فرانسه ناآرام در آستانه یورو 2016 : در حالی که نزدیک به ۷ ماه تا آغاز جام ملت‌های ...


در حالی که نزدیک به ۷ ماه تا آغاز جام ملت‌های اروپا به میزبانی فرانسه باقی مانده، به نظر می‌رسد حادثه خونین پاریس تاثیرات بسیار منفی بر این فرایند بگذارد. خبرگزاری فارس: بسیاری از روزنامه‌های ورزشی اروپایی تنها ساعاتی پس از حادثه خونین پاریس در وب سایت‌های وابسته به خود از ناامنی در فرانسه نوشتند و عنوان کردند که این اولین باری نیست که شاهد ناامنی در این کشور هستیم.

روزنامه آس اسپانیا در مقاله‌ای بلند بالا به ورود بدون کنترل پناهجویان آفریقایی و آسیایی به فرانسه نوشته و آورده است: سلاح سرد و گرم به راحتی وارد فرانسه شده و هیچ کنترلی در مرزهای فرانسه وجود ندارد. گروه های تروریستی به راحتی در مراکز مهم شهرهای لیون یا پاریس رفت و آمد داشته و حتی جلسات مهم خود را به صورت علنی در مراکز عمومی برگزار می‌کنند. تعداد افراط گرایان در فرانسه کم نیست و بسیاری از جوانان فرانسوی که والدین آنها غیر بومی و پناهنده بوده‌اند از نژادپرستی و تبعیض نژادی در فرانسه متنفر بوده و منتظر فرصتی برای گرفتن انتقام هستند.

روزنامه مارکا مادرید نیز در مقاله صبح خود آورده است: یورو 2016 به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد و سوال این است آیا فرانسه از پس این میزبانی بزرگ برخواهد آمد؟ بعید است که فرانسه بتواند ضمانتی امنیتی به کشورهای راه یافته به یورو 2016 بدهد.


ویدیو : فرانسه ناآرام در آستانه یورو 2016