علیرضا منصوریان:سفره هفت سین مان ماهی قرمز نداشت/من سرباز ایرانم چه... :



علیرضا منصوریان:سفره هفت سین مان ماهی قرمز نداشت/من سرباز ایرانم چه درتیم امید چه در تیم ملی

علیرضا منصوریان ، او چهره اول این روزهای فوتبال ایران است. با امیدهایش یک جام هرچند دوستانه را برای فوتبال ملی آورده اما امیدهایش این بار امیدبخش بودند.

 

علیرضا منصوریان , ماهی قرمز , اینستاگرام علیرضا منصوریان

امیدهای ایران با قهرمانی مقتدرانه در تورنمنت صلح و دوستی دوحه اولین عیدی را به مردم ایران داد تا در روزهای ابتدایی بهار نوید نوروز فوتبال کشورمان در سال جدید را بدهد .علیرضا منصوریان که به عنوان سکاندار تیم امید وظیفه سنگینی برای پایان دادن به ناکامی های این رده سنی دارد با نمایشی که شاگردانش در تورنمنت چهارجانبه قطر ارائه دادند نشان داد که جوانان ایرانی در صورت هدایت مناسب می توانند از هر امتحانی سربلند خارج شوند .به بهانه قهرمانی در قطر و همچنین نوروز 92 با داش علی گفت و گوی مفصلی انجام دادیم جایی که اعتراف کرد با این قهرمانی یکی از بهترین خاطرات نوروزی در ذهنش رقم خورده است.

*قبل از این که بحث مان را فوتبالی کنیم کمی راجع به نوروز حرف بزنیم.

نوروز باستان،جشنی که از نیاکان برای مان به ارث باقی مانده و حس و حال عجیبی به ارمغان می آورد.نوروز به ما آغاز بهار را خبر می دهد که امیدوارم همه ایرانی ها در هر کجای دنیا که هستند هر روزشان نوروز باشد و نوروزشان پیروز.

*امسال نوروز را در یک کشور غریب گذراندید فکر کنم تجربه این اتفاق را داشتی؟

بله من سال هایی که در اروپا بازی می کردم و یا فوتبال را کنار نگذاشته بودم بالاجبار نوروز را دور از خانواده و کشورم بودم که واقعا" حس بدی برایم به جا می گذاشت .البته خوشحالم که این حس بد در نهایت جای خود را به لحظات خوب و خوشی داد.

*منظورت همان قهرمانی و عیدی بود که به مردم ایران دادی؟

بله البته باید اعتراف کنم که فوتبال ایران عیدی های زیادی به طرفدارانش بدهکار است که این بخشی کوچک از این عیدی بود که امیدوارم مردم ایران زمین را شاد کرده باشد.

*شنیدیم سفره هفت سین هم در هتل تدارک دیدید و سال تحویل را کنار بچه های تیم امید جشن گرفتید؟

مگر می شود سال تحویل و نوروز باشد و سفره هفت سین نداشته باشی!جا دارد از یکی از دوستان ایرانی ام در دوحه به نام مجید تشکر کنم که همه سفره هفت سین را برای مان چید .البته سفره هفت سین مان ماهی قرمز نداشت چون هر جای دوحه را زیر پا گذاشتیم ماهی قرمز پیدا نکردیم به همین خاطر تنگ ماهی مان سر سفره خالی بود.

*پس حسابی بچه ها را سورپرایز کردید؟

ما در تیم امید جوی درست کردیم که هر بازیکنی وارد می شود گویی در جمع خانواده اش است و دیدید که همین رفاقت و نزدیکی چقدر به ما در تورنمنت کمک کرد.خوشحال سال این بچه ها به نیکی آغاز شد و امیدوارم سال شان به همین خوبی هم با قهرمانی در آسیا تمام شود.

*فکر می کنم با این بازی ها حالا همه انتظار این قهرمانی را داشته باشند؟

امیدوارم خداوند دوباره لطفش شامل حال من و این بچه ها بشود که شرمنده ملت ایران نشویم.

