فروش 1 میلیون دلاری نقاشی «تن‌ تن» : یک نقاشی از کتاب مصور ماجراهای «تن‌تن» ...


یک نقاشی از کتاب مصور ماجراهای «تن‌تن» در یک حراجی به قیمت 1.2 میلیون دلار فروخته شد. خبرگزاری ایسنا: یک نقاشی از کتاب مصور ماجراهای «تن‌تن» در یک حراجی به قیمت 1.2 میلیون دلار فروخته شد.

این نقاشی اثر «هرژه» نویسنده، تصویرگر و کارتونیست سرشناس بلژیکی و از کتاب مصور «گل آبی» از این مجموعه است که به ماجرای «تن‌تن» در کشور چین می‌پردازد.

این تصویر که توسط حراجی «آرکوریال» فرانسه در کشور هنگ‌کنگ برای فروش گذاشته شده بود، به تنها نسخه اصلی از کتاب داستان مصور از ماجراهای تن‌تن با عنوان «نیلوفر آبی» متعلق است که پیش از این توسط یک مجموعه‌دار آسیایی خریده شده بود.

عادت های میلیون دلاری , دانلود کتاب صوتی عادتهای میلیون دلاری , جشنِ 300 میلیون دلاری شاه و فرح

به گزارش بی‌بی‌سی، «اریک لروی» کارشناس حراجی «کوریال» گفت که کتاب «گل آبی» به‌عنوان آلبوم شاهکار در میان آثار «هرژه» شناخته می‌شود.

حراجی «آرکوریال» پیش از این نیز در ماه می، کاوری از کتاب مصور «تن‌تن در آمریکا» را به قیمت رکوردشکن سه میلیون دلار در پاریس فروخته بود.

ماجارهای «تن‌تن» از مشهورترین آثار کمیک تاریخ ادبیات و بویژه تاریخ اروپا است و به لطف همین سری آثار، نام «هرژه» در سال ۲۰۰۳ در تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک حک شد.

عادتهای میلیون دلاری , اندازه 1 میلیون دلاری , اندازه یک میلیون دلاری

«هرژه» به‌صورت آکادمیک هنر را فرا نگرفته بود، اما پس از ترک مدرسه، ابتدا به‌عنوان یک گرافیست شروع به کار کرد و به‌دنبال آن از سال 1929 تا هنگام مرگ در سال 1983 به خلق «ماجراهای تن‌تن» مشغول شد. این نویسنده بلژیکی در سوم مارس 1983 در بروکسل بلژیک از دنیا رفت و با مرگش، آخرین کتاب تن‌تن به نام «تن‌تن و هنر الفبا» ناتمام ماند.

«تن‌تن در سرزمین شوروی‌ها» (1930)، «تن‌تن در کنگو» (1931)، «تن‌تن در آمریکا» (1932)، «سیگارهای فرعون» (1934)، «گل آبی» (1936)، «گوش شکسته» (1937)، «جزیره سیاه» (1938)، «عصای اسرارآمیز» (1939)، «خرچنگ پنجه طلایی» (1941)، «ستاره اسرارآمیز» (1942) و «راز تک‌شاخ» (1943) از معروف‌ترین داستان‌های مجموعه 24 جلدی تن‌تن هرژه هستند.

«ماجراهای تن‌تن» تا کنون بارها مورد اقتباس نمایشی،‌ تلویزیونی و سینمایی قرار گرفته‌اند. از جدیدترین آن‌ها می‌توان به «تن‌تن؛ راز تک‌شاخ» اشاره کرد که در سال 2012 توسط «استیون اسپیلبرگ» کارگردان برجسته‌ هالیوود روی پرده سینماها رفت.


ویدیو : فروش 1 میلیون دلاری نقاشی «تن‌ تن»