عکس: هواپیمای الکتریکی عمود‌پرواز آمریکا : سازمان پروژه‌های پیشرفته دفاعی آمریکا ...


سازمان پروژه‌های پیشرفته دفاعی آمریکا که تحت نظر پنتاگون فعالیت می‌کند، هواپیمای تمام برقی X-Plane VTOL با مجموعه بال‌های ثابت و قابل چرخش را به عنوان طرح برتر معرفی کرد. ایسنا: سازمان پروژه‌های پیشرفته دفاعی آمریکا که تحت نظر پنتاگون فعالیت می‌کند، هواپیمای تمام برقی X-Plane VTOL با مجموعه بال‌های ثابت و قابل چرخش را به عنوان طرح برتر معرفی کرد.

سلامتی پرواز هواپیمای چارتر , بهترین صندلی هواپیمای در پرواز چارتر , هواپیمای جاسوسی u2 آمریکا

هواپیمای VTOL دارای ویژگی‌های برتر فنی همچون فضای بار تحتانی، پایداری در پرواز، شعاع پروازی مناسب و در نهایت قابلیت پرواز عمودی به کمک بال‌های قابل چرخش است. هواپیمای VTOL یک هواپیمای نمایشی با قابلیت کسب حداکثر سرعت 740 کیلومتر در ساعت با محموله‌ای با وزن 5443 کیلوگرم است.

هواپیمای VTOL X-Plane محصول مطالعاتی شرکت Aurora Flight Sciences است که برنامه نهایی این شرکت ساخت هواپیمای تمام برقی با قابلیت پرواز افقی و عمودی است. سازمان مطالعاتی "دارپا" اعلام کرد: طرح هواپیمای VTOL حاصل بیش از 50 سال تجربه این شرکت بوده که از نظر طرح و کارایی و همچنین بازده پروازی طرح برگزیده و برتر است. هواپیمای برگزیده سازمان "دارپا" برای تامین انرژی پروازی از 24 پروانه استفاده می‌کند. آرایش موتورها در این هواپیما به صورت 18 عدد در بال عقب و 6 عدد در بال جلویی است. مجموعه انرژی تولیدی موتورهای این پرنده حدود 4000 اسب بخار معادل سه مگاوات است.


ویدیو : عکس: هواپیمای الکتریکی عمود‌پرواز آمریکا