فراخوان عمومی هنرپیشه معروف ایتالیا! : در سایت اینترنتی 'سابینا گوتزانتی'هنرپیشه ...


در سایت اینترنتی 'سابینا گوتزانتی'هنرپیشه معروف ایتالیایی كه این فراخوان را داده است ، خوانده می شود: دراستانه روز جهانی 15 اكتبر، علیه سیاست های ریاضت اقتصادی تحمیلی از سوی بانك مركزی اروپا و دولت برلوسكونی، 12 اكتبر یك اعتراض عمومی برگزار می كنیم. گروهی از فعالان ایتالیایی به دنبال اعتراضات اخیر علیه نظام مالی و سرمایه داری حاكم بر آمریكا ، برای تظاهرات در مقابل بانك مركزی ایتالیا و اشغال آن فراخوان دادند.
 
این فعالان با اشاره به اعتراضات مردمی و اشغال وال استریت در امریكا، با عنوان 'بانك مركزی را اشغال كنیم' از طریق شبكه اینترنت علیه سیستم مالی ایتالیا، ازعموم شهروندان ایتالیایی دعوت به شركت در این اعتراض كردند.
 
معترضان قصد دارند چهارشنبه هفته جاری مقابل بانك مركزی ایتالیا وهمزمان با آغاز كنفرانس اقتصاد جهانی با حضور 'ماریو دراگی' رییس بانك مركزی كه در شرف ریاست بانك مركزی اروپا قرار دارد و 'جورجو ناپولیتانو'رییس جمهوری، اعتراض كنند.
 
در سایت اینترنتی 'سابینا گوتزانتی'هنرپیشه معروف ایتالیایی كه این فراخوان را داده است ، خوانده می شود: دراستانه روز جهانی 15 اكتبر، علیه سیاست های ریاضت اقتصادی تحمیلی از سوی بانك مركزی اروپا و دولت برلوسكونی، 12 اكتبر یك اعتراض عمومی برگزار می كنیم.
 
روز 15 اكتبر در بسیاری از پایتخت های اروپایی و برخی كشورهای غیر اروپایی علیه سیاست های اقتصادی دولت ها تظاهرات برگزار می شود.
 
ماریو دراگی رییس بانك مركزی ایتالیا و 'ژان كلود تریشه' ریس بانك مركزی اروپا بخاطر نامه محرمانه به دولت ایتالیا كه در آن خواستار تدابیر شدید برای بازگرداندن اعتماد به سرمایه گذاران شدند، موجب تنفر ایتالیایی ها شده اند.
 
در نامه رییس بانك مركزی اروپا به دولت ایتالیا، كاهش هزینه ها و حقوق بازنشستگی و كارمندان دولتی از جمله مواردی بود كه به آن اشاره شده بود و هیات دولت ایتالیا نیز 13 اوت گذشته یك طرح ریاضت اقتصادی 45.5 میلیارد یورویی را برای مقابله با بحران اقتصادی، كسر بودجه، بدهی های فزاینده و فشار بانك مركزی اروپا تصویب كرد.
 
دولت ایتالیا این طرح را در پی فشار بانك مركزی اروپا و به منظور مقابله با بحران اقتصادی برای سال های 2012 و 2013 میلادی مد نظر قرار داده است.
 
برنامه ریاضت اقتصادی دولت ایتالیا شامل 15 طرح برای كاهش هزینه ها با مخالفت نهادها و احزاب مخالف مواجه شده است.
 
افزایش مالیات بر درآمدها، كاهش و ادغام ایالت ها و بخش های كوچك، كاهش هزینه های دولتی، افزایش سن بازنشستگی و كاهش حقوق و مزایای كارمندان دولتی ازجمله تدابیر دولتی برای كاهش هزینه ها است.
 
دولت برلوسكونی قصد دارد براساس طرح ریاضت اقتصادی، بیست میلیارد یورو در سال 2012 میلادی و 25.5 میلیارد یورو درسال 2013 از هزینه های كشور صرفه جویی كند كه ازاین میزان هشت میلیارد و 500 میلیون یورو مربوط به كاهش هزینه های دولتی و 9 میلیارد یورو مربوط به كاهش هزینه های نهادها و تعداد ایالت ها و بخش های كوچك خواهد بود.
 
بانك مركزی اروپا برای نجات ایتالیا از بحران اقتصادی اقدام به خرید اوراق بهادار دولتی كرد و در نامه ای محرمانه به نخست وزیر ایتالیا خواستار اتخاذ تدابیر ریاضت مندانه بیشتر از سوی دولت 'سیلویو برلوسكونی' شد.
 
بسته ریاضت اقتصادی دولت ایتالیا اواخر شهریور ماه در مجلس نمایندگان به تصویب نهایی رسید.
همزمان با تصویب طرح ریاضتی دولت سیلویو برلوسكونی در مجلس نمایندگان، موجی از واكنش های مردمی، صنفی و حزبی، ایتالیا را فرا گرفت.
 
دولت ایتالیا بر اساس این طرح ریاضتی، قصد دارد 2/54 میلیارد یورو در سال 2013 میلادی صرفه جویی كند تا كسری بودجه دولتی را جبران كند، اما كاهش بودجه وزارتخانه ها، سازمان ها و تعطیلی شركت ها و كارخانه ها و فروش اموال دولتی، خشم مردم را برانگیخته است.
منبع: برنا


ویدیو : فراخوان عمومی هنرپیشه معروف ایتالیا!