عمده دلیل شکایت‌ از پزشکان چیست؟ : معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: عمده شکایت‌ها ...



دلیل جدایی آنجلینا جولی و برد پیت چیست؟ , دلیل بوی بد دهان چیست؟ , دلیل درد زیر شکم چیست

معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: عمده شکایت‌ها از پزشکان درباره برخورد نادرست است به همین دلیل 50 درصد بیماری افراد از لحاظ روانپزشکی در بخش معاینه با رفتار درست پزشک برطرف می‌شود.

دکتر محمود خدادوست در سمینار قوانین و مشکلات حقوقی حرفه پزشکی، بیان کرد: اخلاق پزشکی بسیار حائز اهمیت است و پزشکان مکلفند در راستای اهمیت اخلاق پزشکی به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان ایران باستان، نماد پزشکی سیمرغ بود، عنوان کرد: نماد پزشکی در ایران باستان سیمرغ بوده و به پزشکان نیز سیمرغ لقب می‌دادند؛ چرا که معتقد بودند جایگاه سیمرغ و خصوصیاتش شبیه به جایگاه جبرئیل بوده است.

خدادوست با تاکید بر اینکه آداب و ادب طبابت مهم‌ترین موضوع این حرفه است، اظهار کرد: آداب و ادب طبابت مهم‌ترین موضوع است و ارتباط درست پزشک با بیمار باعث رضایتمندی افراد جامعه می‌شود.

وی گفت: 50 درصد بیماری افراد از لحاظ روانپزشکی در بخش معاینه با رفتار درست پزشک برطرف می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عمده شکایت‌ها از پزشکان درباره برخورد نادرست است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پزشکان باید رعایت کنند، برخورد درست با بیمار است.

وی با بیان برخی از حق و حقوق بیمار در مقابل پزشک، اذعان کرد: بیمار حق دارد با ارزش‌ترین احترامات را ببینید و پیش از درمان از روش‌های درمانی اطلاع داشته باشد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو : عمده دلیل شکایت‌ از پزشکان چیست؟