عکس زن ناشناس تنها سرنخ کلاهبرداری : عکس زن ناشناس تنها سرنخ کلاهبرداری عکس ...



کلاهبرداری , تنها , تنها شبکه تبادل تبلیغات در ایران

عکس زن ناشناس تنها سرنخ کلاهبرداری

عکس یک زن ناشناس تنها سرنخ پلیس برای شناسایی اعضای باند کلاهبرداران تلفنی است.

حوادث - به گزارش مردم سالاری، مالک یک فروشگاه رنگ و تجهیزات ساختمانی با مراجعه به کلانتری 114 غیاثی به مأموران اعلام داشت توسط شخصی که مدعی خرید رنگ ساختمانی از وی بوده و از او درخواست کرده تا برای دریافت پول به دستگاه خودپرداز مراجعه کند، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « درساعت 20:30 روز پانزدهم دی90 فردی ضمن معرفی خود به نام منوچهر رضایی، از طریق تلفنی درخواست خرید تعدادی رنگ از طریق تلفنی را کرد و به بهانه واریز پول اقدام به گرفتن شماره کارت کرد و مدعی شد که مبلغ 600 هزار تومان را به صورت علی‌الحساب به حساب واریز و ما بقی آن را هنگام تحویل رنگ می‌پردازد؛ این شخص در ساعت 21 شب همان روز مجددا با بنده تماس گرفت و گفت: « مبلغ فوق را به حسابتان واریز کردم لطفا برید حسابتان را چک کنید «و بنده نیز همان موقع به خودپرداز شعبه خیابان طیب مراجعه و موجودی حساب خود را کنترل کردم اما مبلغی به حساب بنده واریز نشده بود! موضوع را به آقای منوچهر رضایی اعلام و ایشان نیز درخواست کرد تا کارت عابربانک را به دستگاه وارد و رمزی که او می‌گوید وارد کنم و من نیز رمز را وارد، اما پس از انجام عملیات بانکی متوجه شدم که مبلغی در حدود دو میلیون تومان از حسابم برداشت شده و این شخص به همین راحتی از من کلاهبرداری کرده است» .

با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی تراکنش مالی شماره حسابی پرداختند که مبلغ دو میلیون تومان متعلق به مالباخته به آن واریز شده بود و از طریق آن توانستند تعداد دیگری از مالباختگانی را که به همین شیوه در نقاط مختلف شهر تهران مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی کنند .

در ادامه تحقیقات و با شناسایی صاحب حساب مشخص شد که صاحب حساب نه تنها فردی به نام منوچهر رضایی نیست، بلکه حساب متعلق به یک خانم جوانی 30 ساله است.

کارآگاهان در بررسی مدارک شناسایی ارائه شده برای افتتاح حساب اطلاع پیدا کردند که تصویر استفاده شده در مدارک شناسایی ارائه شده به بانک، به هیچ عنوان شباهتی به تصویر صاحب مدارک ندارد؛ در ادامه، کارآگاهان به تحقیق از صاحب حساب پرداخته و این خانم جوان نیز پس از اطلاع از موضوع اعلام داشت که از وجود حساب فوق هیچ اطلاعی ندارد؛ وی در ادامه اظهاراتش و با ارائه شکایت خود مبنی بر «سرقت مدارک شناسایی» عنوان داشت: چندی پیش و در داخل ایستگاه اتوبوس‌های BRT، کیف حاوی مدارک شناسایی ام مورد سرقت قرار گرفت و من نیز بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، موضوع را از طریق کلانتری اطلاع دادم .

 سرهنگ محمداشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درادامه اعلام این خبر گفت: «با توجه به سوء استفاده از مدارک شناسایی مسروقه در افتتاح حساب بانکی، دستور انتشار تصویر استفاده شده در مدارک شناسایی مسروقه از سوی مقام محترم قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر فوق شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت صاحب تصویر، محل سکونت و ... این شخص را را از طریق شماره تماس‌های 21868240 و 33190004 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند »

مردم سالاری


ویدیو : عکس زن ناشناس تنها سرنخ کلاهبرداری