فرگوسن: فان‌خال به زمان نیاز دارد : سرمربی اسبق منچستریونایتد معتقد است سرمربی ...


سرمربی اسبق منچستریونایتد معتقد است سرمربی هلندی فعلی این تیم برای کسب نتایج مورد انتظار به زمان بیشتری نیاز دارد. خبرگزاری فارس: الکس فرگوسن بر این باور است که باید به لوئیس فان‌خال زمان داد تا تیم را شکل دهد و نتیجه بگیرد. فرگوسن پس از حدود 27 سال حضور در اولدترافورد در سال 2013 از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد و توانست در این مدت 13 بار قهرمان لیگ برتر شود، دو بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند و 9 قهرمانی در جام‌های انگلیس را به دست آورد.

دیوید مویس به جای وی به این تیم آمد اما سرمربی سابق اورتون نتوانست در این باشگاه نتیجه بگیرد و چهار بازی مانده به پایان فصل 14-2013 از سمت خود برکنار شد. منچستر فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس هفتم شد و حضور در رقابت‌های اروپایی را از دست داد.

دوران فان‌خال در اولدترافورد شروع بی‌ثباتی داشت و این تیم مقابل تیم‌هایی چون سوانسی سیتی و لسترسیتی در لیگ شکست خورد. این تیم همچنین با نتیجه چهار بر صفر مقابل تیم دسته سومی میلتون کینس دونس شکست خورد.

حضور آنخل دی‌ماریا و رادامل فالکائو باعث پیشرفتی در عملکرد یونایتد شد و تیم توانست مقابل وستهام و اورتون پیروزی‌های متوالی به دست آورد.

فرگوسن بر این باور است که فان‌خال کارش را در این باشگاه فوق‌العاده انجام می‌دهد و اظهار داشت: او نتایج مورد انتظار را کسب نکرده است اما وقتی من به باشگاه آمدم، در ابتدا هم نتایجی را که از من انتظار می‌رفت، به دست نیاوردم. ما در آن زمان به بابی چارلتون، مارتین ادواردز و یک کادر فنی وفادار نیاز داشتیم و توانستیم بعد از آن کارمان را عالی انجام دهیم. به محض اینکه توانستم با باشگاه هماهنگ شوم، همه‌چیز عالی پیش رفت. لوئیس همان فرایند را پشت سر می‌گذارد و شک ندارم که بر این مشکلات غلبه می‌کند.

وی ادامه داد: همیشه رابطه خوبی‌ با فان‌خال داشته‌ام. اولین بار زمانی بود که در بارسلونا 1998 حضور داشتیم و در مرحله گروهی با یکدیگر بازی می‌کردیم. او از من پرسید که چگونه با مطبوعات روبرو می‌شوم و من گفتم که چیزهای جالبی در این باره دارم.

سرمربی سابق منچستریونایتد خاطرنشان کرد: او در آن زمان شیوه برخورد متفاوتی با رسانه‌ها داشت. توصیه من به او این بود که روزنامه‌ها را نخواند و خودش را با این چیزها ناراحت نکند. او شیوه خودش را دارد. تماشای نشست‌های خبری او واقعا جالب است. او بسیار بسیار رو راست است و این جالب است.

وی اضافه کرد: او گاهی بعد از بازی به دفتر من می‌آید و با هم گپ می‌زنیم اما رابطه ما به این صورت نیست که به هم تلفن کنیم. او انسان بسیار توانمند و با روحیه‌ای قوی است. او یک رهبر قدرتمند است و اگر زمانی به من نیاز داشت، می‌داند کجا هستم اما هیچ نیازی ندارد که به من زنگ بزند.


ویدیو : فرگوسن: فان‌خال به زمان نیاز دارد