عکس: لطفا این آثار هنری را نخورید! : خلق آثار هنری با استفاده از مواد غذاییِ ...


خلق آثار هنری با استفاده از مواد غذاییِ خوراکی طرفداران فراوانی را پیدا کرده است. برخی از این آثار آن‌قدر زیبا هستند که هیچ کس دلش نمی‌آید آن‌ها را یک لقمه چپ کند! وبسایت فرادید: خلق آثار هنری با استفاده از مواد غذاییِ خوراکی طرفداران فراوانی را پیدا کرده است. برخی از این آثار آن‌قدر زیبا هستند که هیچ کس دلش نمی‌آید آن‌ها را یک لقمه چپ کند!
 
به گزارش بی بی سی انگلیسی، بازسازیِ ساتسومای تزئینات فرسکوی میکل آنژ در کلیسای سیستین توسط هیاتی از کارشناسان به عنوان اثر برتر مسابقه «شاهکار خوردنی» برگزیده شد.
 
این مسابقه از عموم مردم خواست تا با استفاده از مواد خوراکی (میوه، شکلات و غیره)، نمادهای فرهنگی و  آثار هنریِ مورد علاقه‌ی خود را بازآفرینی کنند. این کار در جهت افزایش درآمد‌های موزه‌‎ها و گالری‌های بریتانیا صورت گرفت.
 
آثار هنری , حراج آثار هنری , تصاویر هنری کوزه و آثار دستی
«آفرینش آدم» نقاشی معروفی از میکل آنژ است که در سال 1511 میلادی بر روی سقف کلیسای سیستین، اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان، کشیده شد. «پرایلی رایلی» سعی کرده با استفاده از پرتقال، آن را طراحی کند
 

فرانسس کین، برنده پیشین مسابقه آشپزی تلویزیونی بیک آف؛ راولی لِی، آشپز، رستوران دار و روزنامه نگار؛ و جوناتان جونز، سه عضو هیات داوری این مسابقه بودند که کارهای دریافتی را بررسی کردند. کارهای دریافتی از تنوع بالایی برخوردار بودند.
 
لی می‌گوید: «داوران از نحوه‌ی استفاده‌ی اثر پیروز شگفت‌زده شده بودند. چیزی که این کار را از کارهای دیگر متمایز می‌کرد، عنصر «تخیل» بود. کین می‌گوید: «حوزه فکریِ این اثر بسیار فراتر از ظرف پرتقال است.»
 
خانم پرایلی رایلی، 21 ساله، دانشجوی سال آخر هنرهای زیبای دانشگاه لافبورو است. او از نقاشی آفرینش انسان الهام گرفته است. همان‌طور که پیشتر گفتیم، این نقاشی بر روی سقف کلیسای سیستین (اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان) کشیده شده است.
 
او می‌گوید: «تاکنون با میوه کار هنری انجام نداده بودم. آشپزی من خوب نیست و مانند بسیاری از دانشجوهای دیگر با مایکروفر غذا درست می‌کنم. اما دوست داشتم شرکت کنم، چرا که اساس این مسابقه، هنری بوده و مبالغ جمع‌آوری شده صرف پشتیانی از موزه‌ها و گالری‌ها می‌شود. بنابراین تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم.»
 
هیات داوری همچنین 10 اثر منتخب دیگر را نیز اعلام کردند.
 
ایرج بسطامی، زندگی هنری و معرفی آثار ایرج بسطامی , آثار هنری و تاریخی ایران , خریدار آثار هنری
امید ممکن است به هر شکلی پدیدار شود... حتی به شکل کیک (ارسال شده توسط جسیکا دونیتورن)
 
فرم خام ثبت آثار هنری , برترین آثار هنری قرآنی د رکشور , آثار هنری را به سرعت بیابید
تاج محل شکلاتی (اِولین دِی)
 
دلایل وجود آثار ضعیف هنری , با 18سال کار هنری اما مردم با آثار مهران مدیری من را می شناسند , آثار هنری دیا میرزا
اثر هنریِ بیسکویتی - ایمی هاجکینسون
 
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران , هنری فورد , اخبار هنری
جواهر تزئینی اما خوردنی – کارن وبستر
 
عکس هنری , هنری کیسینجر , آثار باستانی ایران
مرد کِیکی – لونا هیوز
 
لطفا , آثار باستانی , گروه هنری حنانه
کیک باس – الیسون بیدنل
 
آثار تاریخی , فهرست آثار باستانی ایران , اخبار فرهنگی و هنری
کیک‌های کوچک تزئین شده به سبک هنر مدرن – نیکول دادز


ویدیو : عکس: لطفا این آثار هنری را نخورید!