فهرست 74 آهنگ واجد شرایط اسکار 2016 : آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست 74 ...


آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست 74 آهنگ واجد شرایط اسکار را اعلام کرد. خبرآنلاین: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست 74 آهنگ واجد شرایط اسکار را اعلام کرد.

برخی از فیلم‌ها با بیش از یک نماینده در رشته‌ی بهترین ترانه فیلم هشتاد و هشتمین دوره‌ی جوایز اسکار حاضر هستند. «شی‌راک»، «کرید»، «پنجاه طیف خاکستری»، «فیلم باب اسفنجی»، «پن»، «عروسی جنی»، «دنی کالینز» و «پل نمکی» از جمله فیلم‌هایی هستند که هر کدام بیش از یک نماینده در این رشته دارند.

علاوه بر این در میان 74 نامزد اعلام شده از سوی آکادمی برای این رشته آهنگ‌هایی از فیلم‌های «آنومالیسا»، «ضربه‌ی مغزی»، «سیندرلا»، «خاطرات یک دختر نوجوان»، «اسپکتر»، «جاسوس»، «جوانی» و «خشمگین 7» نیز به چشم می‌خورند.

اعضای آکادمی با نادیده گرفتن آهنگ «یک عشق نمونه» از فیلم «عشق و بخشش» که نامزد جایزه گلدن گلوب نیز شده است، در این رشته‌ی جوایز اسکار باعث شگفتی شدند.

در فرایند انتخاب نامزدها تمامی اعضای شاخه‌ی موسیقی یک فهرست یادآوری از آثار ثبت شده در این شاخه به همراه یک دی‌ویدی از آثار را دریافت خواهند کرد و از اعضا خواسته می‌شود که پس از تماشای کلیپ‌ها به پنج اثر مورد علاقه‌ی خود رای دهند. پنج اثری که بیشترین رای را به دست آورند به عنوان نامزدهای نهایی برگزیده خواهند شد. بیش از دو آهنگ از یک فیلم نمی‌تواند در میان نامزدهای نهایی حضور داشته باشد.

برای احراز شرایط حضور در این رشته از رقابت‌های اسکار آهنگ مورد نظر علاوه بر موسیقی باید کلام نیز داشته و برای آن فیلم به خصوص ساخته شده باشد.

سال گذشته آهنگ «افتخار» اثر جان لجند و کامن از فیلم «سلما» جایزه اسکار بهترین ترانه فیلم را از آن خود کرد.

نامزدهای نهایی این بهترین ترانه 14 ژانویه 2016 اعلام خواهند شد.


ویدیو : فهرست 74 آهنگ واجد شرایط اسکار 2016