعی