عملیات تروریستی ایران در آمریکا ؛‌ از آی کیوی پایین مأمور ما تا 8 نکته کلیدی :



 

 

عصرایران ؛ سیدضیاء الدین احتشام - خطر از بیخ گوش آمریکا، اسراییل و عربستان گذشت؛ قرار بود ایران  ، سفیر عربستان در آمریکا را ترور کند، سفارت عربستان را به آتش بکشد و سپس سفارتخانه اسراییل در واشنگتن را منفجر کند. اما یک عضو سپاه قدس که مامور این عملیات بود، آنقدر ناشیانه و مانند یک کودک 5 ساله عمل کرد که ماجرا لو رفت.

او به جای آنکه مانند تبهکاران فیلم  های سینمایی پول ها را داخل یک چمدان بگذارد و در یک صحرای دور افتاده آن را به طرف مقابل بدهد یا در یک جای شلوغ با طرفش قرار بگذارد تا کیف های هم شکل شان را عوض کنند، یکراست رفته سراغ بانک و یکصد هزار دلار ریخته به حساب یک قاچاقچی به عنوان پیش پرداخت که " برو سفیر عربستان را بکش" . طفلک لابد نمی دانسته که در آمریکا که از نظر بانکی سیستم بسیار شفافی دارد، نقل و انتقال پول های درشت رصد می شود و گیرنده بیچاره پول باید به اداره مالیات درباره منشاء این 100 هزار دلار توضیح دهد.لابد فکر کرده آنجا هم ایران است که میلیارد میلیارد جابجا شود و کسی هم متوجه نشود!

تازه ! خنگ بازی های این مأمور مخفی به اینجا ختم نمی شود چون بعدش گوشی را برداشته و از آمریکا زنگ زده به تهران و با مقامات بالاترش درباره عملیات تروریستی اش صحبت کرده است، غافل از اینکه یک مامور اف.بی.آی داشته حرف هایشان را شنود می کرده است!

بقیه ماجرا هم که معلوم است: ماموران آمریکایی نیز ریخته اند و این فرد ایرانی که ریش هایش را تراشیده بود تا شبیه سپاهی ها نشود گرفته اند و البته او هم فورا به همه چیز اعتراف کرد.

و اما نکاتی چند این درباره :

1- واقعاً ایران چه سودی می تواند در ترور سفیر عربستان در آمریکا داشته باشد؟ فرض که سفیر عربستان کشته می شد. مگر چه اتفاقی می افتاد؟!

هیچ! عربستان یک سفیر دیگر به جایش معرفی می کرد. الحمدلله که خاندان سعودی از نظر اولاد ذکور کم و کسر ندارند ؛ یکی از آن شاهزاده ها می رفت جای مرحوم سفیر !

2- حمله به سفارتخانه های عربستان و اسراییل هم هیچ فایده ای برای ایران ندارد و هیچ دلیلی برای اینکه ایران یا هر کشور دیگری چنین اقدامی را انجام دهد وجود ندارد.

3- به فرض آنکه ایران می خواسته به سفارتخانه های عربستان و اسراییل آسیب بزند و سفیر عربستان را بکشد. چرا این کار را در خاک ایالات متحده طراحی کرد که از قدرت عملیاتی بالایی در این کشور برخوردار نیست ؟ اگر ایران می خواست این کار را انجام دهد چرا آن را در یکی از کشورهای بلبشوی آفریقایی انجام نداده است؟!

اتفاقاً اینجوری قیمت تمام شده هم خیلی پایین تر می آمد و به صرفه تر بود (!)

4- این ماجرا بیشتر به سود دولت آمریکاست که درگیر تظاهرات مردم در 850 شهر این کشور و بحران جدی اقتصادی است و منتفع دیگر آن، عربستان است که هم با برخی ناآرامی های داخلی - که همانند آتش زیر خاکستر گاه و بیگاه زبانه می کشد - مواجه است و هم با مساله انقلاب های عربی در یمن و بحرین که نتیجه آن تاثیر مستقیمی بر امنیت ملی عربستان دارد.

ایران طبیعتا از هیچ اتفاقی که این فضا را در آمریکا و عربستان تحت الشعاع قرار دهد، استقبال نمی کند.

5- دستگیری یک ایرانی در آمریکا به اتهام اقدام به عملیات تروریستی می تواند پاسخ آمریکا باشد به دستگیری سه شهروند آمریکا در ایران به اتهام اقدام به جاسوسی.

از منظر عربستان نیز این اقدام می تواند هشداری به ایران باشد در قبال ناآرامی های اخیر مناطق شیعه نشین عربستان که ریاض مسوولیت آن را متوجه تهران دانسته بود.

6- اگر قائل به ساختگی بودن این ماجرا باشیم - که شواهد و قرائن چنین نشان می دهد- باید نگرانی بیشتری داشته باشیم.

اگر این ماجرا واقعی باشد، آنگاه باید گفت که آمریکا درگیر یک اقدام "واکنش"ی شده است ولی اگر صرفا با یک سناریو طرف باشیم باید متوجه باشیم که با یک "کنش" مواجهیم که در ورای آن طرح و اندیشه ای جدی وجود دارد.

به نظر می رسد این اقدام را می توان از یک سو در ادامه تحریم ها و فشارها علیه ایران دانست و از سوی دیگر آن را مقدمه ای برای مهیاسازی افکار عمومی جهان و مشخصاً داخل آمریکا و جهان عرب برای اقدامات آتی بر ضد ایران ارزیابی کرد.

7- ایران همین چند هفته پیش دو آمریکایی دستگیر شده در مناطق مرزی اش را آزاد کرد.

اگر ایران واقعاً چنین طرحی را در سر می پروراند، هرگز این دو آمریکایی را آزاد نمی کرد و آنها را برای روز مبادای مربوط به این ماجرا ،‌گروگان نگه می داشت.

به بیان دیگر در حالی که پای ایرانی ها و به قول مقامات آمریکا، یک عضو سپاه، در خاک آمریکا درگیر بود و امکان لو رفتنش می رفت، ایران هرگز آن دو آمریکایی را آزاد نمی کرد تا بعدا بتواند در صورت لزوم با برگ برنده آنها معامله کند.

8- نکته تاسف بار کلان در این ماجرا آن است که برغم آنکه وجوه ساختگی بودن سناریو بر واقعی بودنش می چربد، اما چهره ای که از ایران نزد افکار عمومی جهان ترسیم کرده اند طوری شده که بسیاری از دروغ ها درباره آن باور می شود. این قضیه نیز با جنجال سیاسی و ساپورت رسانه ای منحصر به فردی در جهان به عنوان یک "واقعیت" جا خواهد افتاد.

مگر نه این است که قبل از حمله به عراق ، به همه دنیا باوراندند که رژیم صدام سلاح کشتار جمعی دارد ولی بعد از اشغال این کشور، حتی یک سلاح کشتار جمعی هم در آن نیافتند؟!.../عصر ایران


ویدیو : عملیات تروریستی ایران در آمریکا ؛‌ از آی کیوی پایین مأمور ما تا 8 نکته کلیدی