فشار عصبی ایمنی بدن را می کاهد : دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فشار عصبی ...



دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فشار عصبی طولا نی مدت به افزایش تولید موادی در بدن می پردازد که بر عملکرد سیستم ایمنی بدن موثرند.

 

خالی کردن فشار عصبی , اختراعی برای خالی کردن فشار عصبی , فشار عصبی دوران پریود

 

یکی از این مواد که اینترلوکین ۶ نام دارد به صورت طبیعی با بالا رفتن سن در بدن افزایش می یابد و با بیماری قلبی، بیماری قند نوع دوم، پوکی استخوان و دیگر ناهنجاری های مرتبط با سالخوردگی ارتباطی دارد.

 

گروهی از پژوهشگران به سرپرستی رونالد کلیزر در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا میزان این ماده را در یکصد و نوزده مرد و زن سالخورده اندازه گرفته است که همگی شان از همسری مراقبت می کنند که مبتلا به اختلا ل حواس است.

 

میزان ماده اینترلوکین ۶ در بدن این افراد ظرف شش سال گذشته چهار برابر تندتر از یکصد و شش فرد دیگر افزایش یافته است که از همسر مبتلا به اختلا ل حواس مراقبت نمی کنند. حتی پس از مرگ همسر مبتلا به اختلا ل حواس، میزان اینترلوکین ۶ در افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته اند به مدت سه سال همچنان رو به افزایش بوده است.

 

درد در ناحیه معده در زمان فشار عصبی , گرفتگی عضلات و فشار عصبی , فشار

 

پژوهش های قبلی نشان داده بود که مراقبت کنندگان از همسر مبتلا به اختلا ل حواس عموما ناخوش احوالترند و واکنش سیستم ایمنی بدنشان به بیماری آنفلوآنزا ضعیف تر از دیگران است. فشار خون این افراد نیز از افراد عادی بیشتر است و زخم هایشان دیرتر بهبود می یابد. پژوهشگران با انتشار نتایج تحقیقات خود در این زمینه در نشریه انجمن ملی علوم اعلا م کرده اند که قرار داشتن در معرض فشار عصبی مداوم به بالا رفتن احتمال بیماری های مرتبط با سالخوردگی می انجامد.

 

استیون بلوم استاد امپریال کالج لندن در گفت وگو با بی بی سی گفته است که بچه هایی که در معرض فشار عصبی باشند نیز رشدشان تقریبا به صورت کامل متوقف می شود.

 

 

 


ویدیو : فشار عصبی ایمنی بدن را می کاهد