فستیوال های عجیب خوراکی در جهان +عکس : غذا همیشه برای خوردن نیست! گاهی اوقات ...



غذا همیشه برای خوردن نیست! گاهی اوقات در گوشه و کنار جهان جشنواره های عجیبی برگزار می شود که خوراکی های گوناگون مهمترین نقش را در این فستیوال ها ایفا می کنند. عجیب ترین جشنواره های خوراکی جهان آنقدر پرهیجان است که هر سال شرکت کنندگان آن هر کجای دنیا که باشند سعی می کنند به موقع خود را به محل برگزاری جشنواره برسانند.

روز کاهویی یوما

عجیب ترین موجودات جهان , فستیوال های معروف جهان , عجیب ترین پل های جهان

یوما از شهرهای ایالت آریزونا در آمریکا یکی از بزرگترین شهرهای تولیدکننده کاهو است. یوما تقریبا 90 درصد از سبزیجات زمستانی شمال آمریکا را تامین می کند و از این رو هر سال یک روز از ماه ژانویه به این شهر اختصاص داده می شود. در این روز جشنواره کاهو برگزار می شود که در آن انواع غذاها با کاهو درست می شود، ضمن اینکه بزرگترین سالاد کاهو نیز تهیه می شود. علاوه بر درست کردن انواع خوراکی ها، از کاهو مجسمه های گوناگون و دیدنی ساخته می شود و حتی شرکت کنندگان نیز سعی می کنند خود را به شکل کاهو دربیاورند.

 


فستیوال سیر گیلروی

 

 عجیب ترین حیوانات جهان , عجیب ترین خودروهای جهان , عجیب ترین ماشین های جهان

24 و 26 جولای هر سال در شهر گیلروی کالیفرنیا فستیوال سیر برگزار می شود. گیلروی از جمله شهرهای جهان است که در آن سیر پرورش داده می شود و از این رو هر سال مقامات آن جشنواره ای برگزار می کنند که نزدیک به 100 هزار نفر شرکت کننده دارد و در آن تقریبا دو تن و نیم سیر مصرف می شود. 29 سال از برگزاری این جشنواره می گذرد و در وب سایت رسمی جشنواره سیر گیلروی آورده شده که در طول این مدت زمانی نزدیک به 72 تن سیر مصرف شده است. در این جشنواره از غذاهای مختفی که با سیر درست می شود تا خوراکی های عجیب و غریبی که از سیر فراوان در آنها استفاده شده است به نمایش گذاشته می شود. همچنین در مورد فواید سیر نیز سخنرانی می شود. از خوراکی های عجیبی که در آن پر از سیر است می توان به بستنی با طعم سیر و نوشیدنی سیر اشاره کرد. برنده این جشنواره شخصی است که خلاقانه ترین خوراکی که با سیر درست شده باشد را ارائه کند. به عنوان مثال امسال برنده مسابقه تارت سیر و گردو با کرم سیر و شربت چیلی را درست کرد که بیشترین امتیاز داوران را به خود اختصاص داد.


مسابقه قهرمانی پرتاب نخود

عجیب ترین درختان جهان , عجیب ترین هتل های جهان , عجیب ترین شغل های جهان

هر سال در ماه جولای مسابقه جهانی پرتاب نخود در انگلیس برگزار می شود. نخستین بار سال 1971 مردی به نام تایسون مسابقه پرتاب نخود را برگزار کرد تا بتواند مخارج تعمیر تالار همایش روستایی که در آن زندگی می کرد را تامین کند. از آن سال به بعد این مسابقه هر سال برگزار می شود و شرکت کنندگان زیادی هم دارد. برای شرکت در این مسابقه بزرگسالان می بایست یک پوند و کودکان باید 50 سنت پرداخت کنند. هر چند این مسابقه در ظاهر شوخی به نظر می رسد اما شرکت کنندگان آن را بسیار جدی می گیرند. در آغاز مسابقه افراد به صورت گروهی به صف می شوند و نخودها را داخل لوله های باریکی که در دست دارند می کنند و می باید آن را تا بیشترین مسافت پرتاب کنند. در فینال افرادی که تا بیشترین مسافت نخود را پرتاب کرده اند دوباره با هم مسابقه می دهند تا برنده مسابقه مشخص شود.


گزنه خوری

عجیب ترین شهر های جهان , عجیب ترین معماری های جهان , مکان های عجیب و غریب جهان

هر سال نزدیک به 1500 نفر به «مارش وود» در انگلیس می روند تا شهد رقابت 61 نفر باشند که در کنار هم می نشینند و شروع به خوردن گیاه گزنه می کنند. تاریخ برگزاری این مسابقه به دهه 1980 برمی گردد. زمانی که کشاورزان منطقه به فکر افتادند مسابقه پرورش بلندترین ساقه گزنه را برگزار کنند.

