فرزند خلف بن لادن به دنبال تشکیل خلافتی از مراکش تا ایران : اخبار  سیاست خارجی ...




اخبار  سیاست خارجی - نشریه اکسپرس فرانسه:
فرزند خلف بن لادن به دنبال تشکیل خلافتی از مراکش تا ایران

هفته نامه اکسپرس با الیویه روآ کار‌شناس برجستهٔ جنبش‌های اسلامی و کشورهای اسلامی خاورمیانه در رابطه با خواستگاه داعش و چگونگی ظهور این جنبش خشن گفتگو کرده است.

به گزارش تیک ، الویه روآ محقق فرانسوی بی‌تردید یکی ازبرجسته‌ترین کار‌شناسان کشورهای اسلامی و بویژه خاورمیانه درفرانسه است که پس از مدت‌ها عدم حضور درمحافل مطبوعاتی تن به مصاحبه داده است.

لادن طباطبایی هم از ایران رفت , لادن طباطبایی هم از ایران رفت عکس و دلایل  , تیم ریزاسپور ترکیه به دنبال جذب آقای گل ایران

 

اولیویه روآ دراین مصاحبه توضیح می‌دهد که در واقع داعش امروز فرزند خلف بن لادن و صدام حسین است. داعش خواستار تشکیل یک خلافت امت اسلامی هستند که مرزهای آن باید از مراکش تا ایران ادامه یابد.

الیویه روآ می‌افزاید: به این ترتیب باید گفت که این هدف در عین اینکه نقطه قدرت این جنبش حساب می‌شود نقطه ضعف و عامل شکست آن نیز خواهد بود.

اولیویه روآ در بخشی از سخنان خود به گرایش جوانان غربی به داعش می‌پردازد و می‌گوید: این فرزندان دوران نهیلیسم هستند. دوران بی‌باوری. داعش برای نسل جدید دوران جهانی شدن، سرخورده و مترود از جامعه امروز غربی زمینه‌ای فراهم آورده است تا به نوعی هویت تازه‌ای را به وجود آورده و به آن واقعیت ببخشند.


  اخبار سیاست خارجی  - تیک


ویدیو : فرزند خلف بن لادن به دنبال تشکیل خلافتی از مراکش تا ایران