فرود بشقاب پرنده "اپل" در کالیفرنیا : بنیانگذار شرکت اپل طرح جدیدی را از ساختمان ...


بنیانگذار شرکت اپل طرح جدیدی را از ساختمان مرکزی جدید برای شرکت اپل ارائه کرده است که به یک بشقاب پرنده یا کشتی فضایی بزرگ شباهت داشته و می تواند 12 هزار کارمند را در خود جا دهد. استیو جابز اعلام کرد این بشقاب پرنده عظیم قرار است به عنوان پایگاه جدید شرکت اپل در منطقه "کوپرتینو" در کالیفرنیا ساخته شود. وی طرح 600 هزار متر مربعی خود را در شورای شهر "کوپرتینو" به نمایش گذاشت و خود نیز از گفتن این نکته که این ساختمان به یک بشقاب پرنده بزرگ شبیه است، خودداری نکرد.

جابز به شورای این شهر اعلام کرد که اپل به سرعت طرح های رسمی خود را ارائه کرده و تا سال آینده ساخت این ساختمان را آغاز خواهد کرد تا بتواند تا سال 2015 شرکت خود را به این بشقاب پرنده زمینی انتقال دهد.

قرار است این ساختمان دارای یک پارکینگ بزرگ، مرکز انرژی، رستوران با گنجایش سه هزار نفر و مرکز ورزشی باشد. این ساختمان دایره مانند از نمایی شیشه ای برخوردار است و محوطه حیات در مرکز ساختمان قرار خواهد گرفت. به گفته جابز در ساخت این ساختمان حتی از یک قطعه شیشه مسطح نیز استفاده نخواهد شد.

تپه بشقاب پرنده , بشقاب پرنده خبرگزاری , دیده شدن بشقاب پرنده در چالوس

از دیگر ویژگی های قابل توجه این ساختمان غیر وابسته بودن ساختمان به شبکه برق کشور است، زیرا ساختمان انرژی مورد نیاز خود را از یک مرکز انرژی داخلی تامین خواهد کرد و از شبکه ملی برق به عنوان پشتیبان احتمالی استفاده خواهد کرد.

به گفته جابز 80 درصد این ساختمان دارای چشم اندازی از شهر خواهد بود و پارکینگهای آن در زیر زمین پنهان خواهند بود. این طرح پیشتر به شرکت HP تعلق داشت اما اپل به تازگی آن را از این شرکت خریداری کرده است.

ساختمان کنونی شرکت اپل ظرفیت دو هزار و 600 کارمند را دارد اما تعداد واقعی کارمندان اپل 9 هزار نفر است که در ساختمانهای اجاره ای در اطراف ساختمان مرکزی جا گرفته اند. اما به گفته جابز با ساخته شدن این ساختمان جدید، پایگاه پیشین اپل تکمیل خواهد شد.

مقامات شورای شهر "کوپرتینو" از مشاهده طرح جابز و منتقل شدن پایگاه فرماندهی شرکت بزرگ اپل به این شهر بسیار خوشنود شده و از جابز پرسیدند که آیا برای شهروندان این شهر برنامه جالب دیگری مانند ارائه خدمات رایگان وای-فای دارد یا نه؟ و جابز در پاسخ به این مقامات پاسخ داد: بستگی به این دارد که بتوانیم از پس پرداخت مالیاتها بر بیاییم.

منبع : مهرنیوز


ویدیو : فرود بشقاب پرنده "اپل" در کالیفرنیا