فشار روحی کلمات «بیتا» در «آواز باران» : بازیگر سریال «آوای باران» معتقد است:اغراق ...


بازیگر سریال «آوای باران» معتقد است:اغراق تاثیرگذاری بازی را بیشتر می کند. بانی فیلم: بازیگر سریال «آوای باران» معتقد است:اغراق تاثیرگذاری بازی را بیشتر می کند.

نیلوفر پارسا بازیگر نقش بیتا در مجموعه تلویزیونی آوای باران درباره نوع رابطه این شخصیت با والدین خود درباره میزان واقع گرایانه بودن آن گفت:به نظر من اگرچه در جامعه مان آدم هایی شبیه بیتا و پدر و مادر او وجود دارند،اما تعدادشان یا دست کم شدت رفتارشان کمتر از آنان است. فکر می کنم علت این که والدین بیتا چنین رفتاری دارند،به خاطر این باشد که در واقع علت رفتارهای بیتا توجیه شود و به بیننده بگوییم که رفتارهای بیتا به هر حال متاثر از تربیت خانوادگی اوست و لجبازی هایش پیش زمینه ای دارد.

بیتا باران , فشار , فشار افلام

وی در همین باره ادامه داد:در واقع آن ها به او میدان داده اند که این چنین به اصطلاح پایش را از گلیمش بیرون بگذارد و یکدندگی های خاص خود را داشته باشد. فکر می کنم در شخصیت پردازی این شخصیت ها کمی اغراق شده است تا تاثیرگذاری پیام های داستان بیشتر شود. به نظر من بیننده دوست دارد کمی سریال را پررنگ تر ببیند. من به عنوان یک بیننده اگر بخواهم درباره میزان واقعی بودن رابطه بیتا با والدین خود قضاوت کنم،می توانم این را بگویم که در همان ابتدای تیتراژ هم به این قضیه اشاره می شود که ماجراهای داستان برگرفته از واقعیت نیست و به خیال و اندیشه نویسنده مربوط می شود.

 بنابراین نمی توانیم آن را به همه جامعه نسبت دهیم و اگر اغراقی در کار دیده می شود قطعا به خاطر این است که به چشم مخاطب بیاید و عاقبت و فرجام کاراکتری منفی ترسیم شود و پایان قصه این طور نیست که وقاحت و یکدندگی را آموزش دهد. بلکه حامل پیامی آموزنده خواهد بود و به بیننده می گوید که لجبازی فرزند با والدین خود در نهایت به خود او ضربه می زند.

این بازیگر که اولین تجربه بازی خود را پشت سر می گذارد، با اشاره به فاصله بیتا از کاراکتر اصلی خودش و دشواری ایفای آن در گفت و گو با روابط عمومی شبکه سه گفت:شخصیت بیتا از ویژگی های خودم فاصله زیادی داشت و بنابراین گاهی فشار روحی و بار روانی منفی کلماتی که از سوی این نقش ادا می شد را بر خودم حس می کردم و خسته می شدم. اما این تجربه اول بازیگری من بود و کاملا بر اساس هدایت های کارگردان و راهنمایی های نویسندگان پیش می رفتم. ایشان به عنوان رهبر گروه مانند پدری سرشار از آرامش رفتار می کردند.

همچنین بقیه عوامل از جمله آقای افسری مدیر تصویربرداری پروژه در قاب بندی ها حساسیت زیادی برای ما به خرج می دادند. خانم جواهرچی با طراحی لباس برای بیتا باعث شدند ویژگی های او پررنگ تر به نظر برسد. آقای فرح مرزی هم که در ابتدا گریم این شخصی را بر چهره من پیاده کردند من کمی ناراحت بودم. اما ایشان برایم تحلیل کردند و علت این انتخاب را گفتند که بیتا باید مغرور و یکدنده به نظر برسد و من بعدها درک کردم که همه این عوامل دست به دست هم داد تا بیتا همانطور که باید خلق شود و به چشم مخاطبان بیاید.


ویدیو : فشار روحی کلمات «بیتا» در «آواز باران»