عکس چهره خود را بدون فتوشاپ به یادماندنی‌تر کنید! : اخبار علمی - عکس چهره خود ...



ذخیره عکس بدون پس زمینه در فتوشاپ , ساخت عکس بدون پس زمینه در فتوشاپ , کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در فتوشاپ


اخبار علمی - عکس چهره خود را بدون فتوشاپ به یادماندنی‌تر کنید!

 دانشمندان امریکایی نرم‌افزاری را برای اعمال تغییراتی در تصاویر چهره افراد طراحی کرده‌اند که صورت آنها را به یادماندنی‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا ، نرم‌افزار جدید این عمل را بدون اعمال تغییرات قابل‌توجه در چهره انجام می‌دهد.

آدیتا خوسلا از آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه دانشگاه ام آی تی گفت: ما نمی‌خواهیم تصویر صورت فرد را با به یادماندنی‌ترین تصویر در پایگاه داده‌مان جایگزین کنیم، بلکه تصویر وی در نهایت به خودش شباهت خواهد داشت.

محققان مدعی‌اند که چهره‌های به یادماندنی جالب‌تر هستند و الگوریتم ابداعی، ویژگی متمایزی مانند استخوان‌های گونه تیز یا ابروان کمانی را در صورت فرد می‌یابد و آنها را اندکی برجسته‌تر می‌کند.

دانشمندان بر این باورند می‌توان از این نرم‌افزار برای تقاضاهای شغلی استفاده کرد تا نسخه‌ای دیجیتالی از چهره متقاضی ایجاد کند که در اذهان کارفرمایان ثبت شود.

همچنین می‌توان از این ابداع برای کمتر به یادماندنی‌کردن صورت استفاده کرد؛ به طور مثال، می‌توان چهره‌های هنرپیشه‌های حاضر در پس‌زمینه یک برنامه تلویزیونی را به گونه‌ای تغییر داد که توجه اصلی به بازیگران اصلی معطوف شود.

به منظور طراحی نرم‌افزار به یادماندنی‌کننده، تیم علمی نخست پایگاهی‌ از داده‌های بیش از 2000 تصویر را به آن اعمال کرد.

سپس به هر یک از این تصاویر بر اساس توانایی داوطلبان انسانی در به یادآوردن تصاویر، یک نمره برای «به یاد ماندنی‌ بودن» داده شد.

نرم‌افزار ابداعی قادر به تحلیل اطلاعات برای شناسایی مسیرهای ظریف در ویژگی‌های این چهره‌ها بود که آنها را برای مردم به یادماندنی‌تر یا کمتر فراموش‌شدنی می‌کردند.

الگوریتم موجود، این فرآیند را تا زمان یافتن نسخه‌ای تکرار می‌کند که به بهترین وجه اهداف آن را برآورده کند.

به منظور آزمایش الگوریتم، تیم علمی تصاویری از 500 فرد را انتخاب و آنها را برای تولید هر دوی نسخه‌های به یادماندنی‌تر و فرموش‌شدنی اصلاح کرد.

زمانی که آنها تصاویر گروهی از داوطلبان را آزمودند، دریافتند الگوریتم در 75 از موارد در به‌یادماندنی‌تر کردن یا فراموش‌شدنی‌تر کردن موفق عمل کرده است.

محققان اکنون در حال بررسی چگونگی افزودن دیگر ویژگی‌ها به مدلشان هستند تا بتوانند چهره‌ها را هم به یادماندنی‌تر و هم قابل‌اعتمادتر یا باهوش‌تر کنند.
اخبارعلمی - ایسنا
 


ویدیو : عکس چهره خود را بدون فتوشاپ به یادماندنی‌تر کنید!