فتح الله زاده: نقد کفاشیان منصفانه باشد : مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با ...


مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با اشاره به اینکه نقد کفاشیان باید منصفانه باشد گفت: در نتیجه بدی که تیم‌های پایه گرفته‌اند حتی شهرداری و وزارت ورزش تمام سالهای گذشته و کنونی هم نقش دارند. خبرگزاری مهر: علی فتح الله زاده ضمن بیان مطلب فوق افزود: برای نقد اتفاقات اخیر باید انصاف را رعایت کنیم، مگر روزی که تیم ملی به جام جهانی رفت و با بازیهای خوبش مردم را شاد کرد این همه از کفاشیان تعریف و تمجید کردند که حالا با این شدت انتقاد می‌شود؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من برخی می خواهند با کفاشیان تسویه حساب شخصی کنند. او واقعا زحمت زیادی کشیده است هرچند که معتقدم نتایج تیم‌های پایه در شان فوتبال ما نیست.

فتح الله زاده ادامه داد: در رخ دادن این نتیجه حتی شهرداری و وزارت ورزش هم نقش دارند از آن جهت که زمین فوتبال نساخته اند و پیشکسوتان را برای تعلیم جوانها به کار نگرفته اند. کار فدراسیون باشگاهداری و سازندگی نیست این کار باشگاههاست.

وی افزود: باشگاهها باید شلاق بزنند و بازیکن بسازند وگرنه در اردوهای 10 و 15 روزه که نمی توان بازیکن ساخت. البته این را هم بگویم که باشگاهها هم مشکل خاصی برای سازندگی دارند چرا که ممکن است 5 سال برای ساخت یک بازیکن از رده پایه هزینه کنند و وقت بگذارند و از زمین گرفته تا مربی و هم تیمی و ... مهیا کنند اما پس از رسیدن به سن سربازی، بازیکنان به تیم‌های دیگر بروند و غالبا هم مصدوم یا ضعیف شده برگردند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: من پیشنهاد داده بودم که اگر باشگاه توانست 4 یا 5 بازیکن به تیم‌های نظامی بایکن بدهد اجازه بدهند دو بازیکن هم برای خودش نگه دارد اما این موضوع هنوز به جایی نرسیده است.

فتح الله زاده در مورد تیم امید تصریح کرد: من فکر می کنم شان تیم‌های پایه را هم پایین آورده ایم به عنوان مثال اگر امروز به آقای جلالی بگوییم تیم امید را در دست بگیرد ممکن است قبول نکند چرا که هم در میان مسئولین و هم در میان رسانه ها این موضوع جایگاه درست خودش را ندارد!

وی ادامه داد: در یک دوره ای من آقای احدی که می توانست در لیگ برتر مربیگری کند را در تیم پایه به کار گرفتم نتیجه اش 60 بازیکن لیگ برتری شد که 12 بازیکن از آن جمع به تیم ملی رسیدند. بازیکنانی مثل جباری، طالب لو، صادقی، قربانی و تیموریان بود.

فتح الله زاده در مورد اینکه سه ماه قبل مدیریت تیم‌های ملی را که توسط فدراسیون به او پیشنهاد شده بود رد کرد گفت: البته آن مورد مسئله تیم‌های پایه نبود بلکه مدیریت تیم‌های ملی بود که دوستان لطف داشتند و البته من عذرخواهی کردم چون واقعا نیاز به استراحت داشتم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر پیرامون انتخاب حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم امید خاطرنشان کرد: آقای کاشانی انسانی سالم است و علاقمند و کاربلد. من این انتخاب را به فدراسیون تبریک می گویم و به خود آقای کاشانی هم همینطور.


ویدیو : فتح الله زاده: نقد کفاشیان منصفانه باشد