فرزاد فرزین : «می خواهیم همه شوكه شوند!» : برنامه هایی كه فرزاد فرزین در این ...



فرزاد فرزین , بیوگرافی فرزاد فرزین , کنسرت فرزاد فرزین

برنامه هایی كه فرزاد فرزین در این یكی دوسال اخیر در تهران روی صحنه برده، همیشه یك نكته واحد و مشترك را در خود داشته و آن هم سناریوهایی ست كه این خواننده برای كنسرت هایش می نویسد و آنها را روی صحنه اجرا می كند. همین باعث شده برنامه های او در مقایسه با خیلی ها طرفداران بیشتر و پر و پاقرص تری داشته باشد. فرزاد قرار است باز هم در روزهای 4 و 5 آبان در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی روی صحنه حاضر شود و بار دیگر به دیداردوستدارانش برود. با او درباره اجرای جدید و جزئیات كنسرت جدیدش گپ زدیم.

در روزهای اخیر صحبت ها و حرف و حدیث های متفاوتی درباره كیفیت اجراهای زنده در دو سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و برج میلاد از سوی اهالی موسیقی شده. عده ای اعتقاد دارند كه سالن برج میلاد سالن شیك تر و كنسرتی تری است و عده ای هم سالن میلاد نمایشگاه بین المللی را با توجه به استیج بزرگتر و ظرفیت بالاتر اش، بهتر و مستعد تر می دانند. فرزاد فرزین كه قرار است برنامه جدیدش را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار كند، در این باره اعتقاد دارد :‌« سالن میلاد نمایشگاه بین المللی جدیدا تغییرات زیادی داشته و استیج اش خیلی فرق كرده. برای كاری كه ما قرار است در این برنامه انجام دهیم، قطعا این سالن ، بسیار بهتر و مناسب تر است.»

غافلگیری
این خواننده در مورد سناریویی كه برای این اجرا در نظر گرفته نیز گفت :« كاری كه ما می‌خواهیم اینبار اجرا كنیم، هیچ ربطی به سالن ندارد و كاملا مجزا و پر هیجان است. می خواهیم باز هم مثل همیشه همه حاضران در سالن شوكه شوند. هرچند در كیفیت اجرا هم فكرهای زیادی داریم و نوازنده های اركستر سمفونیك هم به گروه ما اضافه شده اند و تغییرات زیادی را در موسیقی ارائه شده نیز، داشته ایم. كارهایی هم كه مربوط به كارگردانی هنری برنامه است را بسیار برناه ریزی شده تر و پرهیجان تر در نظر گرفته ایم تا مخاطبان این بار بیشتر از دفعات قبلی تحت تاثیر برنامه قرار بگیرند و نفس شان بند بیاید. نقطه اوج ماجرا هم opening كنسرت است كه مطمئنا همه خشك شان خواهد زد و هاج و واج خواهند ماند. »‌

برج یا نمایشگاه؟
این هنرمند درباره درباره تفاوت های بین سالن میلاد نمایشگاه و برج میلاد كه این روزها از سوی اهالی موسیقی عنوان شده اعتقاد دارد :‌« فكر نمی كنم سالن برنامه تاثیر چندانی روی كلیت یا كیفیت یك كنسرت داشته باشد. بدون شك محتوای یك كنسرت و كارهایی كه به جز موسیقی روی سن انجام می شود، میتواند باعث شود ذائقه حاضرین در سالن تغییر كند و آنها در طول برنامه خسته نشوند. من راستش را بخواهید با این صحبت ها زیاد موافق نیستم و هیچ فرقی بین این دو مكان برای اجرای برنامه نیست.»

تهیه كننده های جوان؟
بازار این روزهای موسیقی كشور شاهد حضور تهیه كننده های جوان و پر انگیزه ای است كه باعث شده اند خواننده ها برای ادامه فعالیت شان گزینه های بیشتری داشته باشندو بتوانند برای ادامه عمر هنری خود، بهترین گزینه ممكن را انتخاب كنند. فرزین در انتهای صحبت هایش درباره تاثیرات حضور تهیه كننده های جوان در بازار موسیقی كشور گفت :‌« به نظر من این اتفاق كاملا مثبت و منطقی است. وقتی كار بین همه تقسیم شود، هر كسی كه بهترین سرویس را ارائه دهد، برنده است و می تواند نتیجه خوبی هم بگیرد. این ماجرا باعث می شود كه بازار از استثمار عده ای خاص خارج شود و تنوع بیشتری در بین دوستان برقرار باشد. من این نكته را نكته ای مثبت می بینم و امیدوارم با ادامه این روند موسیقی كشور روزهای بهتری را در اینده تجربه نماید. »

كیوان ملك مطیعی: دوست داشتم خودم در بین تماشاگران بودم!
در همه این سالهایی كه فرزاد فرزین با شیوه و و سبكی جدید روی صحنه حاضر شده و توانسته بنیانگذار سبكی جدید در كنسرت های داخلی باشد، یك نفر در پشت صحنه همه كارها و فعالیت های این هنرمند را مدیریت كرده و به قولی كارگردانی هنری برنامه های او را بر عهده داشته است. «كیوان ملك مطیعی» كه نسل اندر نسل سبقه ای سینمایی را در خانواده اش دیده، همیشه نشان داده كه در ایجاد برنامه های خاص و تك، یكه تاز بوده و با ایده های جذاب اش همیشه كاری كرده كه برنامه های فرزاد فرزین، وجه تمایزی قابل توجه را با بقیه برنامه های زنده داشته باشد.

ملك‌مطیعی درباره سو‍ژه‌ای كه در برنامه ماه بعد فرزین پیش بینی كرده می گوید :‌« ما در همه این چند سال سعی كرده ایم كه همه كنسرت های فرزاد را با كارگردانی و سناریوهای خاص پیش ببریم. همه فكر می كنند آن برنامه ای كه فرزاد با بدل اش اجرا كرد، بهترین طرحی بود كه می شد در ایران اجرا كرد ولی این بار برنامه ریزی ما جوری ست كه چند برابر ان برنامه همه شوكه خواهند شد و در روز اجرا می بینید كه حرفهای من صرفا شعار و تبلیغاتی نبوده. خود من این روزها به این فكر می كنم كه كاش خودم جای كسانی بودم كه در سالن نشسته و قرار است این برنامه را تماشا كند! به قدری ماجرا پر هیجان است كه خودمان هم وسوسه می شویم كه كاش در سالن بودیم و آنرا از نزدیك می دیدیم، نه در پشت صحنه.»

منبع:musicema.com


ویدیو : فرزاد فرزین : «می خواهیم همه شوكه شوند!»