عکس روز؛ داوود رشیدی در جوانی : تیرماه سالروز تولد داوود رشیدی بازیگر سینما، ...


تیرماه سالروز تولد داوود رشیدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود. خبرآنلاین: 25 تیرماه سالروز تولد داوود رشیدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود.

 داوود رشیدی در سال 1312 در تهران متولد شد. او تحصیلات متوسطه را به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد.
 
رشیدی در سال 1343 به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروه تئاتر امروز را پایه گذاری نمود، که هنرپیشگانی چون پرویز فنی‌زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند و سوسن تسلیمی به عضویت در این گروه درآمدند.

داوود رشیدی , داوود رشیدی درگذشت , درگذشت داوود رشیدی
 
این بازیگر پیشکسوت در سال 1352 از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمت مدیریت گروه نمایشات و سرگرمی‌های آن سازمان مشغول به کار شد. رشیدی از سال 1350 با فیلم سینمایی «فرار از تله» وارد عرصه بازیگری سینما گردید و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تلویزیون و تئاتر به تهیه کنندگی سینما نیز روی آورد.
 
از جمله نمایش‌هایی که رشیدی کارگردانی آن‌ها را عهده‌دار بوده می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم» و «منهای دو» اشاره کرد.
 
رشیدی همچنین در فیلم‌های سینمایی «کندو»، «هیولای درون»، «شیلات»، «خانه عنکبوت» و «کمال‌الملک» از جمله آثار سینمایی است که رشیدی در آن ایفای نقش کرده است. فعالیت او در تلویزیون از سال 1358 با سریال «هزار دستان» آغاز شد و بعد از آن با «امام علی (ع)» و «مختارنامه» ادامه پیدا کرد.
 
بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی، تئاتر و مجموعه تلویزیونی، کارنامه رشیدی را در بیش از 40 سال فعالیت تشکیل می‌دهد.      


ویدیو : عکس روز؛ داوود رشیدی در جوانی