فروش اتوبوس تور الویس پریسلی در نیویورک : در یك حراجی كه در نیویورك برگزار ...


در یك حراجی كه در نیویورك برگزار شد شماری از وسایل موسیقی خاطره‌انگیز از نیمه قرن بیستم از اتوبوس الویس پریسلی تا گیتار جرج هریسون زیر چكش حراج رفت. خبرگزاری مهر: در یك حراجی كه در نیویورك برگزار شد شماری از وسایل موسیقی خاطره‌انگیز از نیمه قرن بیستم از اتوبوس الویس پریسلی تا گیتار جرج هریسون زیر چكش حراج رفت.

 یكی از اتوبوس‌های طراحی‌شده ویژه مخصوص تور كه در سال ۱۹۷۶ توسط الویس پریسلی سلطان راك اند رول برای گروه موسیقی همراهش خریداری شده بود، روز شنبه در نیویورك به قیمت ۲۶۸ هزار دلار فروخته شد.

شعار «ترتیب كارا رو دادن» (TCB) و علامت آذرخش الویس روی بدنه این اتوبوس حک شده‌اند، البته تزیینات دیگری از آن روزهای دهه ۱۹۷۰ تا به حال تعویض و تعمیر شده‌اند. این اتوبوس كه كاملا قابلیت حركت در جاده را دارد، شامل ۱۲ صندلی، ۹ جای خواب، یک یخچال، مایكروویو، تلویزیون و چندین بلندگو است. در محل استراحت این ماشین، چراغ‌های چلچلراغ مانندی نیز در نظر گرفته شده‌اند.

الویس پریسلی , سایت فروش بلیت اتوبوس نوروز 96 , راک اند رول الویس پریسلی ممنوع

دارن جولین مدیر اجرایی «حراجی جولین» واقع در كالیفرنیا كه مسئول فروش این اتوبوس بود می‌گوید خریدار آن یكی از متخصصان خانه‌های متحرک اهل تگزاس است. این اتوبوس همراه با چك قاب شده‌ای به فروش رسید كه الویس به مبلغ ۲۵ هزار دلار برای جی‌دی سامنر رهبر گروه دِ استمَپس نوشته بود.

مارتین نولان از مسئولان اجرایی حراجی جولین می‌گوید خود الویس هم یك بار این اتوبوس را برای سواری بیرون برده بود و به سامنر قول داده بود اگر تصادف كرد یك اتوبوس دیگر برایش بخرد.

در كل، نزدیك به ۲۰۰ قلم از اجناس متعلق به الویس پریسلی در این حراجی به فروش رسیدند كه از جمله آن‌ها می‌توان به یك یونیفورم نظامی به قیمت ۴۸ هزار دلار و آهنگ «مرا به نرمی دوست داشته باش» به قیمت ۱۲۵ هزار دلار اشاره كرد. اما گران‌ترین قلم فروخته‌شده در این حراجی دو روزه در كافه هارد راك نیویورك گیتاری بود كه در روزهای اولیه گروه بیتل‌مینیا توسط جرج هریسون مورد استفاده قرار می‌گرفت. این گیتار به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به یكی از خریداران خصوصی فروخته شد.


ویدیو : فروش اتوبوس تور الویس پریسلی در نیویورک