غول پیکرترین حیوانات دنیا +عکس : غول پیکرترین حیوانات دنیا +عکس غول پیکر واژه ...



غول پیکرترین حیوانات دنیا +عکس

غول پیکر واژه ای است که تنها زمانی استفاده دارد که حیوانات بسیار بزرگ روی کره خاکی دیده می شوند. این حیوانات که ذاتی ریز نقش دارند گاهی به طور غیرعادی رشد می کنند و تبدیل به بزرگترین حیوانات میان دوستان خود می شوند.

تا به حال جانورشناسان توانسته اند تعدادی از بزرگترین حیوانات هر گونه را کشف کنند که در نوع خود بسیار عجیب بوده اند. برخی از این حیوانات این روزها منقرض شده اند اما روزگاری روی این کره خاکی حکمرانی می کردند. در ادامه با حیواناتی آشنا خواهیم شد که در میان هم کیشان خود به طور غیر عادی از همه بزرگتر هستند.


**پرنده فیلی

 

اسم حیوانات دنیا پرنده , سریع ترین حیوانات دنیا , عکس زشترین حیوانات دنیا

 
تا اواخر قرن 17 میلادی ماداگسکار میزبان پرنده ای بود که به آن "پرنده فیلی" گفته می شد و اندازه ای باورنکردنی داشت. این پرنده 3 متر ارتفاع داشت وگاهی اوقات وزنش به 400 کیلوگرم هم می رسید از این رو بسیاری آن را فیل حیوانات می دانستند. این پرنده افرادی که آن را نمی شناختند را بسیار می ترساند و حتی گاهی اوقات عده ای بیهوش می شدند. این پرنده پستاندار نبود و تخم می گذاشت. تخم این پرنده نزدیک به 5 برابر بزرگتر از تخم مرغ های امروزی بود. شکا بی حد و اندازه دلیل اصلی از بین رفتن این حیوان بوده است.


** سوسک فیجان

 

تازه ترین حیوانات زشت دنیا , خطرناک ترین حیوانات دنیا , دنیا جهانبخت

 

این سوسک به عنوان یکی از دو سوسک بزرگ دنیا شناخته می شود و می تواند تا 15 سانتی متر رشد کند. زندگی آن بسیار ساده است و روی درختان کوهستان فیجی با خوردن برگ درختان امرار معاش می کند. اگر کسی قصد داشته باشد آن را بکشد متوجه خواهد شد که کشتن این سوسک به این آسانی هم نیست زیرا شاخک های 12 سانتی متری آن روی سرش را پوشانده اند و از آن محافظت می کنند.

این سوسک ها 12 سال نیاز دارند تا به نهایت اندازه خود برسند. بسیاری از روستاییان و افرادی که از این جنگل ها عبور می کنند از این سوسک می ترسند ولی افرادی هم هستند که آن ها را گرفته و در طبخ غذا استفاده می کنند!


**دودو

 

حیوانات , حیوانات خانگی , دنیا جهان بخت

 

یکی دیگر از پرنده های این لیست که سالیان سال در جزیره ای دور افتاده و در میان اقیانوس هند زندگی کردند و با توجه به اینکه کسی با آن ها کاری نداشت بسیار بزرگ و نترس شده بودند اما این موضوع تا رسیدن سربازهای آلمانی به آنجا برقرار بود.

پس از رسیدن سربازها این پرنده ها که ترسی نداشتند خیلی راحت شکار می شدند و از همین رو به مرور از جمعیت آن ها کاسته شد  این پرنده ها قدی نزدیک به یک انسان متوسط داشتند و عده آن ها را نوع خاصی از کبوترهای غول پیکر می دانستند البته این پرنده ها توانایی پرواز کردن نداشتند.


**مارمولک های سلیمان

 

دنیا فنی زاده , قلعه حیوانات , دنیا پی

 

در جزیره سلیمان می توان مارمولک هایی را پیدا کرد که از چندین نظر بسیار عجیب هستند. اولا این مارموک ها برخلاف دیگر هم نوعان خود می تواننند تا 75 سانتی متر رشد کنند از این رو بدنی بسیار بزرگ دارند اما نکته دیگر در مورد بچه های آن هاست.

در حالی که بسیاری از موجودات بچه های خود را رها می کنند، این موجود همیشه بچه خود را به پشت می کشد تا از خطرات در امان باشد. این مارمولک بر روی شاخه های درخت زندگی می کند اما شاخه های تنومند تنها توانایی نگه داشتن این موجودات را دارند.


**موش های غول پیکر

عکس حیوانات , عجایب دنیا , دنیا فنی‌زاده

 

انسان ها از کوچکترین موجودات دنیا ترس دارند و به نظر می رسد سوسک، موش و عنکبوت ها برای ترساندن انسان ها خلق شده اند. این ترس در بسیاری از انسان ها وجود دارد و حتی قوی هیکل ترین مردان نیز از این موجودات ریز می ترسند. افرادی که از این موجودات ترس دارند هرگز نباید به جزیره فلورس در اندونزی سفر کنند زیرا بزرگترین موش های دنیا در آنجا قرار دارد.

 

این جزیره میزبان موش هایی است که 45 سانتی متر طول دارد و این اندازه پیش از آن است که ما 75 سانتی متر طول دم آن ها را نیز اضافه کنیم و این باعث می شود آن ها به طول باورنکردنی 1.2 متری برسند. این موجودات دقیقا همان چیزی هستند که در کابوس های شبانه دیده می شوند و کمتر کسی دوست دارد با آن ها برخورد داشته باشد...../yjc.ir


ویدیو : غول پیکرترین حیوانات دنیا +عکس