فاجعه برای سیگارهای ایران: کردستان عراق متهم ردیف اول (+عکس) : این کارخانه ...



این کارخانه که در شرایط فوق امنیتی اداره و توسط نیروهای مجهز به انواع سلاح های سبک و نیمه سنگین محافظت می شود، برندهای ایرانی و خارجی را جعل و سیگارهای غیر استاندارد و بسیار خطرناک را از طریق شبکه قاچاق وارد بازار ایران می کند.

یک کارخانه سیگارسازی در کردستان عراق، برندهای ایرانی و خارجی سیگار را جعل و به ایران قاچاق می کند.

به گزارش عصر ایران، رویکرد این کارخانه، شناسایی برندهای پر فروش ، تولید نوع تقلبی آنها و سپس قاچاق شان است. مهارت این کارخانه در جعل برند و بسته بندی به حدی بالاست که فقط کارشناسان بسیار مجرب می توانند از عهده تشخیص این محصولات برآیند و یا باید از دستگاه های الکترونیکی خاص برای تمیز محصولات اصلی و قلابی استفاده شود.

این کارخانه که در شرایط فوق امنیتی اداره و توسط نیروهای مجهز به انواع سلاح های سبک و نیمه سنگین محافظت می شود، برندهای معروف سیگار را جعل و سیگارهای غیر استاندارد و بسیار خطرناک را از طریق شبکه قاچاق وارد بازار می کند.

یک کارخانه مدرن چاپ و بسته بندی نیز با این مجموعه همکاری می کند و تنها بخش استاندارد این مافیا، همین است که سیگارهای غیراستاندارد به طور استاندارد بسته بندی می کند!

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با تائید این خبر به عصر ایران می گوید: این محصول که بسته بندی ماهرانه ای دارد، به میزان زیاد، در شرایط بسیار نامناسب و با مواد اولیه بسیار نامرغوب و کاملاً غیر استاندارد تولید می شوند. آنها حتی با نصب هولوگرام جعلی شرکت دخانیات ایران و درج پیام های بهداشتی فارسی بر روی پاکت سیگار آن را به عنوان جنس اصل عرضه می کنند.

عبد المجید اجتهادی در مورد اقدامات صورت گرفته در زمینه جمع آوری این سیگار ها گفت: سازمان تعزیرات حکومتی تلاش جدی برای برخورد با پدیده قاچاق سیگار دارد و در این مورد نیز با اقدامات انجام گرفته مقداری از اینگونه سیگار ها قبل از توزیع در شهریار کشف و ضبط شده و پیگیری در این مورد ادامه دارد.

دو پاکت سیگار که یکی توسط کمپانی اصلی تولید و به ایران وارد شده و دیگری در کردستان عراق جعل و به کشور قاچاق شده است

 

جاهای دیدنی ایران برای مسافرت , بهترین dns برای ایران , بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

 

آیا دونالد ترامپ برای ایران خطر دارد ؟ , ویزای عراق برای اربعین , ایران و عراق

 
گفتنی است علاوه بر کردستان عراق، برخی تولید کنندگان زیر زمینی در پاکستان نیز برندهای معروف جهانی را در شرایط اسفناک غیربهداشتی تولید و به عنوان سیگار خارجی، وارد ایران می کنند.


بدین ترتیب بخش مهمی از سیگارهای موجود در بازار ایران که بسیاری شان حتی هولوگرام و پیام بهداشتی فارسی دارند و بر روی آنها عبارت "جهت فروش در جمهوری اسلامی ایران" و بارکد نیز درج شده است، محصول این کارخانه که در کردستان عراق فعالیت می کند است.

سیگار، اعم از استاندارد و غیر استاندارد، مطلقاً مضرّ و سرطانزاست و در این میان محصولاتی که به طور قاچاق و در شرایط غیربهداشتی تولید می شوند دارای آثار مخرب تری برای سلامتی هستند و میزان سرطان زایی آنها، با توجه به شرایط غیربهداشتی و مواد شیمیایی غیراستانداردی که دارند، بسیار بالاتر از سیگارهای متعارف است. 

سالانه در ایران 60 میلیارد نخ سیگار دود می شود و این امر بازار بسیار مناسبی برای قاچاقچیان فراهم کرده است تا بتوانند هم با قاچاق سیگارهای اصل و هم با تولید و عرضه سیگارهای جعلی و غیربهداشتی، سودهای کلان ببرند.

 

اخبار اجتماعی - عصر ایران

 


ویدیو : فاجعه برای سیگارهای ایران: کردستان عراق متهم ردیف اول (+عکس)