فانوس خورشیدی ساخته شد : فانوس خورشیدی ساخته شددرمیان تمام گجتها و دستگاه های ...



فانوس , پنل خورشیدی , سلول خورشیدی

فانوس خورشیدی ساخته شد
درمیان تمام گجتها و دستگاه های الکترونیکی کوچک و بزرگی که اخیرا معرفی شده، فانوسی که با انرژی خورشید کار می کند و می تواند تنها با گرفتن انرژی خورشید ساعتها نور درخشان ارائه کند یک دستگاه مقرون به صرفه و تأثیرگذار بود.
فانوس انرژی خورشیدی که تحت عنوان " لوسی" (Luci) عرضه شده شبیه یک بالش استوانه ای است و زمانی که در آن را باز کرده و داخل آن هوا می دمید این بالش پر شده و باد می شود.
داخل این فانوس آرایه هایی از دیودهای جذب نور وجود دارد که نور روشن سفید- آبی از آن تابیده می شود.
یک دکمه فشاری برای کنترل پایه که به کاربر این امکان را می دهد که بین نور روشن و نور کم یکی را انتخاب کند نیز در این دستگاه تعبیه شده است. همچنین این فانوس دارای تنظیماتی است که می توان نور آن را به صورت ریتمیک تنظیم و یا این تنظیمات را لغو کرد.
لوسی به قدری روشن است که می تواند یک اتاق کوچک را درخشان جلوه دهد و یک چراغ مطالعه عالی قلمداد شود.
اما آنچه که این محصول را خاص جلوه می دهد آرایه ای از سلولهای خورشیدی در قسمت تحتانی آن است و دستگاه به سادگی با قرار گرفتن معکوس در مقابل آفتاب شارژ می شود.
یک روز شارژ کامل می تواند انرژی کافی را برای فراهم کردن شش ساعت نور شب تأمین کند.
لوسی یک فانوس کاربردی برای کوهنوردان و افرادی است که شب هنگام اردو برپا می کنند. اما خالقان آن هدف بزرگتری در ذهن دارند و آنها امیدوارند که بتوانند این فانوس را وارد کشورهای درحال توسعه ای کنند که انرژی برق در آن وجود ندارد و یا مردم این مناطق در برخی ساعات بدون الکتریسیته در تاریکی به سر می برند.

منبع:konjkav.com

 

 


ویدیو : فانوس خورشیدی ساخته شد