عجیب ترین رستوران های جهان , عجیب ترین رستورانهای جهان , عجیب ترین تست جهان

سال 1989 الکس ویلیام ساقه گزنه ای به طول چهار متر و 15 سانتیمتر به مسابقه آورد و ادعا کرد اگر کسی بلندتر از این ساقه را بتواند بیاورد گیاه گزنه را می خورد. مدتی گذشت تا اینکه یک مرد آمریکایی گزنه ای به طول چهار متر و 84 سانتیمتر را به کشاورزان نشان داد و ویلیام می بایست گزنه را می خورد. از آن زمان به بعد مسابقه گزنه خوری هر سال در انگلیس برگزار می شود. این مسابقه در دو گروه مردان و زنان برپا می شود که در آن شرکت کنندگان بعد از خوردن گزنه حق دارند آب بنوشند تا بتوانند راحت تر این گیاه را ببلعند. در آخر مسابقه هر شرکت کننده ای که زودتر گزنه ها را بخورد برنده خواهد شد.


حریف را خاک کن
یکی از مسابقه های عجیب و غریب جهان، کشتی در آبگوشت است که هر سال در شهر استاک استیدز انگلستان برگزار می شود. بیشتر از هزار تماشاچی به خیابان لانکشایر می روند تا کشتی 24 رقیبی که در یک محفظه ای کاسه شکل پر از آبگوشت به رقابت می پردازند را تماشا کنند. زمان مسابقه برای هر شرکت کننده تنها دو دقیقه است و او می بایست در همین زمان کوتاه حریف را به خاک بمالد.

شرکت کنندگان در مسابقه برای هر چه بامزه تر برگزار شدن این مسابقه در حین انجام حرکات کشتی البته نه خیلی حرفه ای، حرکات نمایشی هم از خود نشان می دهند.

برای برگزاری مسابقه تقریبا نزدیک به 2 هزار لیتر آبگوشت از دستورالعمل آشپزی خاصی تهیه می شود که خوشبختانه کشتی گیران خیلی در حین اجرای مسابقه این آبگوشت را قورت نمی دهند. با وجود اینکه کشتی گیران این مسابقه را بسیار جدی می گیرند و حتما یکی برنده میدان می شود اما این کشتی عجیب بیشتر جنبه تفریحی دارد که هر سال به منظور جمع آوری پول برای خیریه برگزار می شود.


مسابقه قهرمانی خوردن پوتین

عجیب ترین جاهای دیدنی جهان , عجیب ترین جاهای جهان , 5 عکس عجیب ترین هتل های جهان

در اسپانیا یکی از جالب ترین فستیوال های غذا برگزار میشود. هر چند سال یک بار در شهر ویلانوای اسپانیا جنگ پرتاب شیرینی آغاز می شود. در صبح آغاز این نبرد مغازه های شیرینی فروشی شیرینی های مختلفی را به رایگان در اختیار کودکان قرار می دهند و بزرگترها نیز با پوشیدن لباس های رنگی به خیابان ها می آیند و شادی می کنند. هر زمان که این جشنواره برگزار می شود بیش از یک تن شیرینی به این جنگ اختصاص داده می شودکه این شیرینی ها شامل پای های مختلف و شیرینی هایی که از حبوبات درست شده می شود.


شب تربچه ها

عجیب ترین مجسمه های جهان , مناطق عجیب جهان , جاذبه های عجیب جهان

هرسال در 23 و 24 دسامبر جشنواره ای در مکزیک برگزار می شود. جشنواره ای به نام شب تربچه ها که البته کمتر کسی دوست دارد تربچه ها را بخورد. برپایی این فستیوال به قرن شانزدهم برمی گردد. زمانی که یک راهب اسپانیایی تربچه را برای اولین بار به مکزیک آورد. در آن زمان برای اینکه مردم تربچه های بیشتری خریداری کنند، مغازه دارها تعدادی از آنها را به شکل های گوناگون در می آوردند تا مشتری ها را جذب کنند. این کار قرن ها ادامه داشت تا اینکه سال 1987 به صورت یک جشنواره درآمد. معمولا در این جشنواره تربچه ها را به شکل مجسمه های جالب و دیدنی درمی آورند. افرادی که در این فستیوال شرکت می کنند در سه گروه مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند تا جایزه مسابقه را از آن خود کنند.
منبع:bartarinha.ir


ویدیو : فستیوال های عجیب خوراکی در جهان +عکس