عکس: جیاجیا؛ الهه روباتی چینی : جیاجیا یک ربات تعاملی است که توسط یک گروه چینی ...


جیاجیا یک ربات تعاملی است که توسط یک گروه چینی در دانشگاه علوم پایه و تکنولوژی چین در هیفی (مرکز استان آینهویی در شرق چین) ساخته شده است. این ربات می‌تواند با انسان‌ها صحبت کند و برخی از احساسات را از خود نشان دهد. وب‌سایت برسام: جیاجیا یک ربات تعاملی است که توسط یک گروه چینی در دانشگاه علوم پایه و تکنولوژی چین در هیفی (مرکز استان آینهویی در شرق چین) ساخته شده است. این ربات می‌تواند با انسان‌ها صحبت کند و برخی از احساسات را از خود نشان دهد.

الهه حصاری , چینی زرین , الهه احمدی

ربات جیاجیا شبیه یک زن واقعی به نظر می‌رسد و دارای موهای بلند و لخت و گونه‌های گلگون است.

در جلسه‌ی رونمایی، جیاجیا برای خوشامدگویی به حضار گفت: «سلام به همه. من جیاجیا هستم. خوش آمدید! وقتی با من عکس می‌گیرید نزدیک نشوید؛ در این صورت من چاق به نظر می‌رسم».

طبق گفته‌ی مدیر تیم، چین شیائوپینگ، ساخت این ربات سه سال طول کشیده است. این ربات هنگام صحبت کردن، لب‌ها و بدن خود را به طور طبیعی حرکت می‌دهد. جیاجیا فعلا نمی‌تواند بخندد یا گریه کند. این‌ها حوزه‌هایی هستند که در آینده می‌تواند توسعه پیدا کند. چین شیائوپینگ می‌گوید امیدوار است بتواند جیاجیا را به یک «الهه‌ی روباتی» تبدیل کند.

جیاجیا بسیار ارزشمند بوده و تولید انبوه ندارد. جیاجیا در نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی از ۲۱ تا ۲۳ آوریل نمایش داده می‌شود.


ویدیو : عکس: جیاجیا؛ الهه روباتی چینی