فرزاد موتمن: جایزه بهترین تله فیلم را برای اثری گرفتم که فیلمنامه نداشت! :



 

 

بهترین گوشی برای فیلم برداری , بهترین فیلم برای دانلود , بهترین پروزکتورها برای تماشای فیلم

 

شاید باورتان نشود اما جایزه بهترین تله فیلم را برای اثری گرفتم که به لحاظ فیلمنامه ای به شدت ضعیف بود و به تعبیری اصلا فیلمنامه نداشت.

فرزاد موتمن فیلمساز اندیشمند ایرانی که سابقه ساخت آثاری نظیر «شبهای روشن»، «صداها» و «هفت پرده» را در کارنامه دارد به تازگی در گفتگویی با انتقاد از رویه تلویزیون در بالا بردن تعداد تله فیلمها بدون توجه به کیفیت آنها، این مساله را مطرح کرد که بسیاری از تله فیلمها، فیلمنامه خوبی ندارند. بخشهایی از گفته های موتمن را به نقل از رادیو نمایش میخوانید:

 

بیش از حد به مضمون اهمیت میدهند

در تله فیلمها بیش از حد به مضمون اهمیت میدهد و اغلب هم دوست دارند آثار دارای رگه های مذهبی باشد در صورتی که در کنار مضمون، این ساختمان و فرم اثر هم اهمیت دارد.

 

فیلمنامه هایی که پیشنهاد میشوند اغلب مشکل دارند

فیلمنامه هایی که برای ساخت تله فیلم پیشنهاد میشوند اغلب مشکلات عدیده دارند و بدتر از آن اینکه اغلب تهیه کنندگان دوست دارند به محض اینکه فیلمنامه در اختیار شما قرار گرفت، فیلمبرداری آغاز شود.

 

فیلمنامه امروز به دستم رسید و فردا کار کلید خورد

یادم می آید هنگام ساخت یکی از تله فیلمها، فیلمنامه امروز به دستم رسید و فردا فیلمبرداری شروع شد. معلوم است که در چنین حالتی کار درست پیش نمیرود.

 

نمیدانستم که یک سکانس کجای فیلمنامه قرار دارد

مشکلات مربوط به فیلمنامه باعث شده است که برخی اوقات حین فیلمبرداری یک سکانس از تله فیلم، ندانم آن سکانس در کجای فیلمنامه قرار دارد و اصلا سکانس ماقبل چه بوده است.

 

کمیت را فدا نکنیم

بهتر است به جای آن که ۵ تله فیلم ضعیف ساخته شود یک تله فیلم خوب تولید شود اما ۵ بار از تلویزیون پخش شود.

 

اثری که اصلا فیلمنامه نداشت

شاید باورتان نشود اما جایزه بهترین تله فیلم را برای اثری گرفتم که به لحاظ فیلمنامه ای به شدت ضعیف بود و به تعبیری اصلا فیلمنامه نداشت.... / مصاحبه : شبکه ایران


ویدیو : فرزاد موتمن: جایزه بهترین تله فیلم را برای اثری گرفتم که فیلمنامه نداشت!