فروش فلش ۱۲۸ مگابایتی به جای هارد ۵۰۰ گیگابایتی! : اگرچه این روزها تقریبا اجناس ...


اگرچه این روزها تقریبا اجناس چینی گوشه‌گوشه زندگی ما، علی‌الخصوص زندگی دیجیتال ما را پر کرده‌اند اما هنوز خرید اجناس چینی با تنها مزیت ارزان‌قیمت بودن، چندان نمی‌تواند رضایت خاطر و اطمینان ما را جلب کند. این تجربه‌ایست که یک شهروند روسی با نادیده گرفتن تجربه دیگران و خرید یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی چینی به آن دست پیدا کرده است. این شهروند روسی که در مناطق مرزی روسیه با چین زندگی می‌کند در سفری به چین با دیدن قیمت فوق‌العاده ارزان یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی با برند سامسونگ برای خرید آن وسوسه می‌شود اما هنگامی که برای ریختن اطلاعات به درون این هارددرایو اقدام می کند متوجه می‌شود که این هارددرایو خیلی کمتر از آنچه که بر روی آن نوشته شده است ظرفیت دارد.

فروش هارد اس اس دی , فروش فیلم روی هارد دیسک , فروش سایت

او با مراجعه به یک مرکز تعمیرات رایانه در کشور خود مشکل خود را مطرح می کند که این مرکز با گشودن پشت این هارددرایو به عمق فاجعه پی می‌برد. همانطور که از تصویر پیداست متخصصین تقلب و جعل قطعات تنها با ساخت قاب هارد درایوهای سامسونگ و چسباندن دو مهره بزرگ برای رسیدن به وزن لازم تنها یک فلش‌درایو ۱۲۸ مگابایتی را در درون هارددرایو قرار داده‌اند.

فروش اقساطی خودرو , فروش , فروش آپارتمان بر اساس منطقه

بنا به اعلام این مرکز تعمیرات قطعه‌ساز چینی سپس با هک کردن فیرم‌ویر این حافظه فلش کاری کرده تا در هنگام اتصال اولیه این حافظه فلش به صورت ظاهری حافظه‌ای معادل ۵۰۰ گیگابایت را نشان دهد اما در هنگام ریختن اطلاعات بر روی آن، مشتری فریب‌خورده تازه متوجه ماجرا می‌شود.

اخیرا از این گونه حافظه ها در گذرگاه‌های مرزی علی الخصوص در مناطق مرزی غرب کشور نیز مشاهده شده است و حافظه‌های فلش با ظرفیت بالا اما با قیمتی پائین به فروش می‌رسد که تنها سود هنگفتی را عاید افراد فرصت‌طلب می‌کند. با توجه به نبود مرجع رسیدگی به این گونه اقدامات، بجاست کاربران ایرانی خود از خرید این گونه حافظه‌ها خودداری کرده و به خرید اجناس با گارانتی‌های معتبر داخلی اقدام نمایند.

منبع : Farnet.ir


ویدیو : فروش فلش ۱۲۸ مگابایتی به جای هارد ۵۰۰ گیگابایتی!