فواید و مضرات سنگ درمانی : مروزه مردم در سراسر جهان و با فرهنگ‌ها و زبان‌های ...


مروزه مردم در سراسر جهان و با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف از سنگ‌درمانی و خواص آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده سنگ‌ها نه‌تنها برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های روحی و جسمی بلکه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های جسم و روح نیز استفاده می‌کنند.

مجله سیب سبز: شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید برخی درمانگران طبیعی از هزاران سال پیش با قراردادن سنگ‌های شفابخش بر نقاط مختلف بدن یا با تجویز آبی که سنگی خاص در آن قرار داده شده، درد بیماران خود را تسکین می‌دادند و نتایج درمانی موفقیت‌آمیزی به دست می‌آوردند. در منابع قدیمی مکاتب درمانی متعددی همچون طب سنتی ایران، طب سنتی آیورودا و چین به خاصیت درمانی سنگ‌ها و گوهرها اشاره‌های فراوانی شده است و حکمای صاحبنامی همچون  ابن‌سینا، ابوریحان بیرونی و خواجه نصیرالدین طوسی در آثارشان به ارزش‌های درمانی سنگ‌ها و گوهرهای ارزشمند  اشاره کرده و نسخه‌های درمانی متنوعی را ارائه کرده‌اند. امروزه مردم در سراسر جهان نیز با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف از سنگ‌درمانی و خواص آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده سنگ‌ها نه‌تنها برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های روحی و جسمی بلکه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های جسم و روح نیز استفاده می‌کنند.

پیش از استفاده از سنگ‌ها باید بدانید چگونه‌سنگ‌ها را پاکسازی کنید

اگر تصمیم دارید از انرژی موجود در سنگ‌ها برای تسکین و درمان روح و جسم خود استفاده کنید سنگ را با یکی از روش‌های زیر شست‌وشو دهید تا پاکسازی شود. به عنوان مثال می‌توانید سنگ را برای 8-7ساعت درون نمک خشک دریا یا خاک بگذارید و در نهایت آن را با آب بشویید تا آماده استفاده شود. بهترین شیوه استفاده آن است که در فضایی آرام و مناسب که اکسیژن کافی در آن وجود دارد دراز بکشید و سنگ‌ها را به‌طور مستقیم بدون هیچ پوششی به مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید تا از خواص درمانی آنها بهره‌مند شوید.

فواید آدامس جویدن – مضرات آدامس جویدن , فواید و مضرات قهوه , فواید و مضرات ماست

1. سنگ فیروزه

عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد

سنگ فیروزه از جمله سنگ‌هایی است که به‌وفور در ایران یافت می‌شود و یکی از معروف‌ترین انواع آن در شهر نیشابور واقع در خراسان یافت می‌شود. سنگ فیروزه که به رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و آبی متمایل به سبز یافت می‌شود از جمله سنگ‌هایی است که استفاده از آن علاوه بر آنکه موجب افزایش نشاط و شادابی می‌شود روند درمان بسیاری از بیماری‌ها را که بر اثر کمبود ویتامین‌ها، مواد معدنی و موادغذایی در بدن به وجود می‌آید، تسریع می‌بخشد. در منابع و کتاب‌های طب سنتی هند – آیورودا- از فیروزه برای درمان التهاب‌های ناحیه ریه، تقویت ریه و درمان بیماری‌های تنفسی یاد می‌شود.

2. سنگ‌های داغ

افزایش توان سیستم عصبی بدن

یکی از سنگ‌هایی که برای ماساژ و افزایش توان سیستم عصبی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ بازالت است. درمانگران طب سنتی این سنگ را با روش‌هایی خاص گرم می‌کنند و بعد از ماساژ بدن با روغن‌های گیاهی در نقاط خاصی از بدن که در طب سنتی چین و در مکتب طب سوزنی چینی‌ها نیز با نام نقاط اکوپانچر یاد شده، قرار می‌دهند. مناسب‌ترین نقطه برای استفاده از سنگ‌های گرم ، پشت، کف دست‌ها، کف پاها و فاصله میان انگشتان دست و پاست.  نکته مهم آن است که این شیوه درمانی اگرچه به نظر شیوه‌ای ساده به نظر می‌رسد اما اجرای آن حتما باید بعد از معاینه متخصص طب سنتی هند یا چین و با تجویز و نظارت وی انجام شود.

