فوتبال ایران، لبنان را در بیروت 4 تایی کرد : تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ...


تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی چهار بر یک برابر لبنان به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا در استرالیا صعود کرد. ایسنا: تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی چهار بر یک برابر لبنان به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا در استرالیا صعود کرد.

 تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی چهار بر یک مقابل تیم ملی لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، موفق شد با 13 امتیاز به عنوان صدرنشین گروهی راهی مرحله نهایی این رقابت‌ها شود.

‌گل‌های این بازی را امیرحسین صادقی در دقیقه 39 ، اشکان دژاگه در دقیقه 51، جواد نکونام (از روی نقطه پنالتی) در دقیقه 55 و رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 65 وارد دروازه لبنان کرد.

تک‌گل لبنان را حیدر در دقیقه 79 به ثمر رساند.

این مسابقه بخاطر انفجار شدید تروریستی که امروز (سه‌شنبه) در نزدیکی سفارت ایران در بیروت صورت گرفت، بدون حضور تماشاگران از ساعت 19 (به وقت تهران) در ورزشگاه کمیل شمعون برگزار شد.

نیروهای ارتش لبنان وظیفه حفاظت کامل و ایجاد امنیت برای برگزاری مسابقه را درون استادیوم و مناطق اطراف ورزشگاه برعهده داشتند.

تیم ایران در این بازی با چهار تغییر نسبت به بازی با تایلند با ترکیب دانیال داوری، مهرداد بیت آشور، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، امیرحسین صادقی، رضا حقیقی،‌ جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش به میدان رفت.

تیم ایران با لباس‌های یکدست سفید رنگ و لبنانی‌ها با لباس‌های یکدست قرمز رنگ در زمینی فوق‌العاده بی‌کیفیت مقابل هم ایستادند. کارلوس‌کی‌روش سرمربی ایران پیش از مسابقه نسبت به وضعیت زمین ابراز نگرانی کرده بود.

کارلوس کی‌روش در نیمه دوم مازیار زارع را در دقیقه 63 به جای سیدجلال حسینی و در دقیقه 66 هم محمد نوری به جای رضا حقیقی به زمین فرستاد. سومین تعویض ایران در دقیقه 72 صورت گرفت که قاسم حدادی‌فرد به جای اشکان دژاگه وارد میدان شد.

نیمه نخست:

شروع مسابقه با حملات و فشار تیم لبنان آغاز شد و آنها در چند صحنه با نفوذ از جناح چپ و ارسال سانتر روی دروزاه سعی در خلق موقعیت داشتند و یکی، دو موقعیت نسبتا خطرناک را در محوطه جریمه تیم ایران بدست آوردند اما مدافعان ما آن را دفع کردند.

در ادامه تیم ایران هم کم‌کم خودش را در زمین پیدا کرد اما حمله و دفاع از سوی هر دو تیم باعث پربرخورد شدن بازی و توقف‌های پی‌درپی توسط داور چینی شده بود.

در دقیقه26 علیرضا جهانبخش در میانه زمین با کنترل توپ و عبور از یک بازیکن در موقعیت خوب شوت‌زنی پشت محوطه جریمه قرار گرفت اما ضربه او از جناح مخالف به بیرون رفت.

بلافاصله پس از این صحنه لبنانی‌ها حمله کردند و پس از دفع نه چندان خوب ضربه یکی از بازیکنان این تیم توسط دانیال داوری نهایتا نفوذی از جناح چپ و ارسال سانتر برای این تیم شکل گرفت که مهاجم آنها بالای سر دو مدافع تیم ایران به توپ ضربه زد اما به بیرون رفت.

در دقیقه 33 باز هم حمله خوبی از تیم ایران باز هم روی عملکرد علیرضا جهانبخش صورت گرفت که او توپ را از جناح چپ روی دروازه سانتر کرد که مدافعان لبنان آن را به کرنر فرستادند. پس از ارسال کرنر توپ در چند رفت و برگشت به نکونام رسید که شوت محکم او را دروازه‌بان لبنان دوباره به کرنر فرستادند.

