عکس بی نظیری از همزمانی رنگین کمان و صاعقه : عکس بی نظیری از رنگین کمان همزمان ...



رنگین کمان , ژله رنگین کمان , رنگ های رنگین کمان

عکس بی نظیری از رنگین کمان همزمان با صاعقه در شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار و جنجالی شده است. اما چرا ثبت چنین عکسی بسیار سخت است ؟

عکس رنگین کمان و صاعقه
عکس از رنگین کمان به خاطر زیبایی بصری برای خیلی‌ها جذاب است اما همراه شدن آن  به صورت نادر در تصویری با صاعقه باعث ثبت عکسی خارق‌العاده ای شده است.
در اثر برخورد ذرات آب یک جبهه هوای گرم به ذرات یخ یک جبهه هوای سرد، الکتریسیته ساکن بوجود می‌آید که نسبت به زمین دارای بار الکتریکی منفی بوده و در صورتی که فاصله منبع جریان الکتریکی کم و بیش، نزدیک به سطح زمین باشد، صاعقه یا آذرخش رخ می‌دهد. برای ثبت تصاویر صاعقه بهترین محل را بیابان‌ها می‌دانند.


در مقابل رنگین کمان پدیده‌ای نوری و قیاسی است. زمانی که خورشید به قطرات نم و رطوبت جو زمین می‌تابد باعث ایجاد طیفی از نور در آسمان می‌شود.

 

عکس و تصویر رنگین کمان , طرز تهیه ژله رنگین کمان , رنگهای رنگین کمان

عکس زیبای رنگین کمان و صاعقه

 

همین دو مسئله ساده است که باعث شده ثبت تصویر رنگین کمان و صاعقه همزمان بسیار سخت و نادر شود. در‌واقع عکاس برای ثبت چنین تصویر فوق‌العاده‌ای باید دقیقاً زمانی میان آفتاب و توفان قرار بگیرد که نور خورشید به قطرات رطوبت جو زمین می‌تابد و برق هم زده می‌شود. همین مسئله باعث شده تا این عکس مورد توجه بسیاری از سایت‌های علمی جهان قرار بگیرد.
اخبار گوناگون - خبرآنلاین


ویدیو : عکس بی نظیری از همزمانی رنگین کمان و صاعقه