3. سنگ کهربا

روند کاهش وزن را تسریع می‌کند

سنگ کهربا از جمله سنگ‌هایی است که در طبیعت به رنگ زرد، عسلی و کرم مایل به قهوه‌ای دیده می‌شود. در بسیاری از متون طب سنتی ایران و هند برای کهربا خواص درمانی متنوعی ذکر شده که از میان آنها می‌توان به درمان بعضی بیماری‌های چشم و گوش و همین‌طور تسکین درد دندان و بهبود سوخت‌وساز بدن اشاره کرد. از این رو برخی درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان استفاده از این سنگ را به‌صورت زیورآلاتی آن هم در شرایطی که سنگ با پوست بدن تماس داشته باشد، برای افزایش متابولیسم بدن  و کاهش وزن بسیار موثر می‌دانند. در میان درمانگران طب سنتی هند نسخه‌ای شهرت دارد که بر اساس آن سنگ کهربا را پس از پاکسازی درون یک لیوان آب قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند سنگ 12 ساعت در آب باقی بماند.

فواید آدامس مضرات آدامس , مضرات و فواید زعفران , فواید و مضرات خوردن مویز

4. سنگ آزوریت

اعصابتان را تقویت می‌کند

براساس آنچه در منابع سنگ‌درمانی منتشر شده سنگ آزوریت یکی از سنگ‌هایی است که علاوه بر آنکه می‌تواند به تقویت اعصاب، تقویت حافظه و افزایش میزان یادگیری کمک کند، می‌تواند بر عملکرد سیستم مرکز عصبی بدن تاثیر بگذارد و با بهبود جریان گردش خون در این ناحیه اعصاب مرکزی بدن را تقویت کند. تنها کافی است دراز بکشید و این سنگ را به مدت 20 دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید. این سنگ از جمله سنگ‌هایی است که درمانگران شیوه سنگ‌درمانی در مکتب طب چینی آن را مفیدترین سنگ برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌دانند.

5. سنگ یاقوت کبود

بی‌خوابی را از شما دور می‌کند

درمانگران سنگ‌درمانی در هند برای درمان اختلال خواب و بی‌خوابی به مراجعه‌کنندگان خود یاقوت کبود را توصیه می‌کنند. استفاده از این سنگ روی پیشانی به بیمار کمک می‌کند به مرور با اختلال خواب خداحافظی کند. به همین دلیل است که برخی افراد مبتلا به بی‌خوابی این سنگ را به صورت دستبند یا گردنبند همراه خود دارند تا بیشتر از خواص درمانی آن بهره‌مند شوند. از دیگر بیماری‌هایی که با کمک یاقوت کبود قابل‌درمان است، می‌توان به بعضی ناراحتی‌های پوست و مو، سوزش معده و سرگیجه و ناراحتی‌های مزمن گوش اشاره کرد.

6. سنگ مرمر

بنیه جسمانی را تقویت می‌کند

سنگ مرمر از جمله سنگ‌هایی است که علاوه بر آنکه به دلیل  افزایش تمرکز مشهور است، به عنوان یکی از سنگ‌های شفابخش در چین برای بهبود جریان گردش خون در بدن شناخته می‌شود. استفاده از این سنگ بعد از ماساژ و حمام برای افرادی که دچار ضعف عمومی بدن هستند، کمک می‌کند تا با گردش خون بهتر مواد‌غذایی مورد نیاز سلول‌های بدن را به‌نحو بهتری به آنها برساند و به تقویت بنیه بهبود عملکرد جریان گردش‌خون کمک کند.

سنگ‌های رودخانه‌ای

تنش‌ها و استرس‌ها را از بین می‌برد

مردم در کشورهای مختلف جهان با فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف سال‌هاست که آگاهانه یا ناآگاهانه از خواص درمانی سنگ‌ها استفاده می‌کنند. افراد زیادی در جهان به ویژه در کشورهای آسیایی مثل چین، ژاپن، تایلند و هند از سنگ‌های بستر رودخانه، دریا یا پایه کوه استفاده می‌کنند و با داغ کردن یا سرد کردن آنها از خواص درمانی این سنگ‌ها روی بدن بهره می‌برند. درمانگران شیوه‌های طبیعی بعد از ماساژ بیمار با روغن‌های گیاهی و طبیعی متناسب با نوع بیماری فرد از سنگ‌های رودخانه‌ای به صورت سرد یا گرم استفاده می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند به دفع استرس، تنش و فشارهای عصبی ناشی از کار روزانه، وقایع بد و پراسترس و تنش‌های ناشی از وقایع بد مثل از دست دادن عزیزی در سانحه یا حادثه‌ای کمک كنند.


ویدیو : فواید و مضرات سنگ درمانی