عکاسی از طبیعت راه و چاه دارد : عکاسی از منظره و طبیعت بسیار آسان تر از عکاسی ...


عکاسی از منظره و طبیعت بسیار آسان تر از عکاسی از سوژه های در حال حرکت یا کودکان و حیوانات است. اما برای این عکاسی نیز باید امکانات و دانش لازم راداشته باشید.        پادشا: عکاسی از منظره و طبیعت بسیار آسان تر از عکاسی از سوژه های در حال حرکت یا کودکان و حیوانات است. اما برای این عکاسی نیز باید امکانات و دانش لازم راداشته باشید. قسمت دانش را ما می توانیم به شما کمک کنیم و چند ایده و ترفند بگویم که باعث می شوند عکس های زیباتری خلق کنید.

سفر به دل طبیعت هم اصول خاص خودش را دارد , برنده جایزه عکاسی از طبیعت کودک انگلستان زومیت , مسابقه عکاسی طنز طبیعت سال2016
به جزئیات توجه کنید

عکاسی از منظره به طور کلی به جزئیات تصویر مرتبط است. بنابراین، هرچه جزئیات بیشتری در کادر قرار دهید، عکس زیباتری نیز خواهید داشت. جزئیات و عمق تصویر با طولانی تر بودن زمان نوردهی (باز بودن دیافراگم) افزایش پیدا خواهند کرد.  بنابراین، سعی کنید بالاترین F-stop  (در بیشتر دوربین ها، 22 خوب است) را انتخاب کنید. این کمک می کند تا نور کمتری وارد دوربین بشود و انعطاف پذیری بیشتر برای نوردهی به کاربر بدهد. اگر قصد دارید حساسیت نوری دوربین را کاهش دهید (حدود 100)، باید مراقب باشید تا کیفیت عکس کاهش پیدا نکند و در تصویر نویز ایجاد نشود.

محکم گرفتن دوربین

با کاهش سرعت شاتر نیز می توانید عمق دید و جزئیات بیشتری از منظره ثبت کنید. اما کاهش سرعت شاتر باعث می شود تا کوچک ترین لرزشی کیفیت عکس را خراب و آن را تار کند. بنابراین، برای فرار از لرزش های ناخواسته دست بهتر است دوربین را روی سه پایه، زمین یا سطح صاف قرار دهید. شاید بهتر باشد هنگام استفاده از سه پایه، از شاتر کابلی نیز بهره بگیرید تا لرزش دست را به کمترین میزان ممکن برسانید. 

آتلیه عکاسی , عکاسی صنعتی , عکاسی

هدف تعیین کنید

عکس های منظره هم باید داستان و سوژه خاصی داشته باشد. مهم نیست از چه منظره ای عکاسی می کنید، عکس شما باید نقطه کانونی داشته باشد. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد اما اینکه فقط از کوه و جنگل بدون هدف عکس بگیرید، هیچ تاثیری روی بیننده نخواهد داشت. سعی کنید با عکس خود پیغامی را به بیننده منتقل کنید.

همیشه آماده باشید


به عنوان عکاس منظره، شما این امکان را ندارید تا برنامه ریزی زمانی مشخصی یا نورپزدازی مناسبی برای عکس داشته باشید. شما باید با فاکتورهای خارج از کنترل کار کنید. عکاسی از یک خانه هنگام طلوع آفتاب با همان منظره هنگام غروب آفتاب بسیار فرق دارد. یا به طور مثال، نمی توانید هرگاه دلتان می خواهد از رعد و برق عکاسی کنید. بنابراین، برای عکاسی از منظره و طبیعت باید همیشه دوربین و وسایل عکاسی شما در دسترس باشد.

طبیعت , پل طبیعت , آموزش عکاسی

صبور باشید

برای اینکه بتوانید عکس های تاثیرگذار و زیبا از ویژگی های طبیعت ثبت کنید باید صبر زیادی هم داشته باشید. شاید لحظه ای را شما ثبت می کنید، هیچ وقت دیگر در طبیعت تکرار نشود. بنابراین، همیشه آماده ثبت لحظه های ماندگار باشید.


ویدیو : عکاسی از طبیعت راه و چاه دارد