غرب برای رفع تحریم های ایران شرط گذاشت : در صورت موافقت جمهوری اسلامی ایران ...


در صورت موافقت جمهوری اسلامی ایران با تعلیق غنی‌سازی «در سطوح بالا» و تحویل اورانیوم‌های غنی شده تا سطح 20 درصد، برخی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران برداشته خواهد شد. تابناک: روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، در خبری به بررسی محتوای احتمالی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 پرداخته است.

 از محتوای این خبر چنین برمی‌آید که این دور از مذاکرات با دفعات پیش متفاوت خواهد بود.


در این مطلب با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون نپذیرفته بود درباره برنامه هسته‌ای خود گفت‌وگو کند، آمده است، در صورتی که این بار محتوای مذاکرات درباره برنامه هسته ای باشد، تحولی مهم در مذاکرات خواهد بود.

«واشنگتن پست» با بیان این که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از این مذاکرات به عنوان راهی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده کند، به نامه آقای جلیلی به طرف‌های اروپایی اشاره کرده که در آن، از مذاکرات بر پایه «اصول گام به گام» استقبال شده است.

این مطلب با بیان اینکه طرح گام به گام به پیشنهاد مسکو در سال گذشته بازمی‌گردد، اشاره کرده که گروه 1+5 به درخواست دولت اوباما، اکنون مشغول بحث درباره نسخه تعدیل شده‌ای از طرح روسیه است.

 در صورتی که این طرح مبنای مذاکرات قرار بگیرد، در صورت موافقت جمهوری اسلامی ایران با تعلیق غنی‌سازی «در سطوح بالا» و تحویل اورانیوم‌های غنی شده تا سطح 20 درصد، برخی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران برداشته خواهد شد.


در صورت درست بودن این امر، طرح یاد شده را می‌توان نوعی عقب‌نشینی غرب از قطعنامه‌های شورای امنیت دانست که در آن از ایران خواسته شده بود، همه فعالیت‌های غنی‌سازی خود را متوقف کند.


ویدیو : غرب برای رفع تحریم های ایران شرط گذاشت