در دقیقه 38 اشکان دژاگه نفوذی از جناح راست انجام داد که مدافع لبنان با تکلی که مشکوک به خطا بود، توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 39 این کرنر را مسعود شجاعی روی دروازه فرستاد و امیرحسین صادقی با ضربه سر توپ را وارد دروازه لبنان کرد.

در دقیقه 46 ضربه جواد نونام با اختلاف به بیرون رفت.

نیمه دوم:

در دقایق اولیه این نیمه لبنانی‌ها نفوذ‌هایی را از جناحین داشتند اما هیچ‌کدام مثمرثمر واقع نشد و مدافعان تیم ما بعضا آنها را دفع کردند.

در شرایطی که این وضعیت ادامه داشت، بازیکنان ایران در دقیقه 53 ضدحمله‌ای ترتیب دادند، در پشت محوطه جریمه رضا قوچان‌نژاد از مقابل سه بازیکنان لبنانی پاسی عرضی را از جناح راست برای اشکان دژاگه که در حال نفوذ بود، فرستاد و او هم یک ضرب توپ را به کنج دروازه لبنان فرستاد.

تنها یک دقیقه بعد از آن بازیکنان تیم ملی حمله دیگری را انجام دادند و یکی از مدافعان لبنان مجبور شد خطای پنالتی را روی مسعود شجاعی انجام دهد. جواد نکونام این پنالتی را در دقیقه 55 وارد دروازه حریف کرد.

اما گل چهارم تیم ایران در دقیقه 64 جایی که پس از ردو بدل شدن چند پاس، نهایتا مسعود شجاعی پاس خوبی را از سمت راست محوطه جریمه به سمت مقابل برای رضا قوچان‌نژاد فرستاد و او هم با یک ضربه یک‌پادوپا به ثمر رساند.

شجاعی عملکرد فوق‌العاده‌ای در این بازی داشت چون 2 پاس گل داد و یک پنالتی گرفت.

دقیقه 68 علیرضا جهانبخش پاس خوبی را برای رضا قوچان‌نژاد فرستاد اما شوت او به بیرون رفت. در دقیقه 70 هم پاس‌های بازیکنان ایران به نکونام رسید اما شوت او را دروازه‌بان لبنان جمع کرد.

در دقیقه 75 لبنانی‌ها حمله‌ای را ترتیب دادند اما در محوطه جریمه توپ را از دست دادند. بعد از این موقعیت بازیکنان ایران باز هم روی نفوذ جهانبخش صاحب موقعیتی شدند که نهایتا این توپ از دست رفت.

اما گل لبنان در دقیقه 79 با حمله‌ای از جناح چپ صورت گرفت؛ قاسم حدادی‌فر که در یک صحنه مغلوب مهاجم حریف شد و حیدر توپ را از زاویه نسبتا بسته تبدیل به گل کرد.

‌در ادامه دو تیم بازی پایاپایی را انجام دادند اما هیچ کدام از فرصت‌های آنها در حد موقعیت صددرصد گل نبود. سرانجام این مسابقه با نتیجه چهار بر یک به سود تیم ایران تمام شد.

تیم ایران با این برد 13 امتیازی شد و قاطعانه به عنوان صدرنشین گروه به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد. این مسابقه در اوایل سال 2015 در استرالیا برگزار می‌شود. دیگر مسابقه این گروه را دو تیم کویت و تایلند برگزار کردند که با نتیجه سه بر یک به سود تیم کویت تمام شد تا کویتی‌ها هم در فاصله یک بازی مانده تا پایان مرحله مقدماتی به مرحله نهایی جام ملت‌ها راه یابد.

بنابراین دیدار 14 اسفند تیم‌های ایران و کویت، به یک مسابقه تشریفاتی تبدیل شد.

جدول گروه:

1- ایران 13

2- کویت 9

3- لبنان 5

4- تایلند صفر


ویدیو : فوتبال ایران، لبنان را در بیروت 4 تایی کرد