علیرضا سجادپور:در هیچ سینمایی؛ اجازه ی تفكیك جنسیتی نمی دهیم :   سجادپور هرچند ...



 

علیرضا سجادپور , برنامه سینمایی هفت در حالی بر روی آنتن رفت که این هفته نیز اجازه نقد فیلم اصلی مورد بررسی قرار گرف , فیلم های سینمایی علیرضا خمسه

سجادپور هرچند در صحت خبر اعمال محدویت نمایش فیلم آتشكار برای بانوان در یكی از دانشگاه های تهران تردید دارد ، اما آن را محكوم كرد. او تاكید كرد كه تكلیف فیلم ها نوروزی؛ هفته آینده مشخص می شود.

علیرضا سجادپور(مدیركل اداره نظارت ارزشیابی معاونت سینمایی) از محدودیت اعمال شده در ورود خانم ها در زمان نمایش فیلم آتشكار به یكی از دانشگاه ها به شدت انتقاد كرد.

در چند روز گذشته؛ اخباری پیرامون ممنوعیت نمایش فیلم آتشكار برای خانم ها در شهرستان ها منتشر شد. این خبر را البته علی سرتیپی(پخش كننده فیلم) و محسن امیریوسفی(كارگردان فیلم) به طور قطع رد می كنند اما امیر یوسفی تاكید می كند كه این مشكل فقط در یكی از جلسات نقد و بررسی فیلم آنهم در یكی از دانشگاه های تهران رخ داده است.

علیرضا سجادپور هم به مشكل پیش آمده برای ممنوعیت نمایش این فیلم برای بانوان در یكی از دانشگاه ها اشاره می كند و داستان ممنوعیت نمایش فیلم برای بانوان در شهرستان ها را رد كرده و در توضیح بیشتر می گوید: براساس پیگیری های صورت گرفته؛ این اتفاق در یكی از دانشگاه ها رخ داده است و تصمیم داخلی دانشگاه بوده است. البته در صحیح بودن اصل خبر تردید وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در هیچ سالن سینمایی اجازه ی تفكیك جنسیتی را به مسئولان نمایش نمی دهیم هرچند تاكنون نیز موردی وجود نداشته است.

سجادپورر در سوال دیگری كه به وضعیت اكران فیلم های نوروز و فعالیت شورای صنفی نمایش اشاره داشت، چنین پاسخ داد كه: دور جدید شورای صنفی نمایش تا آخر این هفته تشكیل می شود. این شورا نظر خود را درباره آیین نامه جدید اعلام می كنند و ما نیز بعد از بررسی نهایی نظر خود را اعلام می كنیم. همچنین فیلم های اكران نوروزی تا اوایل هفته ی آینده اعلام می شود.

اظهارات سجاپور نشان می دهد كه از قرار معلوم شورای صنفی نمایش براساس آنچه پیش تر اعلام شده بود در مكانی به جز خانه سینما تشكیل می شود. موید این نظر نیز سخنان سیدضیاء هاشمی(رئیس اتحادیه تهیه كنندگان) است كه در همین باره تاكید كرده: شورای صنفی جدید نمایش اوایل هفته آینده با حضور نمایندگان سینماداران توزیع كنندگان، كارگردانان و وزارت ارشاد در اتحادیه تهیه كنندگان تشكیل می شود.

سجادپور كه در روزهای گذشته با اتهام توهین به منتقدان در جریان گفتگو با یكی از رسانه های مكتوب مواجه شده و پس از آن بیانیه ای ازسوی انجمن منتقدان سینمایی دریافت كرده است، اعلام كرد كه درباره این بیانیه نظری ندارد.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو : علیرضا سجادپور:در هیچ سینمایی؛ اجازه ی تفكیك جنسیتی نمی دهیم