فن خال: من و منچستر تاریخ‌ساز می‌شویم : سرمربی جدید تیم فوتبال منچستریونایتد ...


سرمربی جدید تیم فوتبال منچستریونایتد با ابراز خرسندی از انتصابش به عنوان جانشین دیوید مویس، مربیگری در لیگ برتر انگلیس را جزو آرزوهای خود دانست. تسنیم: سرمربی جدید تیم فوتبال منچستریونایتد با ابراز خرسندی از انتصابش به عنوان جانشین دیوید مویس، مربیگری در لیگ برتر انگلیس را جزو آرزوهای خود دانست.

لوئیز فن خال امروز (دوشنبه) به طور رسمی به عنوان جانشین دیوید مویس، سرمربی اخراجی منچستریونایتد معرفی شد تا پس از ماموریت فعلی‌اش که هدایت تیم ملی هلند در جام جهانی 2014 است، هدایت شیاطین سرخ را برعهده بگیرد.

فن خال 62 ساله که با قرمزپوشان اولدترافورد قراردادی سه ساله بسته و رایان گیگز، هافبک 40 ساله ولزی شیاطین سرخ را هم به عنوان دستیار خود انتخاب کرده است، گفت: برای من مربیگری در لیگ برتر انگلیس همیشه یک رویا بود. فعالیت به عنوان سرمربی منچستریونایتد، بزرگترین تیم فوتبال دنیا مایه مباهات من است.

وی افزود: پیش از این به عنوان مربی با تیم‌های دیگری در اولدترافورد حضور داشته‌ام و می‌دانم که این ورزشگاه چه مکان خارق‌العاده‌ای است و هواداران منچستریونایتد چقدر نسبت به این تیم علاقه و تعصب دارند. می‌دانم منچستریونایتد تیم جاه‌طلبی است و اهداف بزرگی دارد. من هم آدم جاه‌طلبی هستم. مطمئنم که من و منچستریونایتد در کنار یکدیگر می‌توانیم تاریخ‌ساز باشیم.

فن خال با 20 سال سابقه مربیگری در لیگ‌های معتبری همچون اردویژه هلند، لالیگای اسپانیا و بوندس لیگای آلمان، جزو معدود مربیانی است که در لیگ دسته اول سه کشور مختلف قهرمان شده و رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا، جام بین قاره‌ای، سوپرجام اروپا (دو بار) و سوپرجام‌های هلند و آلمان را هم فتح کرده است.

رایان گیگز، فرانس هوئک مربی حال حاضر دروازه‌بانان تیم ملی هلند که ستاره‌هایی مانند ادوین فن درسار و ویکتور والدس را پرورش داده و همچنین مارسل بوت، آنالیزور حرفه‌ای که در اکثر تیم‌های تحت هدایت فن خال با او کار کرده است، به عنوان دستیاران فن خال انتخاب شده‌اند.


ویدیو : فن خال: من و منچستر تاریخ‌ساز می‌شویم