*در این چند روز همه جا صحبت از بازی های خوب شما در تورنمنت دوحه است؟

این نمایش تنها مختص تورنمنت دوحه نبود بلکه برمی گردد به بازی ها ما در مقدماتی آسیا،یا بازی ما در اربیل عراق که با آن اشتباه همه آرزوهای مان بر باد رفت و قبل تر از آن ... بگذریم.

*چرا حرفت را تمام نکردی؟

بهتر است سکوت کنم چون آن قدر حرف در این دل دارم که بزنم ممکن است بازتاب های متفاوتی داشته باشد و دوست ندارم برخی دوستان بگویند علی منصور چون چند نتیجه خوب گرفته این حرف ها را می زند.

*خودت انتظار این قهرمانی را داشتی؟

من به جوانان ایران اعتماد و اعتقاد کامل داشتم و دیدید که این بچه در رویارویی با سه تیم قدرتمند که هر کدام شان بهترین امکانات را در اختیار داشته و مدت ها در اردو بودند سرشان را برای ایران می دادند.هیچ وقت یادم نمی رود در مالزی که بودیم جاسم الهویدی ملی پوش سابق کویت که رفاقت دیرینه ای هم با من دارد بعد از بازی ها و صعود ایران به عنوان تیم اول گروه گفت:«اگر تیم شما با این نمایش و قدرتی که داشت به عنوان تیم اول صعود نمی کرد جای تعجب داشت».اما متاسفانه در آن مقطع هیچ کس نتایج این تیم را جدی نگرفت.

*اما الان که همه قدرت تیم شما را دیدند و به همین خاطر انتظار قهرمانی در آسیا را دارند؟

اتفاقا" هدف نهایی ما هم همین مقام است اما انصافا" برای این قهرمانی تنها تلاش کادرفنی تیم امید و بازیکنانش کافی نیست و این تیم باید از حمایت همه جانبه ای هم برخوردار باشد.شما فکر می کنید چرا الان تیم هایی مثل کره جنوبی و ژاپن بدون دغدغه در آسیا می تازند به این خاطر است که به فوتبال پایه ای شان توجه می کنند و تنها تیم بزرگسالان را نمی بینند.

*گفتی تیم بزرگسالان،با نتایجی که کره و ازبکستان گرفتند به نظر می رسد کار ایران برای رفتن به جام جهانی سخت شده باشد؟

سخت شده اما هنوز چیزی قطعی نشده که نمی رویم به برزیل.راستش از آن جا که ما ایرانی ها دوست داریم کارمان را از راه دشوارتر به نتیجه برسانیم شک ندارم با کمی همت و غیرت می توانیم بلیت برزیل را به دست بیاوریم.

*با توجه به محرومیت کروش در بازی با قطر شنیده شد فدراسیون به تو پیشنهاد داده تا به جمع کادر فنی تیم بزرگسالان اضافه بشی؟

راستش تا به این لحظه هیچ صحبت رسمی به من نشده و نمی خواهم راجع به این موضوع صحبتی کنم چون تمرکز اصلی من روی تیم زیر 22 سال است اما خوب علیرضا منصوریان به عنوان سرباز ایران هر کمکی که از دستش بربیاد برای موفقیت کشورش انجام می دهد حالا این کمک می خواهد در تیم امید باشد یا در تیم ملی.

*بازی تیم ملی برابر کویت را دیدی؟

بله دیدم ما بازی بدی انجام ندادیم و می توانستیم برنده از میدان خارج شویم اما خب روی یک اشتباه همه چیز را از دست دادیم گرچه نباید فراموش کنیم که در خانه حریف امتیاز گرفتیم.به نظرم این بازی تدارک خوبی برای بازی با قطر بود تا در فرصت باقی مانده ضعف های مان را برطرف کنیم./خبرآنلاین

 


ویدیو : علیرضا منصوریان:سفره هفت سین مان ماهی قرمز نداشت/من سرباز ایرانم چه...