عمه فهیمه از نحوه ورودش به سریال پایتخت می گوید : خودش هم فكر نمی‌كرد روزی ...


خودش هم فكر نمی‌كرد روزی جزو خانواده معمولی شده، به یكی از بازیگران سریال پایتخت بدل شود، می‌گوید وقتی این سریال از تلویزیون پخش می‌شد، مخاطب این اثر بود و جذب صداقت و سادگی پایتختی‌ها شده بود.
مجله زندگی ایده آل: خودش هم فكر نمی‌كرد روزی جزو خانواده معمولی شده،  به یكی از بازیگران سریال پایتخت بدل شود، می‌گوید وقتی این سریال از تلویزیون پخش می‌شد، مخاطب این اثر بود و جذب صداقت و سادگی پایتختی‌ها شده بود و زمانی كه از او برای بازی در سری دوم پایتخت دعوت شد، حسابی هیجان‌زده شده و تمام تلاشش را به كار بست تا خواهر شایسته‌ای برای نقی باشد. نسرین نصرتی، بازیگر كم‌كار تئاتر و تلویزیون این روزها در حال بازی در سری چهارم این مجموعه است و امید دارد تلاش‌های شبانه روزی‌شان نتیجه دهد و این اثر با استقبال مخاطبان مواجه شود.

جذب صداقت پایتختی‌ها  شدم

وقتی سری اول سریال پایتخت پخش شد من هم به‌عنوان یك مخاطب این سریال را دنبال می‌كردم و به طرز عجیبی درگیر شخصیت و قصه این اثر شدم. صداقتی كه در رابطه این افراد وجود داشت برایم بسیار جالب و خوشایند آمد، به‌گونه‌ای كه خودم را درون آن رابطه حس می‌كردم. با وجود اینكه بسیاری از بازیگران این سریال را می‌شناختم اما آنها را در قالب نقش‌شان كاملا باور كرده بودم. وقتی به من پیشنهاد شد در سری دوم این مجموعه بازی كنم از این پیشنهاد واقعا هیجان‌زده شدم چراكه برایم بسیار شیرین بودم كه خودم را جزوی از خانواده معمولی حس كنم.

سریال پایتخت , کارگردان سریال پایتخت , سریال پایتخت 5

بازی در نقش یك زن معمولی

 فهیمه زنی از خانواده معمولی جامعه است. به همین خاطر در حین بازی در این نقش تلاشم بر این بود كه این كاراكتر را واقعی و بدون هرگونه تكنیك خاصی به نمایش بگذارم. دوست داشتم سادگی و در عین حال سیاست زنانه او به خوبی به مخاطب منتقل شود. از طرفی تلاشم بر این بود که جلوه‌ای از خصوصیات نقی و بهبود هم در شخصیت او نمایان باشد.

استرس لهجه فهیمه را داشتم

وقتی به مجموعه پایتخت اضافه شدم تنها دل‌نگرانی‌ام لهجه بود؛ می‌ترسیدم نتوانم آنطور كه باید روی لهجه شمالی مسلط باشم اما محسن تنابنده به من اعتمادبه‌نفس داد كه می‌توانم از عهده این كار بر بیایم. او پیشنهاد داد برنامه‌های شبكه طبرستان را دنبال كنم تا از این طریق لهجه‌ام واقعی از آب در آید، اما متاسفانه اكثر آنها بدون لهجه صحبت می‌كردند، حتی فیلم‌های‌شان هم دوبله فارسی بدون لهجه مازنی بود، به همین خاطر این موضوع نتوانست كمك چندانی به من كند تااینكه بعد از مدتی یادم آمد دوستی مازندرانی دارم.

با او تماس گرفتم و خواستم در این راه به من كمك كند. چند سفر هم به مازندران داشتم و در نوع گویش و طرز حرف زدن مازنی‌ها دقت ‌كردم. به هر حال با كمك گرفتن از مردم شمال توانستم تا حد زیادی از پس ادای این لهجه بر آیم.

