غذاهای آرام بخش برای کودکان بیش فعال :     کدام دسته از مواد غذایی، کودکان ...



 

غذاهای سالم برای کودکان , بازی مناسب برای کودکان بیش فعال یا ahda , غذاهای اشتها آور برای کودکان

 

کدام دسته از مواد غذایی، کودکان بیش فعال را آرام می کند؟

 

کارشناسان درباره غذاهایی که باعث آرامش کودکان بیش فعال می شود، تحقیقاتی کرده اند و در این زمینه به والدین پیشنهادهایی داده اند. سوالی که پیش می آید، این است که چگونه ممکن است غذا روی رفتار فرزند تاثیر بگذارد؟ کودکانی که غذاهای سرشار از شکر و نشاسته مانند برنج سفید و فرآورده های آرد سفید مصرف می کنند، می توانند با کاهش مصرف قند روحیه خود را بهبود بخشند.

 

این گونه مواد غذایی، باعث تحریک ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنالین می شود. عملکرد هورمون هاست که ما را بدخلق، عصبی و مضطرب می کند؛ صفتی که دوست نداریم هرگز در فرزندان خود مشاهده کنیم.مواد غذایی طبیعی را جایگزین غذاهای آماده کنید؛ افزودنی های غذایی، رنگ ها و شیرین کننده های مصنوعی سیستم عصبی را بیش از حد فعال می کند. این ضرر به غیر از ضرری است که مصرف بیش از حد شکر دارد. اما مواد غذایی حاوی کلسیم، منگنز مانند سبزی، میوه مغزدار و تخمه می تواند آرام بخش باشد.برخی از غذاهای آرام بخش که توصیه می شود در رژیم غذایی فرزندانتان بگنجانید، عبارت است از:

 


۱) سبزی های ترد مانند کرفس، هویج، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی و گل کلم به همراه سس کم چرب، ماست و سالاد.

 


۲) ماست کم چرب یا پنیر کم چرب مخلوط شده با میوه یا آب میوه غلیظ.

 


۳) تخمه یا میوه مغزدار مانند بادام، بادام زمینی، بادام هندی، گردو، تخمه آفتاب گردان، تخمه کدو و سویا.

 


۴) میوه های تازه و خشک.

 


۵ ) کراکرهای سبوس دار با پنیر کم چرب، کره بادام زمینی، کره بادام.

 


۶ ) غلات سالم با حداقل ۳ گرم فیبر، شیر کم چرب، بستنی تهیه شده از میوه تازه و شیرینی های خانگی را که سالم تر است جایگزین شیرینی جات ناسالم کنید، از مصرف مواد غذایی فرآوری شده حاوی افزودنی ها، نشاسته و قند، شکلات، کیک، نوشابه گازدار و... خودداری کنید.قبل یا نزدیک به ساعت خواب، کودکان باید از مصرف کافئین، شکلات، نوشیدنی با میزان قند بالا و بستنی خودداری کنند و به جای آن شیر کم چرب، فرآورده های سویا، کره بادام زمینی و پنیر مصرف کنند تا خواب آرامی داشته باشند.

 


ویدیو : غذاهای آرام بخش برای کودکان بیش فعال