فتاح:اختلاس را نمی توان لایی رد کرد :     وزیر نیروی دولت نهم با تاکید بر ...



 

اختلاس , پرویز فتاح , فتاح

 

وزیر نیروی دولت نهم با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند موضوع اختلاس را لایی رد کند، گفت: نمی دانم چرا دولتمردان سختشان است که از مردم عذرخواهی داشته باشند و اظهار ندامت کنند.

پرویز فتاح در گفتگو با مهر در مورد اختلاس اخیر در نظام بانکی گفت: اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی یک اتفاق نادر در کشور به شمار می رود که حجم این اختلال مالی و اختلاس از اول انقلاب بی سابقه بوده و انصافا به عرصه اقتصادی، سرمایه ای و مالی کشور لطمه زده است.

وزیر سابق نیرو افزود: دامنه این اختلاس رفته رفته تا لایه های مردمی و کوچه بازار رفته که به نظر می رسد که عبور از این بحران به راحتی امکان پذیر نیست. بنابراین باید دولتمردان به مردم اعتماد کنند و اطلاع رسانی درستی را در این رابطه انجام دهند.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده، دولتمردان خالصانه باید از مردم عذرخواهی می کردند؛ یعنی عذرخواهی اولین کاری بود که دولتمردان باید صورت می دادند و اعتراف می کردند که اختلال مالی در سیستم آنها صورت گرفته است.

فتاح گفت: نمی دانم چرا برخی ها سختشان است که معذرت خواهی کنند؛ در حالیکه معذرت خواهی و اقرار، فرد را بزرگ می کند و کوچک نمی شود. این تجربه در گذشته نیز صورت گرفته بود.

به اعتقاد وی، مردم اظهار ندامت و عذرخواهی را می پذیرند؛ بنابراین بنده نمی دانم دلیل این امر چیست که عذرخواهی به صورت رسمی صورت نمی گیرد.

رئیس بنیاد تعاون سپاه ابراز امیدواری کرد که با درایت قوه قضائیه و انجام هماهنگی با قوه مجریه، موضوع اختلاس به منطقی ترین روش حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: به هرحال قوای سه گانه نمی توانند از کنار این موضوع به راحتی گذر کنند و نمی توان موضوع اختلاس را لایی رد کرد. این یک موضوع بزرگ است و کسی نباید فکر کند که به راحتی حل و فصل می شود.

فتاح با تاکید بر اینکه هیچ یک از نهادهای مالی بنیاد تعاون سپاه درگیر این اختلاس نبوده اند، گفت: البته این زیرمجموعه ها نیز از این اختلاس متاثر شده اند و اگرچه هیچیک از آنها در این موضوع ذره ای دخالت نداشته اند، اما کارهای آنها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است..... / خبرگزارى مهر

 

 


ویدیو : فتاح:اختلاس را نمی توان لایی رد کرد