جلوی دوربین سیروس مقدم خیالم راحت است

سیروس مقدم، یك كارگردان درجه یك است؛ می‌گویم درجه یك به این خاطر كه نگاه مردمی دارد و آثارش را به گونه‌ای به تصویر می‌كشد كه انگار با تك‌تك افراد جامعه زندگی كرده است. این جنس نگاه او به سبك زندگی‌ و نوع معاشرت‌هایش باز می‌گردد؛ چراكه او مردم و خواسته‌های‌شان را می‌شناسد و در عین حال جامعه‌شناس و روانشناس بسیار خوبی هم هست. وقتی با ایشان كار می‌كنم، چون بهشان اعتماد زیادی دارم، فقط به بهتر ایفا كردن نقشم فكر می‌كنم و با خیال راحت جلوی دوربین قرار می‌گیرم.

خانواده پایتخت

بعد از گذشت سال‌ها اعضای تیم پایتخت دیگر شبیه اعضای یک خانواده شده‌اند و از كنار هم بودن لذت می‌برند. بی تردید اگر این عشق و علاقه نبود، نمی‌توانستیم با فشردگی زمانی كه داریم تا این حد با عشق و علاقه كار كنیم.

بیم و امید برای تغییرات سری چهارم سریال پایتخت

 نمی‌توان منكر این موضوع شد كه ادامه‌دار شدن هر كاری بیم و امیدهای خاص خودش را دارد و شما نگران سرنوشت قصه و كاراكترهای آن هستید؛ در سری چهارم پایتخت هم تغییراتی در مجموعه رخ داد كه فكر می‌كنم باعث جذاب‌تر شدن سریال شود هرچند دلشوره‌هایی هم داریم اما امیدوارم این اثر بتواند مانند سه سری قبل مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

چطور بازیگر شدم

حضورم در عرصه بازیگری كاملا اتفاقی بود. من همواره به این حرفه علاقه‌مند بودم اما قصد نداشتم به‌طور جدی وارد این فضا شوم؛ به همین خاطر به پیشنهاد یكی از دوستانم وارد كار تئاتر شده و پشت صحنه آن اثر مشغول به كار شدم اما در همان حین یكی از كارگردان‌های برجسته تئاتر مرا دید و برای بازی در یك اثر دعوت كرد. بعد از آن سرنوشتم در این عرصه تا حد زیادی تغییر كرد.

زندگی با یك غیربازیگر


همسرم بازیگر نیست و فعالیت حرفه‌ای‌اش در مورد هنر نیست اما او مخاطب جدی هنر است و به حوزه كاری من اشراف كامل دارد؛ همین موضوع باعث می‌شود با یكدیگر در نهایت عشق و احترام زندگی كنیم. او بهترین مشاورم است و بی‌تردید اگر لطف و حمایت‌های او نبود، نمی‌توانستم به بازیگری ادامه داده و پرتوان كارم را انجام دهم؛ به همین خاطر هیچ‌گاه نمی‌توان به‌طور قطع گفت زندگی با یك همكار بهتر است یا با یک غیر همکار!

عشق، كلید انجام كارهای خانه

 من آدم كم‌كاری هستم و دلم می‌خواهد نقش‌هایی را كه بازی می‌كنم انتخاب كنم؛ به همین خاطر بازی در هر نقشی را نمی‌پذیرم و ترجیحم این است در آثاری حضور پیدا كنم كه از هر جهت آن را دوست داشته باشم. زمانی كه سر كار نیستم، در خانه به زندگی شخصی و روزمره‌ام می‌پردازم.

شاید برای‌تان جالب باشد اما یكی از علائق من انجام كارهای خانه است؛ به همین خاطر با عشق و علاقه خاصی برای این كار وقت می‌گذارم. به نظرم انجام دادن كارهای خانه عشق می‌خواهد و اگر شما با عشق و علاقه این كار را انجام دهید نه‌تنها برای‌تان سخت نیست بلكه از انجام آن خسته هم نمی‌شوید، برای‌تان تبدیل به یك كار ملال‌آور و روزمره نمی‌شود و می‌توانید با عشق و اشتیاق آن كارها را انجام دهید.

لذت از یك زندگی ساده و صمیمی

شیوه لذت بردن آدم‌ها از زندگی متفاوت است؛ شیوه من هم این است که یك زندگی ساده، صمیمی و به دور از هرگونه تنش داشته باشم. من زندگی شخصی بسیار ساده و در عین حال صمیمی دارم و از این سبك زندگی بسیار لذت می‌برم.


ویدیو : عمه فهیمه از نحوه ورودش به سریال پایتخت می گوید