فقط یک بار می‌توانید سکه پیش خرید کنید : متقاضیان سکه‌های پیش فروشی می‌توانند ...


متقاضیان سکه‌های پیش فروشی می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک تجارت، صرفا یک بار و حداکثر پنج قطعه مسکوک طلای تمام بهار آزادی یا 10 قطعه نیم بهار آزادی پیش‌خرید کنند. خبرگزاری ایسنا: متقاضیان سکه‌های پیش فروشی می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک تجارت، صرفا یک بار و حداکثر پنج قطعه مسکوک طلای تمام بهار آزادی یا 10 قطعه نیم بهار آزادی پیش‌خرید کنند.

 پس از اینکه بانک مرکزی پیش فروش سکه را با قیمت یک میلیون و 250 هزار تومان آغاز کرد همواره این سوال مطرح می‌شد که اگر قیمت سکه در بازار آزاد به زیر این بها برود،‌ تکلیف چیست.

این اتفاق خیلی زود محقق شد و یک هفته پس از آغاز طرح و با توجه به کاهش نرخ سکه در بازار آزاد بانک مرکزی نیز به تبع آن 50 هزار تومان از بهای سکه‌های پیش فروش شده را کاهش داد که همین عامل باعث شد که برخی از خریداران به فکر انصراف از قیمت قبلی و خرید مجدد شوند اما بانک مرکزی عنوان کرده است که این امر امکان پذیر نیست وهر فرد تنها یک بار می‌تواند اقدام به خرید سکه کرده و حتی در صورت انصراف نمی‌تواند دوباره اقدام کند.

رییس‌کل بانک مرکزی پیش از اجرای طرح عنوان کرده بود که قیمت سکه‌های پیش‌فروشی در این مرحله ثابت نیست و با توجه به نرخ آن در بازار ممکن است روزانه هم تغییر کند؛ هم کاهش و هم افزایش!

بانک مرکزی در راستای تامین نیازهای خرد به مسکوک طلا، از روز هشتم اسفند ماه با عاملیت بانک تجارت اقدام به پیش فروش سکه کرده است. در این طرح قیمت هر قطعه مسکوک طلا(اعم از سکه یک بهار و نیم بهار)، توسط بانک مرکزی و از طریق سامانه (بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده) اعلام می‌شود.

هم‌اکنون پیش فروش سکه با سر رسید شش ماهه برای سکه تمام بهار‌آزادی با قیمت 12 میلیون ریال و نیم سکه بهار‌آزادی به قیمت شش میلیون و 50 هزار ریال صورت می‌گیرد.

پیش‌فروش مسکوک طلا صرفا برای اشخاص حقیقی بالای 18 سال مجاز بوده و بانک تجارت مجاز به پیش‌فروش مسکوک طلا به اشخاص حقوقی نیست و موظف است کل مبلغ مسکوک طلای پیش‌فروش شده به متقاضی را همزمان با ثبت‌نام از وی دریافت کند.

متقاضیان پس از شش ماه سکه‌های خویش را دریافت می‌کنند و چنانچه متقاضی در مهلت مقرر برای دریافت مسکوک طلای پیش‌فروش شده مراجعه نکند باید برای دریافت آن از طریق سرپرستی امور شعب بانک تجارت در استان مورد نظر اقدام کند.

همچنین تحویل مسکوک طلای پیش‌فروش شده به متقاضی پیش از تاریخ سررسید ممنوع بوده و متقاضی، پیش از تاریخ سررسید صرفا می‌تواند اصل مبلغ را از بانک عامل مطالبه کند.

تحویل مسکوک طلای پیش‌فروش شده صرفا به شخصی که مشخصات هویتی وی بر روی «رسید پیش‌خرید مسکوک طلا» درج شده یا به وکیل قانونی وی، پس از احراز هویت نامبردگان امکان‌پذیر است.


ویدیو : فقط یک بار می‌توانید سکه پیش خرید کنید