عکس: ساخت دوچرخه‌ با فناوری سه بعدی : مهندسان دانشگاه Delft هلند با همکاری ...


مهندسان دانشگاه Delft هلند با همکاری شرکت MX3D موفق به تولید دوچرخه ای شدند که تمامی بدنه آن با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید شده است. وب‌سایت تک شات: مهندسان دانشگاه Delft هلند با همکاری شرکت MX3D موفق به تولید دوچرخه ای شدند که تمامی بدنه آن با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید شده است.
 
این دوچرخه که Arc نام دارد از وزنی مشابه با دوچرخه های معمولی برخوردار است و بدنه فلزی آن به گونه‌ای طراحی شده است که می تواند به خوبی فشار وارده در حین پیمودن مسیرهای سنگفرشی را تحمل کند.
 
ساخت عکس سه بعدی , ساخت تصاویر سه بعدی در فتوشاپ , ساخت تصاویر سه بعدی آنلاین

شرکت MX3D که از جمله شرکت های مطرح در حوزه فناوری چاپ سه بعدی محسوب می شود، در سال 2013 از چاپگر سه بعدی جدیدی پرده برداشت که قادر است با بهره‌گیری از بازوان رباتیک خود، رزین را در حالت‌های مختلف عمودی و افقی کنار هم قرار دهد و اجسام مدنظر را خلق کند.
 
این در حالیست که بسیاری از چاپگرهای سه بعدی موجود در بازار تنها در سطح افقی و به صورت لایه لایه، اجسام را تولید می کنند. در اینجا نیز، MX3D از روش خاص خود برای تولید این دوچرخه استفاده کرده است به طوری که ابتدا قسمت‌های مختلف بدنه این دوچرخه با استفاده از بازوان این دستگاه تولید شده و سپس، قسمت‌های آماده شده به یکدیگر جوش داده شدند.
 
این شرکت قصد دارد تا در سال 2017 از این چاپگر برای ساخت یک پل عابر پیاده که از روی یک کانال در آمستردام هلند عبور می کند، استفاده کند.
 
هری اندرسون از محققان دانشگاه Delft در این خصوص عنوان می کند:"در دهه گذشته، فناوری چاپ سه بعدی به محبوبیت باورنکردنی دست یافته است و از این رو، مردم انتظار تولید اجسام و سازه‌هایی بزرگ‌تر از آنچه که امروزه تولید می شوند را دارند. به عقیده من، ما با استفاده از این فناوری می توانیم هر جسم فلزی را به بهترین شکل و با مقاومت بسیار بالایی تولید کنیم."

ساخت تصاویر سه بعدی , آموزش ساخت یک متن سه بعدی طلایی براق در فتوشاپ , ساخت عکس سه بعدی با فتوشاپ


ویدیو : عکس: ساخت دوچرخه‌ با فناوری سه بعدی