فروش تجهیزات دفاعی روسی به ایران : سفیر روسیه در تهران درباره فروش جنگنده سوخو ...


سفیر روسیه در تهران درباره فروش جنگنده سوخو ۳۰ و تانک تی ۹۰ به ایران گفت: تجهیزات نظامی که روسیه به ایران می‌فروشد جنبه دفاعی دارد و ما برای فروش این تجهیزات براساس تعهدات بین‌المللی عمل می‌کنیم. خبرگزاری فارس: «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران در حاشیه مراسم روز ملی روسیه در خصوص سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به تهران اظهار داشت: آقای ظریف از آقای لاوروف برای سفر به ایران دعوت کرده‌اند و توافقات اولیه برای انجام این سفر صورت گرفته است، اما زمان دقیق این سفر هنوز مشخص نیست و پس از مشخص شدن از مجاری دیپلماتیک اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره گفت‌وگوهای تهران و مسکو برای خرید 40 تن آب‌سنگین از ایران عنوان کرد: مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و توافقات اصولی در مورد این موضوع صورت گرفته است و باید در مورد جزئیات آن از جمله جزئیات مالی و فنی که مسائل پیچیده‌ای است، صحبت شود.

سفیر روسیه در ایران در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در خصوص امضای قرارداد خرید جنگنده سوخو ۳۰ و تانک تی ۹۰ از روسیه و برخی اظهارنظرات مطرح شده مبنی بر اینکه مسکو به دلیل تحریم‌ها قادر به فروش این تجهیزات به ایران نیست، نیز خاطرنشان کرد: تجهیزات نظامی که روسیه به ایران می‌فروشد جنبه دفاعی دارد و ما در خصوص فروش این تجهیزات به ایران، براساس تعهدات بین‌المللی عمل می‌کنیم.


ویدیو : فروش تجهیزات دفاعی روسی به ایران