عکس: کشاورزی در کره‌شمالی : در حالیکه بر اساس گزارش نهادهای بین المللی تولید ...


در حالیکه بر اساس گزارش نهادهای بین المللی تولید کشاورزی در کره شمالی در سالهای اخیر افزایش یافته اما سوءتغذیه در این کشور به ویژه در میان کودکان همچنان استمرار دارد. فرارو: در حالیکه بر اساس گزارش نهادهای بین المللی تولید کشاورزی در کره شمالی در سالهای اخیر افزایش یافته اما سوءتغذیه در این کشور به ویژه در میان کودکان همچنان استمرار دارد.

بر اساس آخرین گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال گذشته تولید کشاورزی در این کشور به 5.03 میلیون تن در سال 2013 بالغ شد که پنج درصد نسبت به سال پیش افزایش داشت.

با این‌همه میزان مصرف غذای 84 درصد از مردم این کشور اندک یا ضعیف عنوان شده است. اگرچه میزان سوءتغذیه کودکان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته اما در سطح هشداردهنده‌ای باقی مانده و کمبود مواد مغذی در تغذیه کودکان و تاثیر آن بر رشدشان، نگرانی‌های خاصی را مطرح است.

طبق تحقیقات نهاد، هر گونه وضعیت مثبت در تغذیه احتمالا حاصل تلاش خانواده‌ها در خرید پایاپای و تهیه و فروش مواد غذایی تازه از باغچه‌های خانگی است.

کره شمالی با کمبودهای غذایی شدیدی روبرو شده که سیل، خشکسالی و سوءمدیریت آن را تشدید کرده است. در طول قحطی که در اواسط دهه 1990 در این کشور پیش آمد، صدها هزار نفر جانشان را از دست دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 70 درصد از خانواده‌ها همچنان به سیستم‌های توزیع مواد غذایی اساسی از سوی دولت متکی هستند اما نهادهای سازمان ملل این سیستم‌ها را نارسا عنوان کرده اند.

طبق یافته‌های تحقیقات این نهادها، با در نظر گرفتن هدف کره شمالی برای واردات 300 هزار تن غلات در سال، این کشور با 40 هزار تن کمبود روبرو است. درهمین رابطه "میگوئل توران" عکاس شبکه الجزیره که در هفته های اخیر عکس های بسیاری از کره شمالی برای این شبکه خبری فرستاده گزارشی مصور از زمین های کشاورزی این کشور تهیه کرده است که در زیر می بینید.

کره شمالی , جهاد کشاورزی , خراسان شمالی

رهبر کره شمالی , مانده کشاورزی , قوانین کره شمالی

کشاورزی مدرن , جزیره سنتینل شمالی , کره شمالی قوانین

شعب بانک کشاورزی تهران , استاندار خراسان شمالی , قوانین عجیب کره شمالی

شماره شبای بانک کشاورزی , مهندسی کشاورزی , مرغ شکم پر شمالی

کته کباب شمالی , همسر رهبر کره شمالی , اینترنت در کره شمالی

مردم کره شمالی , روز جهاد کشاورزی , میرزا قاسمی شمالی

رشته اقتصاد کشاورزی , کره ی شمالی , لهستان ایرلند شمالی

بازی لهستان و ایرلند شمالی , رشته کشاورزی , مهندس کشاورزی

زیتون پرورده شمالی , کشاورزی گلخانه ای , مکان های دیدنی خراسان شمالی

حدیث امام صادق درمورد کشاورزی , عجایب رهبر کره شمالی , شغل کشاورزی

کرگدن سفید شمالی , داروخانه شبانه روزی جنت آباد شمالی , اقدسیه گلستان شمالی


ویدیو : عکس: کشاورزی در کره‌شمالی